Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG neplánuje supersport

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Divize Mercedes-AMG se nehodlá zabývat vývojem přímého nástupce modelu SLS AMG, ale zároveň počítá s návratem ostrých modelů Black Edition.

V loňském roce mělo premiéru kupé Mercedes-AMG GT, které je nepřímým nástupcem modelu SLS AMG, jehož předchůdcem byl Mercedes-Benz SLR McLaren. Tato linie vrcholných sportovních modelů má v očích veřejnosti sestupnou tendenci, za níž stojí především vnímání výkonů, ceny a celkové exkluzivity daného modelu.

Právě to stojí za spekulacemi o možném vývoji supersportu s motorem uprostřed a třícípou hvězdou na přídí. Ty ovšem v rozhovoru pro britský magazín Autocar dementoval šéf divize AMG Tobias Moers a zároveň poodhalil plány své značky pro blízkou budoucnost.

Na supersportu s motorem uprostřed se tedy podle jeho slov u AMG nepracuje a mezi důvody patří i malá finanční návratnost takového projektu. Navíc se Mercedes-AMG hodlá naplno věnovat rozvoji potenciálu ukrytého v modelu GT, v jehož případě již bylo potvrzeno, že se dočká dalších verzí.

Vedle aktuální dvojice standardních provedení pro běžný silniční provoz již bylo odhaleno závodní provedení GT3, pracuje se na variantě se skládací střechou, u níž lze počítat rovněž s několika výkonovými verzemi a na vrchol této modelové řady se postaví model s oprášeným označením Black Series.

Cílem je dosáhnout podobně široké nabídky verzí modelu Mercedes-AMG GT jakou má konkurenční Porsche u své řady 911, nabízející modely Carrera, výkonné i luxusní Turbo a nakonec pro běžný provoz homologovaný závodní stroj GT3 RS.

Mercedes-AMG se tedy nehodlá v blízké budoucnosti pouštět do honby za titulem výrobce nejvýkonnějšího a nejrychlejšího hypersportu, vznikajícího v pár stovkách exemplářů, ale chce se více přiblížit svým zákazníkům prostřednictvím široké palety modelů odvozených od standardních vozů značky Mercedes-Benz.

Namísto honby za maximálními výkony se mají dále vylepšovat jízdní vlastnosti i ovladatelnost jednotlivých modelů a ke slovu mají přijít i nová řešení. Jedním z nich je i hybridní pohonný systém.

K samotným supersportům nakonec Moers uvedl, že Mercedes-AMG je stále dodavatelem výkonných vidlicových dvanáctiválců pro modely značky Pagani, s nimiž je velmi rád ve spojení s ohledem na oboustranně prospěšnou propagaci. Tyto dvanáctiválce pak mají mít navíc před sebou jistou budoucnost.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
10. 3. 2015 22:22
Re: oturbená budoucnost
To čeká všechny. Nikdo se přeplňování nevyhne, takže zklamanání čekej u všech automobilek. Samozřejmě nějaké malosériovky budou dále využívat atmosféry.
Podle mě je dobře, že se AMG na supersport vybodlo a že raději investuje čas a finance do toho, co umí lépe a s čím větší zkušenosti.
Avatar - CHerokee
10. 3. 2015 13:03
oturbená budoucnost
AMG mě v poslední době zklamalo. Skončila výroba Ccoupé s atmosférou 6,2 l...podle mě nejlepší AMG motor. Což potvrdili tím, že v závodních AMG GT3 bude tento motor s úpravami z SLS pokračovat. A letos skončí poslední atmosféra - SLK 55 AMG. Po faceliftu SLC bude oturbený 4 litr.

No a SLS je taky škoda, byl to hodně specifický kousek, který se ale líbil, ojetiny si až neskutečně drží cenu.