Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz chystá 20 úsporných modelů: sada Fuel Economy za 500 euro

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Benz vedle technicky náročných Blueteců připravuje také odlehčenou, ale přitom dostupnou cestu k nižší spotřebě hned pro několik modelových řad současně.

Striktní pravidla pro průměrnou flotilovou spotřebu paliva, nebo chcete-li emise CO2, která se chystají na automobilky působící v Evropě, přivedou na trh řadu eko-verzí běžných modelů. Mercedes-Benz vedle technicky náročných Blueteců připravuje také odlehčenou, ale přitom dostupnou cestu k nižší spotřebě hned pro několik modelových řad současně. Úspora paliva se má pohybovat od 8,4 do 16,4 %.

Začínat se bude příští rok na jaře s mimořádně úspornou verzí nové třídy C, která dostane pod kapotu známý turbodiesel z C 200 CDI, ale bude přitom schopná jezdit v kombinovaném cyklu za 5,1 l nafty na 100 km. Zcela novým přírůstkem bude čtyřválcový zážehový motor se skromným objemem 1,6 l, který bude dopován kompresorem, ale v kombinovaném cyklu bude potřebovat jen 6,5 l/100 km. S modelem, prodávaným pod obchodním označením C 180 K FE (jako Fuel Economy), bude možné jezdit se spotřebou o 12 % nižší než u současného modelu C 180 K.

Sada Fuel Economy bude podle Auto Bildu spočívat v úpravě aerodynamiky (zakrytovaná podlaha, menší zpětná zrcátka, menší vstup pro sání v přídi), novém posilovači řízení s energetickým odběrem závislým na skutečné potřebě posilového účinku, snížením vozu o 15 mm, zavedením pneumatik s nižším valivým odporem (Michelin 195/65 R16), o 10 % delším stálým převodem a použitím mazacího resp. převodového oleje s vyšší viskozitou.

Méně než 7 litrů na 100 km bude potřebovat také nové kupé CLC 160 (i bez FE sady). Jeho výroba začne v Brazílii již brzy, aby se první vozy do Evropy dostaly už na jaře 2008. Technika pochází ze současného třídveřového céčka, design prošel změnami, které jej stylisticky staví na úroveň nové generace třídy C.

V září příštího roku příjde omlazená řada A s modelem A 170 FE, který bude schopen jezdit za 5,6 l/100 km, stejně jako plynová verze B 170 NGT.

Zcela nová generace třídy E by měla zákazníky orientované na spotřebu oslovit motorizací E 200 K, která bude v kombinovaném cyklu potřebovat jen 6,8 l/100 km.

Ondřej Láník
Diskuze (7)
29. 12. 2007 20:17
Re: Emise CO2
Souhlas :yes:

Podle me je spravedlive zavest dalsi ekologickou dan na pohonne hmoty a z takoto ziskanych penez podporovat technologie zbavujici Evropu zavislosti na ruske a arabske rope, ruskem a iranskem plynu. Kdo nejezdi, nema duvod platit. Naopak kdo jezdi hodne a neusporne a ma treba SUV, at to zaplati.