Mercedes-Benz chystá elektrickou třídu C. Zdraží nejmenší vozy
Električtí sourozenci velikosti dnešní třídy C a GLC přijdou na trh za dva roky. Před tím bude na světě elektrické CLA, které má zdražit, stejně jako elektrické GLA a GLB.
Elektrický mercedes o velikosti dnešní třídy C má přijít na trh zhruba za dva roky. Odhalil to šéf značky Ola Källenius s tím, že tento nový model přijde spolu s elektro-verzí třídy GLC a oba vozy se posunou o trochu výše na spektru automobilového trhu.
Budou součástí segmentu, který Mercedes-Benz označuje za „core luxury“, tedy jádro své značky. Tam dnes patří např. třídy C, E a S. Zda nové vozy dostanou označení EQC, resp. EQC SUV, podobně jako u modelů EQE a EQS, zatím není jasné. Pokud jste si zrovna vzpomněli na crossover EQC, prodávaný od roku 2019, vězte, že ten už v nabídce zhruba rok není. Prostor pro návrat jména na jiných vozech tedy existuje.
Dost ale spekulací o pojmenování. Källenius se nerozpovídal příliš mnoho o technice připravovaných elektromobilů, uvedl jen, že budou sdílet platformu MB.EA. To znamená, že budou technicky odlišné od EQE a EQS, stojící na základu pojmenovaném EVA2. Ten zároveň patrně nebude nahrazen verzí MB.EA-Large, neboť podle zhruba tři měsíce starých zpráv byl vývoj této verze nové platformy uložen k ledu.
Kromě elektrické třídy C přijdou na trh elektroverze nejmenších mercedesů CLA, GLA a GLB; u těch druhých patrně půjde o nové generace elektrovozů EQA a EQB. Ty mají sdílet platformu MMA. Nejdřív bude na trhu CLA, a to v roce 2025, a vezme si inspiraci z Conceptu CLA, odhaleném na loňském mnichovském autosalonu.
Tyto tři modely mají „výrazně“ zdražit s cílem zlepšit jejich marži. Se stejným cílem, tedy zlepšit průměrnou ziskovost, chce automobilka zvýšit podíl vrcholných aut, jako jsou modely AMG či třída G, a to o 60 %.
Mercedes-Benz ohlásil čtvrtinový meziroční pokles prodejů elektromobilů. Zatímco za druhé čtvrtletí roku 2023 prodal 61.211 těchto aut, letos to bylo jen 45.843 kusů. Naopak dodávky plug-in hybridů rostly o 27 % na 44.120 aut. Automobilka tak i přes zvyšování počtu elektromobilů v nabídce zůstává věrná i spalovacím motorům; podle Källeniuse je schopná být po této stránce flexibilní až do 30. let 21. století.