Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Active Night View Assist Plus: Chodci v hledáčku

Diskuze (0)
Mercedes v roce 2011 rozšíří funkční výbavu „nočního vidění“ o aktivní varování před chodci a dalšími objekty ve vozovce.

Mercedes-Benz loni uvedl na trh bezpečnostní systém Night View Assist Plus, která zobrazuje záběry infračervené kamery pro noční vidění na displeji přímo v přístrojovém štítu. Ve výrobě od léta 2011 se objeví jeho vylepšená verze s aktivním varováním před možným nebezpečím, proto slovíčko Active v názvu připravované verze systému.

Motivace k vývoji tímto směrem je jasná: bezpečnost chodců. Statistiky německého Spolkové úřadu pro silniční provoz (BASt) dokládají, že v noci zemře při silničních nehodách pětkrát více chodců než přes den (v noci dochází ke 40 % všech silničních nehod). Zároveň se ale v noci uskuteční jen 20 % všech jízd.

Active Night View Assist Plus využívá služeb asistenta dálkových světel Adaptive Highbeam Assist. Aktivní noční vidění je funkční při rychlostech nad 45 km/h, když jsou dálková světla nastavena na „Auto“ (nejsou manuálně aktivována řidičem).

Systém k detekci chodců využívá dvou zdrojů infračerveného světla v předních světlometech. Scénu snímá kamera pod čelním oknem, která pracuje právě v infračerveném spektru a přenáší ostrý obraz do přístrojového štítu. V nové, aktivní verzi navíc systém řidiče upozorní na chodce, cyklisty a další podobné objekty (na vzdálenost až 80 m) zvýrazněním příslušné části displeje.

Další částí systému, která zcela naplňuje označení aktivní, je osvícení chodce dálkovými světly. K tomu Active Night Assist Plus využívá další kameru – multifunkční kameru společnou pro další bezpečnostní systémy jako snímaní dopravních značek a jízdních pruhů. Na základě vstupů z této kamery systém vyhodnotí intenzitu okolního světla a přítomnost a pohyb dalších automobilů.

Když k setkání s chodcem dojde v neosvětlené oblasti mimo město, asistent aktivuje na 5 sekund dálková světla, která chodce osvítí. Řidič Mercedesu touto cestou dostane aktivní varování před nebezpečím a to samé platí pro chodce. Pokud se však ve stejném směru jako chodec pohybuje další automobil, jehož řidič by mohl být paprskem dálkových světel oslněn, systém vyčká a dálková světla aktivuje až v nejbližším vhodném okamžiku.

Diskuze (0)