reklama


Mercedes-Benz C 63 AMG: Facelift také pro ostré céčko

Mercedes-Benz C 63 AMG: Facelift také pro ostré céčko

 
 

Mercedes-Benz C aktuální série W204 prošel nedávno modernizací. Nyní je čas i na ostrou verzi C 63 AMG.

C 63 AMG se vyrábí jako sedan a kombi v Affalterbachu od roku 2007. Pro letošek prodělala tato verze optické změny, které korespondují s nedávným faceliftem běžných verzí, úprav se dočkala také technika, představují je nová převodovka a optimalizovaný podvozek.

Motor, tedy nepřeplňovaný vidlicový osmiválec, zůstal bez větších změn. Agregát s objemem 6208 cm3 dává největší výkon 336 kW (457 k) při 6800 min-1, točivý moment vrcholí 600 Nm.

Sportovní sedan vystřelí z klidu na 100 km/h za 4,5 s, kombi je ve stejném sprintu o 0,1 s pomalejší. Maximální rychlost je v obou případech tradičně elektronicky omezena na 250 km/h.

K dispozici je i balíček Performance Plus, jehož aplikací se výkon zvýší na 358 kW (487 k) a akcelerace se naopak sníží o další desetinku. Motor má v tomto případě kované písty, ojnice a karbonový klikový hřídel ze supersportu SLS. Brzdy jsou vpředu karbon-keramické s červeně lakovanými třmeny.

Novinkou je standardně montovaná sedmistupňová samočinná převodovka AMG MCT-7 se spojkou v olejové lázni, kterou již známe z roadsteru SL 63 AMG. K volbě čtyř jízdních režimů slouží otočný přepínač na středové konzole, kterým se aktivuje i funkce Race Start (launch control). Ač údaj o spotřebě není pro tuto kategorii automobilů příliš důležitý, oproti předchůdci se jí podařilo snížit o zhruba 10 procent na 12,0 l/100 km u sedanu, respektive 12,3 l/100 km u kombi.

Podvozek dostal revidovanou kinematika náprav s větším negativním odklonem kol. Na zadní nápravě se objevily masivnější stabilizátory. Za příplatek lze objednat i samosvorný diferenciál, který trakci dále zlepšuje.

Elektronických asistenčních systémů je v nabídce extras celkem jedenáct a pocházejí z tříd S a CLS. Namátkou vyberme adaptivní dálková světla, signalizaci přejetí jízdního pruhu a mrtvého úhlu, či nad únavou bdící Attention Assist. Při parkování pomůže Parktronic, při brzdění Pre-Safe. Novinka jezdí na kolech AMG z lehkých slitin s titanovým leskem a pěti dvojitými paprsky. Ta jsou obuta do pneumatik 235/40 R18 vpředu, respektive 255/55 R18 vzadu.

Nový tvar předních světlometů jsme viděli již nedávno na obyčejných variantách modernizované třídy C. Maska chladiče nyní evokuje klasický Gullwing 300 SL řady W198, místo dvou vodorovných linek má uprostřed jen jednu, kterou rozděluje velká trojcípá hvězda.

Hliníková kapota má jiný tvar, změnily se oba nárazníky a nasávací otvory v tom předním, kde se rovněž nachází pás diod pro denní svícení. Dvě dvojice koncovek výfuku na zádi zůstaly. Pokud zákazník zvolí balíček Performance Plus, dostane karbonový spoiler na víko zavazadelníku, pochopitelně pouze u sedanu.

Na palubě vládne sportovně luxusní atmosféra. Loga AMG najdeme na prazích dveří, interiér je jinak v kombinaci tmavého leštěného hliníku a kůže, vybrat lze i černý lak imitující klávesy klavíru. Vnitřnímu prostoru dominují sportovní sedadla a třípaprskový volant se zploštělým horním i dolním okrajem, který může být čalouněn umělou kůží a Alcantarou. Přístrojový panel včetně rychloměru s TFT displejem je zcela přepracován, pomocí velké integrované obrazovky v centrální části nabízí přístup k internetu.

Nový Mercedes-Benz C 63 AMG se ve světové premiéře představí v Ženevě, jeho prodej odstartuje v červenci 2011. Sedan bude stát 71.340 eur (1,73 mil. Kč), kombi 73.899 eur (1,79 milionu korun). Příplatky za Performance Package činí 7.166, respektive nižších 6.471 eur v případě kombi (174 a 157 tisíc korun).

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz třídy C: všechny testy a další články

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Dnes 17:51

Pozici nejlevnější značky na českém trhu léta úspěšně drží Dacia, která se však dočká staronového konkurenta. Větší roli by u nás opět ráda hrála i ruská Lada.




Blesk.cz

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté chtějí zakázat cizí názvy

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté…

Podle skupinky komunistických poslanců jsme v Česku a budeme prostě mluvit česky. A ani na Spidermana už se…

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se kompletně odtrhne od EU

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se…

Británie upřednostní úplné oddělení země od Evropské unie, tzv. tvrdý brexit. Nepřeje si ani částečně setrvat. V…

 

iSport.cz

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili Rosol i Pavlásek

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili…

Adam Pavlásek ani Lukáš Rosol nebudou k dispozici pro první kolo Davisova poháru, které čeští tenisté odehrají…

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

PŘÍMO Z MELBOURNE | Jízda osmatřicetiletého barda Radka Štěpánka se z kvalifikace přelila už do 2. kola…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama