Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C: konečně facelift

Ondřej Láník
Diskuze (65)
Mercedes oficiálně zveřejnil změny na řadě C, která tento důležitý model vrací do hry o zákazníky. U Mercedesu je nastolen sportovně-elegantní kurs, ve kterém pokračuje i omlazené céčko. Třídu C nyní mezi supersilnými vozy této třídy reprezentuje C 55 AMG

Mercedes oficiálně zveřejnil změny na řadě C, která tento důležitý model vrací do hry o zákazníky. U Mercedesu je nastolen sportovně-elegantní kurs, ve kterém pokračuje i omlazené céčko. Třídu C nyní mezi supersilnými vozy této třídy reprezentuje model C 55 AMG s motorem V8 (270 kW).

Všechny limuzíny a kombi třídy C dostanou od letošního jara nový přední nárazník, s níže umístěnými otvory přivádějícími vzduch k chladiči, maska céčka má již jen tři žebra, což dělá masku opticky širší a konečně i tento Mercedes dostal světlomety s čirou optikou. Navíc jsou vedle příplatkových bi-xenonových světlometů k dispozici také do zatáčky svítící mlhové světlomety.

Třída C vyjíždí na jaře s rozchodem zvětšeným z 1493 mm na 1505 mm (tedy +12 mm) na větších standardních pneumatikách 205/55 R16. Verze Classic a Elegance dostaly boční prahy a zadní nárazník z výbavy modelů Avantgarde. Nový lak založený na technologii nanočástic by měl uchovat ještě lépe investici do nákladného vozu. Automobil tímto standardním prvkem získal větší odolnost proti poškrábání.

Dříve kritizovaný interiér je nyní pečlivě přepracován, již základní verze má části kokpitu obloženy dřevem, ve výbavě Avantgarde najdeme hliník.Bíle podsvícené číselníky v kapličce jsou doplněny centrálním displejem spolupracujícím s multifunkčním volantem a umožňujícím mnohá individuální nastavení.

Přímější řízení, tužší stabilizátor zadní nápravy, nová ložiska na přední i zadní nápravě a standardní 6stupňová manuální převodovka by měly směřovat k jedinému cíli-přímější odezvě auta na povely řidiče.

Mechanicky přeplňovaný motor ze Sports Coupé se teď dostává i do limuzín a kombi. Pod označením C 230 Kompressor hledejte čtyřválec o výkonu 141 kW a maximálním točivém momentu 260 Nm, který dovoluje zrychlit z klidu na 100 km/h limuzíně již za 8,1 s (kombi potřebuje 8,7 s ) a nejvyšší rychlost vozů činí 240 km/h (kombi 235 km/h). Kombinovaná spotřeba je 8,9 l/100 km (9,3 l/100 km u kombi).

Motor v modelu C 220 CDI posílil ze 105 kW na současných 110 kW. C 200 CDI i C 220 CDI dostanou brzy filtr pevných částic.

Vrcholem řady je nyní osmiválec C 55 AMG, jehož maximální výkon 270 kW a točivý moment 510 Nm stačí na zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,2 s.

Ještě než příjde na trh zcela nové céčko (v roce 2007), dočkají se příznivci šestiválců. Třída C dostane výkonné motory nedávno uvedené v novém SLK.

Ondřej Láník
Diskuze (65)