Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz A 45 AMG: Hardcore áčko se chce postavit Golfu R 400

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Daimler vyvíjí ještě výkonnější A 45 AMG. Malá raketa z Affalterbachu už je mu málo a chce pod kapotu ještě větší porci výkonu. Soupeřem je Golf R 400!

Mercedes-Benz A 45 AMG má pod kapotou přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s 265 kW a 450 N.m. Hatchback s pohonem všech kol dokáže vystřelit z klidu na stovku během 4,6 s a na domácích dálnicích se rozjede až na elektronicky omezenou dvěstěpadesátku. Výkony takřka supersportovní, přitom se pořád jedná o kompakt, tedy auto nižší střední třídy. Jenže Untertürkheimu i Affalterbachu je to pořád tak nějak málo. Zvláštní, ne? Kde jsou časy, kdy taková auta měla sotva sto padesát koní a když překonala metu 200 km/h, už to něco znamenalo? Jistě, taky nevážila skoro 1,6 tuny. Ale stejně...

Tentokrát se nejedná o žádnou divokou spekulaci. Šéf AMG Tobias Moers v rozhovoru pro britský Auto Express jasně potvrdil, že takový model je ve stádiu úvah. Tvrdší, lehčí a výkonnější, bez konkrétnějších čísel. „Počkejme a uvidíme, možná to nebude Black Series, nakonec zvolíme jiný přístup. Bylo by pěkné mít v tomto segmentu jakýsi street fighter.“ Tento pojem znají spíše motorkáři a označuje výkonný jednostopý stroj bez kapotáže. Ale Moers se tentokrát trefil, protože termín „hot-hatch“ už je jaksi málo. Napadá vás něco lepšího? Fire-hatch? Nebo snad hell-hatch?

Moers pokračoval: „Modely Black Series jsou prakticky závodními dvoudveřovými auty pro normální provoz. Zřejmě opravdu nebudeme pro tento model používat označení Black Series, hrajeme si s různými nápady.“ Auto Expressu dále řekl, že jeho pozornosti neunikl koncept čGolfu R 400. Právě jemu se chce postavit, zvláště tehdy, když Volkswagen uvažuje o jeho malosériové výrobě. Redukce hmotnosti znamená vyhazov zbytečností z interiéru, větší brzdy, jiné pneumatiky a lepší aerodynamiku. Na A 45 AMG si ale můžete koupit mohutné zadní křídlo už dnes!

Předpokládanou akcelerací z klidu na stovku během 4,5 s se jeho hardcore specifikace ještě více přiblíží současnému kupé GT série C190, které jako první nese novou značku Mercedes-AMG. To zvládne oblíbenou disciplínu během čtyř vteřin. A čísla v jeho názvu konečně dostanou své opodstatnění. Příchod kompaktního silničního závoďáku s pěticí dveří a registrační značkou je však otázkou současného stavu věcí v Affalterbachu. „Abychom naplnili vlastní požadavky co se AMG 45 Black Series týče, musíme mít ve vývoji potřebné kapacity. A naši zaměstnanci jsou na limitu. Připravují na trh GT S a C 63 AMG, další facelifty a nástupce stávajících modelů. Práce mají opravdu hodně.“ To znamená, že ve stávající generaci ještě nemusí přijít. Nebo až na konci jejího životního cyklu, za nějaké tři, čtyř roky.

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Avatar - white label
24. 11. 2014 19:17
Re: Co to je zase za maloměšťáckou českou úvahu v nadpise :-
Jasně, v prvé řadě jde o produkt (nikoli o samotnou značku) a konkrétně v této třídě (kompaktní hb/hh) je MB/AMG doslova zelenáčem (a to nejen proti koncernu VW).
24. 11. 2014 16:02
Re: Co to je zase za maloměšťáckou českou úvahu v nadpise :-
Tak to kontruj nejakou "metropolitni a zahranicni" uvahou. Proc to teda stavi? Kvuli obrovskemu hladu po ctyristakonovem ctyrvalcovem hatchi? A zakaznik MB nemuze uvazovat o produktech VW? Myslis, ze to jsou naprosto odlisne svety?
Avatar - AUDIRS6
23. 11. 2014 20:34
Re: Co to je zase za maloměšťáckou českou úvahu v nadpise :-
Vsetka cest, ze si sa neurazil, a bral to s humorom ;-) :yes:
Avatar - Emel
23. 11. 2014 20:25
Re: Co to je zase za maloměšťáckou českou úvahu v nadpise :-
Ale jasně, mě je jasné odkud vítr fouká :-) , jen to tvrzení o jízdě v Audi mě na chvíli znejistilo... pokud to byl ale joke, pak vše v pořádku :yes:
Avatar - white label
23. 11. 2014 20:22
Re: Co to je zase za maloměšťáckou českou úvahu v nadpise :-
Tak to bys byl výjimka, většina "Morekolotočářů" jezdí v (bazarových) třícípých hvězdách. ;-)