Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé Black Series jako nový safety car pro DTM

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Další sezóna DTM je za dveřmi. Mercedes-Benz pro ni přichystal nový safety car na základě kupé C 63 AMG Black Series.

Čím se dvoumístné stříbrné kupé liší od série? Motor, převodovka, podvozek a brzdy zůstaly shodné. Výkonu vidlicového osmiválce 6,3 l (380 kW, tedy 517 k) není ani třeba více. Točivý moment 620 Nm přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka AMG Speedshift MCT7 se čtyřmi programy a funkcí Race Start, což není nic jiného než launch control. Hliníková pádla pro řazení najdeme pod zploštělým volantem v kůži.

Zavěšení je možné nastavovat podle konkrétní tratě. Na zvláště chlazené zadní nápravě nechybí uzávěrka diferenciálu, elektronické pomocníky představuje třeba třífázové ESP. To se hodí při prudké akceleraci i brzdění. Litá kola v matné černi jsou obuta do pneumatik Dunlop Sport Maxx Race o rozměru 255/35 R 19 vpředu a 285/30 R 19 vzadu. Auto sprintuje z klidu na 100 km/h za 4,2 s, maximální rychlost je překvapivě elektronicky omezena na 300 km/h.

Karoserie má vylepšenou aerodynamiku: lízátko na předním nárazníku, nástavce bočních prahů a mohutné zadní křídlo. To je sice umístěno pevně, ale má alespoň nastavitelnou horní část. Nejvýraznějším prvkem exteriéru je světelná rampa na střeše. Oranžové a zelené diody (klasické žárovky se již nepoužívají) informují jezdce o aktuální situaci. Zelená se používá tehdy, když bezpečnostní vozidlo vyjede na trať. Pokud bliká, je možné jej předjíždět, protože čeká na lídra závodu. Když jej vedoucí závodník dojede, rozsvítí se pro změnu oranžová. Přerušované světlo značí striktní zákaz předjíždění. Také na místě pro registrační značku najdeme diody, to aby bylo auto lépe vidět při nepříznivých podmínkách.

Výbava odpovídá regulím německé asociace motoristického sportu DMSB včetně dvojice sedadel se čtyřbodovými pásy. Komfortní prvky šly pochopitelně ven. Řidič, závodník Jürgen Kastenholz, si při nasazení rozhodně nemá čas pouštět rádio, takže na jeho místě najdeme karbonovou záslepku . Tedy, rádio ve voze je, ale to neslouží k poslechu hudby, nýbrž k obousměrné komunikaci s organizátory. Ve středu palubní desky jsou tlačítka ovládání výstražných světel a ještě výše monitor. Na ten je mimo jiné přenášen výstup ze zadní kamery, který sleduje spolujezdec.

C 63 AMG Black Series se ve své nové roli představí poprvé již tento víkend 29. dubna na Hockenheimringu. Mercedes-Benz dodává zaváděcí vozy pro Deutsche Tourenwagen Masters od jeho znovuvzkříšení v roce 2000. Kromě toho automobily této značky vídáme v podobných rolích i při závodech formule 1, kde zajišťují také rychlou lékařskou asistenci. Konkrétně se jedná o SLS AMG a kombi C 63 AMG.

Z Německa se přesuňme na skok do Číny. V Pekingu byl otevřen zatím poslední AMG Performance Center. Dosud jich během čtyř let vzniklo 195 v osmnácti zemích. Ten nejnovější ve čtvrti Sanlitun ovšem není společný s prodejnou „obyčejných“ mercedesů, funguje samostatně.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)