Mercedes-Benz C Plug-in Hybrid: Po třídě S přijde s elektromotorem i céčko
Menší hybrid, jehož baterie se dají dobíjet z elektrické zásuvky, bychom měli vidět už v Paříži, ale jistého zatím není nic. Do Mondialu zbývají ještě více než dva týdny, takže času je dost. Neví se ani to, co vlastně bude mít v útrobách. Jednou z možností je vidlicový šestiválec objemu 3,0 l, pochopitelně zážehový a s turbodmychadlem. Doplní jej malé články se skromnější kapacitou 8,7 kWh a elektromotor. Zda bude mít 50 kW či více, je ve hvězdách. Právě takový se ale objeví ve druhé zvažované variantě. Ta by měj měla kombinovat se skromnějším dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem, opět přeplňovaným.
Úsporný sedan dostane rovněž klapky v nárazníku kvůli zlepšení aerodynamiky, ty bude možné ovládat. Zvenčí se samozřejmě nijak částečně elektrické céčko od svých konvenčnějších sourozenců lišit nebude, nabíjecí konektor má schovaný za dvířky v zadním nárazníku. Informační systém COMAND musí projít nutným upgradem softwaru, aby mohl zobrazovat specifické informace - stav baterií, zbývající dojezd a tak dále.
Člen představenstva Daimler Thomas Weber však podle australského serveru Car Advice, řekl, že se rodinka „ekologických“ Mercedesů v blízké budoucnosti rozroste. Nekoupíme si je pouze v kabátku třídy C a čerstvě představeného velkého eska, ale i v další desítce modelů během následujících tří let, tedy do konce roku 2017. Je jisté, že můžeme počítat s třídou E, ale i s dalšími, zejména SUV. Dr. Weber předpovídá, že firma představí jeden takový model každé čtyři měsíce. Prvním má být nové GLC, nástupce GLK. V krátkém sledu se přidají malé řady i z nich odvozené karosářské varianty a crossovery.
Weber k tomu poznamenal: „V zásadě platí, že náš stavebnicový systém je vhodný pro všechny modely Mercedesu s pohonem zadních kol i 4Matic. Libovolně jej lze kombinovat s benzinovými a naftovými motory o čtyřech i šesti válcích. Ale umožňuje nám odvodit takové vozidlo dokonce s předním pohonem.“
Technický šéf hybridních projektů Uwe Keller dodal: „S výhledem do budoucna můžeme také předpokládat, že plug-in hybridy budou pracovat bezdrátově. Pracujeme na mechanismu indukčního nabíjení. Chceme ho našim zákazníkům nabídnout již brzy, testování tedy začne co nejdříve.“