Mercedes-Benz S 400 BlueHybrid: Největší Mercedes už příští rok se spotřebou 7,9 l/100 km
Mercedes-Benz S 400 BlueHybrid bude mít pod kapotou vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru z modelu S 350. V hybridní verzi bude mít nejvyšší výkon 205 kW a doplní ho 15kW elektromotor. Celkový výkon hybridního ústrojí tak je 220 kW, maximum točivého momentu 385 Nm. O přenos síly na zadní kola se stará upravená automatická převodovka 7G-Tronic se sedmi převodovými stupni.
Elektromotor je kompaktní třífázový kotoučového typu, současně slouží jako startér a generátor pro rekuperaci energie při brzdění. Díky nejvyššímu točivému momentu 160 Nm přispívá k nižší spotřebě, stejně tak ale může sloužit jako přídavný zdroj momentu pro dynamickou jízdu. Benzinový motor je vybaven funkcí stop-start, takže rozjezd – na spotřebu nejnáročnější fázi provozu spalovacího motoru – obstarává výhradně elektromotor.
Elektrická energie je uložená ve speciálních lithiových bateriích vyvinutých přímo pro použití v hybridním autu. S 400 BlueHybrid bude první sériovou aplikací těchto baterií. Jejich konstrukce je díky vyšší energetické hustotě tak kompaktní, že na rozdíl od použití NiMH baterií není velikost interiéru ani zavazadlového prostoru jejich instalací dotčena. Navíc jsou baterie napojené na 12V okruh elektroinstalace, takže mohou napájet například osvětlení nebo komfortní prvky s elektrickým ovládáním.
Samotný spalovací motor byl výrazně upraven. Variabilní ovládání ventilů funguje podle Atkinsonova principu, kdy expanze trvá déle než komprese. V praxi je toho dosaženo delším otevřením sacího ventilu při přechodu z fáze sání do komprese. Motor tak má lepší tepelnou účinnost a tedy i nižší spotřebu a lepší složení emisí. Dále je zde nová hlava a upravené písty a vačky. Výsledkem všech změn je vedle nižší spotřeby také nárůst výkonu o 5 kW.
S 400 BlueHybrid zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,2 s a maximální rychlost bude omezena na 250 km/h. Ve srovnání s výchozím S 350 je kombinovaná spotřeba o 2,2 l/100 km nižší a emise CO2 klesly o 21 %. Hybridní pohon přitom zvyšuje pohotovostní hmotnost jen o 75 kg.
Prodej S 400 BlueHybrid bude v západní Evropě zahájen v červnu 2009, v Číně v srpnu a v USA v září téhož roku. Tento model bude prvním hybridem Mercedesu a další budou následovat. Hybridní ústrojí je modulární konstrukce a bude ho možné zkombinovat s různými motory v různých modelech, včetně „čistých“ dieselu BlueTec.