Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG se nebrání bezpilotním autům

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Divizi Mercedes-AMG známe jako výrobce rychlých aut a původně coby závodní tým. Budoucnost v podobě aut bez řidiče se s tradicí jaksi neslučuje. Nebo je tomu naopak?

Firma AMG proslula jako výrobce závodních speciálů na bázi mercedesů, občas značku zastupovala, když se sama oficiálně sportovních klání nezúčastňovala. Třeba v ME cestovních vozů a v DTM. Postupně se z manufaktury v Affalterbachu stala součást trocípé hvězdy a její začlenění vyvrcholilo loni vytvořením divize Mercedes-AMG. Letos v lednu na CES v Las Vegas mateřská značka představila koncept autonomního vozidla F 015 Luxury in Motion. Jdou tyto dvě zdánlivě protichůdné záležitosti dohromady?

Překvapivě ano, AMG skutečně taková auta v budoucnosti zahrne do svého výrobního programu, neznamená to pro divizi smrt. Její prezident Tobias Moers si myslí, že nová technika nezabije sportovní auta a není s nimi v rozporu, ba právě naopak. Moers slině pochybuje, že by její příchod vytlačil sportovní značky, AMG nevyjímaje, na okraj zájmu.

Myšlenka, kdy bude mít řidič možnost volby, zda ovládání svého vozu přenechá autopilotovi, nebo se chytne volantu, se mu totiž velmi zamlouvá. Obě funkce mohou klidně koexistovat vedle sebe. Autonomní řízení je užitečné tehdy, kdy je příliš velký provoz, zácpy a pobyt za volantem nepřináší to pravé potěšení. A také když má šofér na svých cestách hodně práce okolo... Ne, nemyslel zrovna spolujezdkyni...

V rozhovoru pro australský server Motoring na autosalonu v New Yorku řekl: „Když jedu z Affalterbachu do kanceláře ve Stuttgartu, můžu bez problémů vyřizovat hovory, pracovat na počítači. Když se vracím v deset večer zpět, silnice jsou prázdné a já chci svoje auto řídit.“

Automobiloví fanoušci v současnosti pláčou nad většinou nesmyslnými ekonormami, které zabíjejí poctivé atmosférické motory. A zdá se, že bude ještě hůře. Na druhou stranu je třeba říci, že dnešním vozům z továren Daimleru do této reality moc nechybí. V Mercedesu třídy S s kompletním balíčkem asistentů se volantu také víceméně jen držíte... Ale u luxusní limuzíny na dlouhé cesty se to ještě dá pochopit.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)