18.10. 2013 Michal Fokt

Seat otočí ztrátu 3,3 miliardy korun do zisku

Seat otočí ztrátu 3,3 miliardy korun do zisku

Nový šéf Seatu Jürgen Stackmann srší optimizmem a z automobilky, která je už dlouhá léta na zavření chce udělat ziskovou firmu. Přečtěte si jak.

Seat je dnes jedinou značkou koncernu Volkswagen, která dlouhodobě táhne celé uskupení ke dnu. Nebo možná lépe řečeno je firmou, která se nechá táhnout, protože ačkoli jsou výsledky Seatu neradostné, silné uskupení VW je asi příliš bolestně nepociťuje, byť z nich určitě nemá radost. Seat už to měl mnohokrát nahnuté a párkrát už dostal "poslední šanci", poslední z posledních by ale měla probíhat právě nyní. Do čela automobilky byl posazen Jürgen Stackmann, jenž má o budoucnosti Seatu dost jasné představy - z loňské ztráty skoro 3,3 miliardy korun (při produkci 321 tisíc aut) chce za pár let vykřesat zisk. Teď je ovšem nutné to celé zrealizovat. Co tedy lze od Seatu očekávat?

Tak v první řadě chce Seat přestat být "tou značkou, vyrábějící Ibizu". Z malého auta jsou malé zisky a cílem automobilky je posílit image a prodeje kompaktu Leon, jenž by se měl dotáhnout a prodejní čísla Ibizy a důraz se bude klást také na podporu od Leonu odvozených kompaktních velkoprostorových modelů Altea a Altea XL nové generace.

Co se směřování značky týče, Seat je hrdý na to, že jeho kupci jsou v průměru o 10 let mladší, než v případě Škody a směřování značky se má ubírat směrem, jakým se vydal pětidveřový model Leon FR - půjde tedy o mladistvě vypadající auta se sportovním nábojem, která budou přiměřeně dynamická. Seat se nechce stát okrajovou značkou a nemáme tedy očekávat v oblasti sportovnosti žádné extrémy.

Nový Leon značce pomáhá už letos, prodeje šly nahoru o 40 % a to i díky kombíku ST, jenž zabodoval ve fleetových prodejích. Roli imagemakeru bude i nadále plnit model Leon Cupra, pokud byste ale raději něco z opačného konce spektra, pak vězte, že hybridy u Seatu nejsou prioritou, jejich absenci budou zatím kompenzovat CNG verze.

Evropský trh však není nafukovací a navíc se zmítá v recesi, Seat tedy již brzy expanduje do Číny, kde už funguje ve zkušebním provozu osm dealerství, stále více se mu ale daří také v Mexiku, Turecku a na dalších rozvojových trzích. Seat je ovšem jednou z mála evropských značek, které letos rostou i tomto regionu, což je ovšem dáno tím, že horší už to snad ani být nemohlo.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…