Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Cars zvýšil prodeje o 2 % (prodejní výsledky 2007)

Dan Vořechovský
Diskuze (3)
Zejména díky dobrým prodejům modelu třídy C se německé automobilce Mercedes-Benz Cars podařilo v uplynulém roce zvýšit celkové prodeje automobilů. Pokles prodeje o 10 procent vykázaly vozy značky Smart.

Automobilová divize německého koncernu Daimler AG Mercedes-Benz Cars, která zahrnuje značky Mercedes-Benz, Smart a Maybach, oznámila, že v uplynulém roce zvýšila prodeje svých vozů na 1,29 milionu kusů, což je o 2 % více než v roce 2006. Nejvíce se dařilo vozům značky Mercedes-Benz, kterých se v loňském roce prodalo 1,19 milionu kusů, tedy o 3,2 % více než v roce 2006. Vozů značky Smart se naopak meziročně prodalo méně, a to hned o 10 procent. Automobilů Maybach se v roce 2007 prodalo stejně jako v předchozím roce, tzn. 400 kusů.

Největší radost má německá automobilka z prodejů modelu třídy C. Ten totiž v loňském roce zaznamenal růst o 57 % na 261 500 prodaných vozů. Prodeje nové generace modelu třídy C začaly v březnu loňského roku, ve verzi kombi se pak vůz prodává od loňského prosince. Dobře si vedly i modely zařazené do kategorie SUV, kterých se prodalo 180 100 kusů, což je meziroční nárůst o 6,3 procenta.

Co se nárůstu prodeje na jednotlivých kontinentech týká, dařilo se Mercedesu nejvíce v Asii, kde automobilka zaznamenala růst prodeje o 9,7 % na 142 700 vozů. Špatně si automobilka nevedla ani na stagnujícím americkém trhu, kde v loňském roce zvýšila prodeje o 2,2 procenta na 253 400 kusů. Na domácím trhu došlo naopak k poklesu prodeje o 3,5 % na 341 800 automobilů.

Dan Vořechovský
Diskuze (3)