Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz 280 SL: Po více než 40 letech jako nový

Michal Fokt Michal Fokt 28. 9. 2013
13
5
Zobrazit náhledy (13)
Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL
Pojďte se pokochat fotografiemi firmou Overdrive zrenovovaného kabrioletu Mercedes-Benz 280 SL z roku 1971, je to ztělesnění automobilové krásy.

Nevím, jestli je to tím, že stárnu, ale mám stále více pocit, že se v mém okolí objevuje stále větší množství lidí, trpících náklonností k autům, která měla daleko ke globalizovaným, unifikovaným produktům, které fabriky nechrlily po milionech. A já spolu s nimi už dávno vím, že jsou důležitější věci, elektricky sklápěná zpětná zrcátka, nápis TDI na karoserii a klimatizovaná schránka na rukavice.

A tohle je přesně jeden z těch příkladů, Mercedes-Benz 280 SL (W113, tzv. Pagoda). Není sice známo, jak vypadal předtím, než skončil v dílně firmy Overdrive, ta si ovšem na jeho renovaci dala opravdu záležet. Ba co víc, výsledek své práce nechala profesionálně nafotit a díky tomu teď téměř virálně obíhá sítí... tak proč vám tu krásu také nezprostředkovat?

Zmíněný Mercedes-Benz 280 SL z roku 1971 ovšem není otrocky zrenovovaný podle původního vzoru. Je tedy jasné, že vznikl podle přesné specifikace zákazníka, jenž nemá ambice auto draze nabídnout v aukci, ale spíše přizpůsobit jej vlastnímu vkusu, ovšem při zachování ducha sedmdesátých let. Bylo tedy pozměněno kožené čalounění a poupravena palubní deska i čalounění dveří, že je něco jinak byste ale poznali pouze v případě, že byste měli originál a tento "tuning" vedle sebe. A řekli byste, že zdrojem ozvučení je moderní systém, přehrávající CD i MP3? Při zachování ducha sedmdesátých let se prostě myslelo na všechno.

Kabriolet s rozměry 4285 x 1765 x 1305 mm a váhou pouhých 1300 kg byl (a stále je) poháněn řadovým šestiválcem 2,8 l, zkombinovaným s manuální převodovkou (jestli jde o klasickou čtyřstupňovou nebo vzácnou pětistupňovou ZF není známo), jenž dával výkon 170 koní (130 kW) a na zadní kola posílal točivý moment 244 N.m, takže i na dnešní poměry poskytoval velmi slušnou dynamiku. Tak co, nechali byste se přemluvit?

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Variotek
Tohle
Variotek
| 29. 9. 2013
Tohle je taky dobrý zoufalec...[odkaz]

:no:
Interiér je humáč
janjezbera
| 28. 9. 2013
souhlas, považuji toto "vylepšování" ne vrhol nevkusu a buranství, může si koupit repliku
Udělaný je to pěkně, ale....
Mr.Murphy
| 28. 9. 2013
.... je to "jenom" tuning.... čili věc individuálního vkusu....
Osobně bych tohle starýmu autu nikdy neudělal.... (mimochodem ty investované peníze do tuningové renovace se nejspíš nikdy nevrátí.... ale ne každý to řeší, že....)
To je lepší...
gil54
| 28. 9. 2013
Interiér je humáč
gil54
| 28. 9. 2013
proti originálu ;-\ . (nejde mi připojit odkaz, tak samostatně)