Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat otočí ztrátu 3,3 miliardy korun do zisku

Michal Fokt
Diskuze (12)
Nový šéf Seatu Jürgen Stackmann srší optimizmem a z automobilky, která je už dlouhá léta na zavření chce udělat ziskovou firmu. Přečtěte si jak.

Seat je dnes jedinou značkou koncernu Volkswagen, která dlouhodobě táhne celé uskupení ke dnu. Nebo možná lépe řečeno je firmou, která se nechá táhnout, protože ačkoli jsou výsledky Seatu neradostné, silné uskupení VW je asi příliš bolestně nepociťuje, byť z nich určitě nemá radost. Seat už to měl mnohokrát nahnuté a párkrát už dostal "poslední šanci", poslední z posledních by ale měla probíhat právě nyní. Do čela automobilky byl posazen Jürgen Stackmann, jenž má o budoucnosti Seatu dost jasné představy - z loňské ztráty skoro 3,3 miliardy korun (při produkci 321 tisíc aut) chce za pár let vykřesat zisk. Teď je ovšem nutné to celé zrealizovat. Co tedy lze od Seatu očekávat?

Tak v první řadě chce Seat přestat být "tou značkou, vyrábějící Ibizu". Z malého auta jsou malé zisky a cílem automobilky je posílit image a prodeje kompaktu Leon, jenž by se měl dotáhnout a prodejní čísla Ibizy a důraz se bude klást také na podporu od Leonu odvozených kompaktních velkoprostorových modelů Altea a Altea XL nové generace.

Co se směřování značky týče, Seat je hrdý na to, že jeho kupci jsou v průměru o 10 let mladší, než v případě Škody a směřování značky se má ubírat směrem, jakým se vydal pětidveřový model Leon FR - půjde tedy o mladistvě vypadající auta se sportovním nábojem, která budou přiměřeně dynamická. Seat se nechce stát okrajovou značkou a nemáme tedy očekávat v oblasti sportovnosti žádné extrémy.

Nový Leon značce pomáhá už letos, prodeje šly nahoru o 40 % a to i díky kombíku ST, jenž zabodoval ve fleetových prodejích. Roli imagemakeru bude i nadále plnit model Leon Cupra, pokud byste ale raději něco z opačného konce spektra, pak vězte, že hybridy u Seatu nejsou prioritou, jejich absenci budou zatím kompenzovat CNG verze.

Evropský trh však není nafukovací a navíc se zmítá v recesi, Seat tedy již brzy expanduje do Číny, kde už funguje ve zkušebním provozu osm dealerství, stále více se mu ale daří také v Mexiku, Turecku a na dalších rozvojových trzích. Seat je ovšem jednou z mála evropských značek, které letos rostou i tomto regionu, což je ovšem dáno tím, že horší už to snad ani být nemohlo.

Michal Fokt
Diskuze (12)
19. 10. 2013 14:48
Re: SEAT=VW
souhlas :-)
19. 10. 2013 13:17
SEAT=VW
Tato rovnice je snad jasná a je zcela zřejmé kdo má hlavní zájem na prosperitě SEATu. Německý vlastník a dárce veškeré techniky, který vytvořil svou modelovou direktivou SEAT do současné podoby, stejně jako Škodu do té své. Proto má teď SEAT nové vedení z řad VW, které má napravit dřívější pochybení se směřováním svého "dítěte".

Jinak SEAT Leon ST jde do prodeje až v listopadu, nejprve v Německu, Španělsku, Rakousku, Švýcarsku ad., k nám dorazí až v prosinci. Nárůst prodejů Leonu v letošním roce o 40% tak ještě neovlivnilo nové kombi. To jenom tak na okraj, jaké bláboly tu píšete.

Zatím se zdá, že je SEAT (VW) na dost dobré cestě ...
Avatar - nalimer
18. 10. 2013 22:19
Re: importer
problémy so Seatom na slovensku sú od doby, čo prešli spod Škoda Auto do Porsche Auto. defacto, na importe neostal nik.
áno, sú neschopní a kazia predaje
Re: importer
Tak to není importér,ale impotent.... :-!
Avatar - Pekelná Micinka
18. 10. 2013 18:50
Accountant
Jo jo. Šikovnej účetní zvládne divy.