Mercedes-AMG A 35 4Matic jako sedan. Čím se liší od hatchbacku?
Ještě se ani nestačil na trhu ohřát nový Mercedes-AMG A 35 4Matic a už dostal sourozence ve verzi sedan. Technika se prakticky nemění, takže hlavní rozdíl hledejte v karoserii.
Na sklonku loňského roku uvedl Mercedes-AMG svůj nový základní model A 35 4Matic. Jak označení napovídá, vychází ze současné už 4. generace mercedesu třídy A. Ideově navazuje na předchozí A 45 z roku 2013, jehož základem byla přirozeně minulá generace třídy A. Nyní se k hatchbacku přidává také sedan.
Neplést s CLA
Mercedes tak má nyní dva podobně koncpiované modely, A sedan a čtyřdveřové kupé CLA. Zatímco při pohledu zepředu si rozdílů možná ani nevšimnete, zadní část mají oba čtyřdveřové modely odlišnou poměrně výrazně. CLA v duchu svého označení „čtyřdveřové kupé“ ji má splývavou a takovou měkkou, zatímco sedan dostal vyšší odtokovou hranu víka kufru a celkově tak působí dynamičtěji. Odlišné jsou rovněž zadní skupinové svítilny.

Nejnovější počin divize AMG je tedy založen na sedanu třídy A. S hatchbackem představeným v minulém roce sdílí kompletní techniku. Ta zahrnuje dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec M260 s výkonem 225 kW, využívající třeba turbodmychadlo se zdvojeným kanálem turbíny, kdy do jednoho ústí výfukové svody z 1. a 4. válce a do druhého z druhého a třetího. Nechybí ani dvoustupňový proměnný zdvih sacích ventilů Camtronic, pokročilý termomanagement či přímé vstřikování vstřikovači ovládanými piezokrystalem. Technologickou novinkou motoru M260 je honování válců pojmenované Conicshape. Jedná se o metodu vyvinutou přímo Mercedesem a nejde o technologii vnitřních ploch válců, které je zde typu Nanoslide jako spíše o tvar stěny válce.
Výhradně čtyřkolka i automat
Karosářská verze sedan přebírá z hatchbacku zbytek převodového ústrojí. V nabídce je tak pouze verze se samočinnou dvouspojkovou převodovkou se sedmi kvalty. Pohon všech kol 4Matic je řešený aktivně ovládanou lamelovou spojkou, připojující pohon zadní nápravy.
Karoserie prošla posilovací kůrou. Přední část vozu dostala vyztužovací desku umístěnou pod motorem, která je účinnější než známá horní rozpěra mezi místy pro uložení tlumičů přední nápravy. Desku doplňují další menší výztuhy. Zadní víceprvková náprava používá rám, který je ke skeletu karoserie připevněn „natvrdo“, tedy bez pružných lůžek (silentbloků), které jinak zabraňují přenosu vibrací do karoserie. Na přání lze mít také tady adaptivní odpružení.
Sedan A 35 4Matic zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy. Je to o 0,1 sekundy pomalejší čas, než u hatchbacku. Nejvyšší rychlost je obligátně omezena na 250 km/h.
Kabina pro náročné
I když to v tomto případě není zase tak důležité, sedan AMG A 35 se chlubí objemem zavazadelníku 420 litrů. Kabina plně odpovídá hatchbacku. Standardem je digitální přístrojový štít, jehož podobu si může řidiči přizpůsobit volbou jednoho ze tří nabízených zobrazení. Kromě běžných parametrů, jako je okamžitá rychlost jízdy či otáčky motoru, může zobrazovat také údaj o motoru či o příčném a podélném zrychlení vozu.
Celek doplňuje multifunkční centrální dotykový displej, na němž lze nastavit jízdní programy, přičemž v rámci AMG Track Pace ukazuje telemetrická data jako závodní automobily. Další zajímavostí je touchpad na středovém tunelu s přidanými tlačítky pro nastavení citlivosti ESP, módu manuálního režimu řazení převodovky či již zmíněných příplatkových adaptivních tlumičů.
Kdy dorazí nový Mercedes-AMG A 35 4Matic na český trh, zatím dovozce nespecifikoval. Vzhledem k podstatě identické technice s hatchbackem to ale bude jistě velice brzy.