Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Bus and Coach Show 2011

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Mercedes-Benz v Mannheimu uspořádal předváděcí akci, na níž se mohli návštěvníci vedle nových autobusů této značky a služeb s nimi spojenými seznámit i s vybranými historickými modely.

V rámci oslav 125 let automobilu uspořádal Mercedes-Benz v Mannheimu přehlídku Bus and Coach 2011, které se zúčastnilo okolo 6.000 návštěvníků z 20 zemí. Těm se na ploše 3.500 m2 představila současnost i minulost autobusů německého výrobce.

K prohlídce a testovacím jízdám byla připravena kompletní modelová řada značky Mercedes-Benz. Návštěvníci se mohli seznámit i s nabídkou prověřených použitých vozidel a s možnostmi využitím služeb Omniplus. Představeny byly i partnerské firmy a nabídka jejich služeb.

Hlavní pozornost byla věnována samozřejmě současným autobusům značky Mercedes-Benz. K největším hvězdám proto patřil zájezdový autobus Travego Edition 1, který jako první svého druhu splňuje emisní normu Euro 6.

Tato vlajková loď značky Mercedes-Benz je poháněna vznětovým šestiválcem OM471 s výkonem 350 kW (476 k) a točivým momentem 2300 Nm. S motorem spolupracuje nová osmistupňová automatická převodovka GO 250-8 PowerShift. Zákazníkům budou od počátku příštího roku expedovány nejprve třínápravové verze s délkou 14, resp. 13 m.

Zájezdové autobusy zastupoval i výroční model Tourismo 125! let inovací. Vystavený autobus s uspořádáním sedadel 49 + 1 + 1 má celkovou délku 12.140 mm, šířku 2.550 mm a výšku 3.620 mm. K jeho pohonu slouží řadový šestiválec OM 457 hLA s výkonem 300 kW (408 k), který splňuje emisní normu Euro 5 a spolupracuje s plně automatizovanou osmistupňovou převodovkou Powershift GO 240-8.

Mercedes-Benz Integro může sloužit pro linkový provoz, výlety i krátké cesty. V nabídce je s délkami od 12,1 do 14,9 m a k pohonu slouží řadový šestiválec OM 457 hLA s výkonem 220 kW (299 k) až 300 kW (408 k). Zákazníci mohou volit mezi manuální šestistupňovou převodovkou, plně automatizovanou převodovkou nebo automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem.

Novou generaci modelové řady Citaro představil Mercedes-Benz již koncem letošního května. Na přehlídce Mercedes-Benz Bus and Coach Show 2011 nemohlo Citaro samozřejmě chybět a představilo se v několika verzích včetně provedení s označením CNG. To je poháněno 12-litrový šestiválcem o výkonu 240 kW (326 k) a točivém momentu 1250 Nm. S motorem spolupracuje automatická převodovka ZF.

Zástupcem midibusů byl na přehlídce model Tourino s karoserií dlouhou 9.350 mm a širokou 2.400 mm. Tento autobus pro třicet cestujících je poháněn motorem OM 926 LA s výkonem 210 kW (286 k).

Vlajkovou lodí programu minibusů je Sprinter City 77. Tento třínápravový model se poprvé představil na loňském veletrhu užitkových vozidel IAA v Hannoveru. S kapacitou pro 40 cestujících (10 sedících a 30 stojících) vyplňuje mezeru mezi autobusy Sprinter City 65 a Citaro K.

Za základ pro City 77 slouží Mercedes-Benz Sprinter s nejsilnějším provedením čtyřválcového dieselového motoru OM 651 DE 22 LA ve spojení s automatickou pětistupňovou převodovkou. Pohonná jednotka o objemu 2,2 litru disponuje výkonem 120 kW (163 k) a splňuje emisní normy Euro 5 i EEV. Minibus je dlouhý 8.700 mm, široký 2.155 mm a vysoký 2.875 mm.

Vedle moderních autobusů se návštěvníkům přehlídky Mercedes-Benz Bus and Coach Show 2011 představila i trojice klasických vozidel. Své padesáté narozeniny zde oslavil Mercedes-Benz O 319 D, který je předchůdcem dnešních midibusů a byl vyráběn v letech 1955 až 1968. Pro autobus dlouhým 4.920 mm a široký 2.080 mm je typický dvoubarevný lak a skleněné panely na okraji střechy, jejíž střední část mohla být plátěná a otevírat prostor nad hlavami cestujících.

Mercedes-Benz O 6600 H byl vyráběn v letech 1951 až 1959 a v Mannheimu byl vystaven 11-metrový model z roku 1953. K pohonu tohoto autobusu slouží řadový šestiválec OM 315 s výkonem 107 kW (145 k) umístěný vzadu napříč a spolupracující s šestistupňovou převodovkou ZF ovládanou elektromechanicky páčkou na sloupku řízení.

Nejstarším vystaveným vozidlem byl Mercedes-Benz Lo 3500 z roku 1936. červeně lakovaný kapotový autobus sloužil německé poště a je poháněn vznětovým řadovým šestiválcem OM 67 o objemu 7,4 litru s výkonem 70 kW (95 k). Vozidlo dlouhé 8.650 mm s celkovou hmotností 8,97 tun nabízí prostor pro 21 cestujících.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)