Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes B 160 CDI na českém trhu: Nový základ stojí 545 tisíc korun

Diskuze (99)
Také třída B se dočkala dieselových motorů od Renaultu. S novou slabší verzí se kompaktní MPV Mercedes-Benz stalo dostupnější.

Dieselový motor 1,5 l původem od Renaultu dostala už třída A. Technicky spřízněný Mercedes-Benz třídy B se dočkal nyní a rovnou ve dvou výkonových verzích – 66 kW označený B 160 CDI a 80 kW pod názvem B 180 CDI. Původní agregát Mercedesu o objemu 1,8 litru ale zůstává v B 180 CDI tehdy, pokud je vůz vybaven dvouspojkovou převodovkou. Na vlastní motory se stuttgartská automobilka spoléhá i ve verzích B 200 CDI a B 220 CDI.

Hlavní smysl této změny je samozřejmě jasný: snížení kombinované spotřeby o pár decilitrů. Z pohledu zákazníka je pak výhodou nižší cena. Samotný B 180 CDI s výměnou motoru zlevnil o 6 tisíc korun, B 160 CDI pak stojí o dalších 14 tisíc méně. A kdo se spokojí s tzv. Entry modelem (nelze kombinovat s další akční výbavou), ten ušetří ještě 40 tisíc k tomu. Nejlevnější třída B proto nově láká cenovkou 545.000 Kč.

Základní výbava rozhodně není ošizená. Obsahuje klimatizaci, elektrické ovládání všech čtyř oken, rádio s USB a Bluetooth hands-free, elektrickou parkovací brzdu nebo palubní počítač. Z bezpečnostních prvků je standardem sedmero airbagů (včetně kolenního u řidiče), asistent bdělosti, prevence kolizí a asistent rozjezdu do kopce.

Připlatit je potřeba za litá kola (nejméně 20 tisíc) a vylepšenou variabilitu interiéru (16 tisíc Kč). Zvýhodněná sada Active za třicetitisícový příplatek přidá parkovací asistent, multifunkční volant, vyhřívání předních sedadel a bi-xenonové světlomety.

Mercedes-Benz B - technická data a české ceny
MotorB 160 CDIB 180 CDIB 180 CDI EditionB 180 CDIB 200 CDIB 220 CDI
Převodovka6M6M6M7DS6M (7DS)7DS
Zdvihový objem [cm3]146114611461179617962143
Válce/ventily4/24/24/24/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/400080/400080/400080/3200-4600100/3600-4400125/3400-4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]220/1750-2750260/1750-2500260/1750-2500250/1400-2800300/1600-3000350/1400-3400
Max. rychlost [km/h]180190190190210 (210)220
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,011,611,610,79,5 (9,3)8,3
Komb. spotřeba [l/100 km]4,14,13,84,24,4 (4,2)4,4
Cena Entry [Kč]545.000,------
Cena manuál [Kč]584.430,-598.950,-616.713,--676.390,--
Cena 7G-DCT [Kč]---652.190,-729.683,-833.690,-

Diskuze (99)
Avatar - dal
25. 7. 2013 15:38
Re: RENCEDES
Osobně jsem nevlastnil ale s firemní OII jsem se občas projel, jel jsem i s OIII asi 90km.
Jel jsem s HDi v C4, Megane 1,5DCi, i30 CRDi a TDi je suveréně nejhorší diesel z těchto aut. Má hodně hrubý a nekultivovaný projev a neochotně jde do otáček, jen v té OIII je docela dobře utlumen ale podvozkově tragedie.
Dle referencí jsou na tom velmi dobře Multijet od Fiatu i Japonci, jedině snad Opel má srovnatelně špatný diesel.
Je to třeba vyzkoušet a ne slepě věřit, že TDi je božské. Můj kolega má Leona 1,9TDi a když se svezl s 1,6DCi Meganem, tak mu spadla čelist. Známý od Renaultu mu jen řekl vítej na zemi.
Avatar - Ronault.
24. 7. 2013 23:26
Re: obohrana platna
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Ronault.
24. 7. 2013 23:25
Re: Mercedes/Renault
Kdo?
Avatar - Ronault.
24. 7. 2013 23:25
Re: RENCEDES
Ach jo. 8-s To je opravdu jen k smíchu. Zkus Toledo 1,6 TDI a Fluence 1,5 dCi ať máš relevantní srovnání. Jinak je to od tebe snad pokus o vtip...
Avatar - Ronault.
24. 7. 2013 23:23
Re: RENCEDES
Tak určitě... vidím, že si těch nafťáků jel (a to po tobě nechci abys udával pojem řídil) "dost" a v podstatě ani nevíš které, viz Citroen. Asi se s tebou nemá smysl bavit.