Budoucnost Seatu: Dvě SUV, sporťák nebude
Automobilka Seat chce využít zájmu zákazníků o vozy kategorie SUV. Nový předseda představenstva Seatu Jürgen Stackmann uvedl, že jsou pro něj taková auta jednou z hlavních priorit.
„Je SUV zajímavým modelem pro Seat? Ano, samozřejmě je,“ řekl Stackmann v rozhovoru pro britský magazín Auto Express. O plánech na poloterénní automobily hovořil již Stackmannův předchůdce James Muir.
Prvním chystaným SUV je model vycházející z konceptu IBX, na trh podle dřívějších zpráv vstoupí v roce 2015. Automobil bude postaven na základech koncernové platformy MQB, svojí velikostí doplní řadu Leonu, která čítá třídveřový a pětidveřový hatchback a kombi.
Vedle toho je zvažováno malé SUV na základech techniky miniauta Mii. Pro tento segment koncern již potvrdil Volkswagen Taigun, jeho sourozenci by se mohly stát vozy od Škody a právě Seatu.
Rázné ne dává Stackmann sporťáku. Šéf španělské automobilky tvrdí, že Seat není výrobcem sportovních aut, který by vyplňoval mezery na trhu. Sportovnější zaměření stylu Seatů by přitom takovému vozu nahrávalo.
Úkolem pro vedení automobilky pro následující léta je zvýšení prodejů, což má pomoci vyřešit dlouhodobou ztrátovost podniku. Muir dokonce tvrdil, že Seat musí dvojnásobně zvýšit své prodeje, aby jej Volkswagen neuzavřel.
Stackmann se chce překvapivě zaměřit na problémový evropský trh, cílem je růst podílu na trhu. Až poté chce upřít pozornost na rozvojové trhy. Aktuálně je pro Seat největším mimoevropským trhem Alžírsko, následuje Mexiko. Na ohromný čínský trh výrobce vstoupil teprve loni.