Mercedes-AMG GLE 53 přijíždí jako plug-in hybrid. Má 543 koní a EL značky
Slabší ze dvou AMG GLE je nově plug-in hybridem, který ujede až 87 km na elektřinu, ale také zvládne zrychlit na stovku pod pět sekund. Základem pohonného ústrojí zůstal řadový šestiválec.
Modernizace třídy GLE ve slabší ze dvou variant z Affalterbachu znamená zásadně vyšší výkon, ale i schopnosti elektrické jízdy. Místo dosavadního mild hybridu je totiž plug-in hybridem.
Základem pohonného ústrojí je třílitrový řadový šestiválec o výkonu 330 kW (449 koní) a točivém momentu 560 Nm, tedy o 10 kW více než dosud. Přišel sice o elektřinou poháněný kompresor, přeplňuje ho jen turbodmychadlo, ovšem o minimalizaci prodlevy se stará něco jiného – velký elektromotor, který dává 100 kW (136 k) výkonu a 480 Nm točivého momentu.

Kombinovaný výkon pohonného ústrojí je 400 kW (543 koní) a točivý moment 750 Nm, což stačí ke zrychlení na stovku za 4,7 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a až do 140 km/h se dá jet na elektřinu. Té má vůz zásobu 31,2 kWh, což má stačit na dojezd 80–86 km u SUV a 82–87 km u verze Coupé.
Nabíjení je možno až 60 kilowatty stejnosměrného proudu, což nabije baterii z 10 na 80 % v ideálních podmínkách za 20 minut. Podobně ideální je normovaná spotřeba paliva, která je v závislosti na karosářském provedení 1,2–1,5 l/100 km + 28–30 kWh/100 km, takže vůz v Česku dosáhne na „elektromobilní“ registrační značky.
Po vzhledové stránce se, stejně jako u běžných verzí GLE zjara letošního roku, drobně změnila příď a některé další detaily. Hybridy dostaly samozřejmě speciální znáčky a také nové funkce infotainmentu, které elektrické ústrojí ovládají či zobrazují jeho stav.
Přepracováno bylo také vzduchové odpružení vozu, blíže nespecifikovaných vylepšení doznalo i šasi, řízení a systém pohonu všech kol AMG Performance 4Matic+. A konečně, při elektrické jízdě vůz varuje okolí o své přítomnosti „speciálně složeným, nízkofrekvenčním a na rychlosti závislým zvukem AMG“ z jednoho externího reproduktoru na přídi a dvou na zádi vozu.
Známé už jsou i první ceny vozu. Verze SUV stojí od 125.515 eur (3,1 milionu korun), provedení Coupé přijde na nejméně 133.851 eur (3,3 milionu korun).