Mercedes-Benz A 45 AMG: Hardcore áčko se chce postavit Golfu R 400
Mercedes-Benz A 45 AMG má pod kapotou přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s 265 kW a 450 N.m. Hatchback s pohonem všech kol dokáže vystřelit z klidu na stovku během 4,6 s a na domácích dálnicích se rozjede až na elektronicky omezenou dvěstěpadesátku. Výkony takřka supersportovní, přitom se pořád jedná o kompakt, tedy auto nižší střední třídy. Jenže Untertürkheimu i Affalterbachu je to pořád tak nějak málo. Zvláštní, ne? Kde jsou časy, kdy taková auta měla sotva sto padesát koní a když překonala metu 200 km/h, už to něco znamenalo? Jistě, taky nevážila skoro 1,6 tuny. Ale stejně...
Tentokrát se nejedná o žádnou divokou spekulaci. Šéf AMG Tobias Moers v rozhovoru pro britský Auto Express jasně potvrdil, že takový model je ve stádiu úvah. Tvrdší, lehčí a výkonnější, bez konkrétnějších čísel. „Počkejme a uvidíme, možná to nebude Black Series, nakonec zvolíme jiný přístup. Bylo by pěkné mít v tomto segmentu jakýsi street fighter.“ Tento pojem znají spíše motorkáři a označuje výkonný jednostopý stroj bez kapotáže. Ale Moers se tentokrát trefil, protože termín „hot-hatch“ už je jaksi málo. Napadá vás něco lepšího? Fire-hatch? Nebo snad hell-hatch?
Moers pokračoval: „Modely Black Series jsou prakticky závodními dvoudveřovými auty pro normální provoz. Zřejmě opravdu nebudeme pro tento model používat označení Black Series, hrajeme si s různými nápady.“ Auto Expressu dále řekl, že jeho pozornosti neunikl koncept čGolfu R 400. Právě jemu se chce postavit, zvláště tehdy, když Volkswagen uvažuje o jeho malosériové výrobě. Redukce hmotnosti znamená vyhazov zbytečností z interiéru, větší brzdy, jiné pneumatiky a lepší aerodynamiku. Na A 45 AMG si ale můžete koupit mohutné zadní křídlo už dnes!
Předpokládanou akcelerací z klidu na stovku během 4,5 s se jeho hardcore specifikace ještě více přiblíží současnému kupé GT série C190, které jako první nese novou značku Mercedes-AMG. To zvládne oblíbenou disciplínu během čtyř vteřin. A čísla v jeho názvu konečně dostanou své opodstatnění. Příchod kompaktního silničního závoďáku s pěticí dveří a registrační značkou je však otázkou současného stavu věcí v Affalterbachu. „Abychom naplnili vlastní požadavky co se AMG 45 Black Series týče, musíme mít ve vývoji potřebné kapacity. A naši zaměstnanci jsou na limitu. Připravují na trh GT S a C 63 AMG, další facelifty a nástupce stávajících modelů. Práce mají opravdu hodně.“ To znamená, že ve stávající generaci ještě nemusí přijít. Nebo až na konci jejího životního cyklu, za nějaké tři, čtyř roky.