Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CLA: Baby CLS ve světové premiéře

Michal Fokt
Diskuze (133)
Sedan, ve kterém se vyznavači prestiže rozhodně nebudou stydět, přestože je to "jen kompakt". Seznamte se s Mercedesem-Benz CLA, debutujícím na detroitském autosalonu.

Klidně se s vámi pohádám, ale tohle je podle mého s přehledem nejpovedenější sedan nižší střední třídy současnosti. Je tak pěkný, že by mohl opět vzbudit zájem o podobná auta i v Evropě, a tak povedený, že by Mercedes mohl v Americe dále upevnit dvou pozici nejúspěšnější prémiové automobilky. Aplikace tvarů sedanu CLS do nižší střední třídy se prostě náramně vydařila, i když se asi nedá předpokládat, že se dozadu vejde dospělý člověk.

Ale vzhled si ohodnoťte sami, pojďme se věnovat faktům. Za zmínku třeba stojí, že se karoserie s bezrámovými dveřmi může pochlubit součinitelem odporu vzduchu jen 0,23, což by měl být rekord nejen u třícípé hvězdy, ale i u produkčních aut vůbec. Ačkoli se to asi nezdá, s délkou 4630 mm je CLA delší, než o kategorii větší třída C, na šířku má 2032 mm včetně zpětných zrcátek, vysoká je 1438 mm a rozvor náprav činí rovných 2700 mm.

Vzduch nad americkými silnicemi bude rozrážet verze CLA 250, vybavená dvoulitrovým přeplňovaným motorem o výkonu 211 koní a s točivým momentem 350 Nm, zkombinovaným standardně se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, pohánějícím buď přední kola, případě všechna čtyři ve verzi 4Matic. Standardem všech verzí bude systém Eco stop/start. Na auto si ale američtí zákazníci budou muset počkat až do závěru letošního roku. V Evropě bude škála pochopitelně širší a bude zahrnovat i zamilované turbodiesely, Mercedes se také netají přípravou top verze CLA 45 AMG. Na evropské specifikace je ale zatím stále dost času, minimálně do Ženevy.

Standardním obutím jsou 17“ runflat pneumatiky, verze se Sport Package zvětšují tuto velikost na 18“ kola AMG se zdvojenými paprsky a vrtané přední brzdové disky. Elektrický posilovač řízení je aktivní a pomáhá lehkými zásahy v součinnosti s ESP řešit nastalé problémy v podobě nedotáčivosti nebo přetáčivosti. Že Mercedes-Benz považuje CLA za sportovně laděný sedan naznačuje i standardní vybavení vozu sportovním podvozkem, jenž by ale měl být stále dostatečně komfortní.

Interiér CLA hraje výrazně na sportovní notu, se zakomponováním navigace do palubní desky si ale i přesto ve Stuttgartu mohli dát trochu víc práce. Standardem jsou černé dekory, ale lze pořídit i různé varianty dřeva nebo hliník. Stříbřité materiály kabině jsou výsledkem pokovení plastových dílů. Nemohou chybět asistenční systémy Distronic, Parktronic, Attention Assist, Collision Prevention Assist, Brake Assist a řada dalších.

Michal Fokt
Diskuze (133)
Avatar - wawawa
16. 1. 2013 13:25
Thalia
toto mi pripada ako Mercedes Thalia.
dost sklamanie, kedze A-Klasse, CLS, E-Klasse, v podstate takmer vsetko co vyslo v priebehu posledneho roka od medveda bola pecka.
15. 1. 2013 11:28
Re: ESO ROKU
A zároveň by nemělo zůstat bez povšimnutí, že Odborná Veřejnost ustanovila vedle již široce známých a uznávaných kategorií "supermainstrem" a "subpremie" kategorii zcela novou, zovoucí se "(skoro)prémie". Obsah této kategorie zdá se být ještě stále předmětem diskuse, nicméně již nyní panuje shoda na tom, že nová Škoda Octavia do této kategorie nepochybně patří.

K vyjasnění rovněž zůstává okolnost, zda (skoro)prémie je stav chtěný, či nechtěný.
15. 1. 2013 07:34
Re: Mercedes
Bohužel, ve hře je ještě jeden faktor a to jsou jízdní vlastnosti. Nové mergly jsou bezesporu krásné, ale jízdně... to už je bohužel jiná písnička.
Avatar - aproximus
15. 1. 2013 00:46
Re: Nehnevajte sa
:yes:
14. 1. 2013 23:31
Re: Koeficient odporu vzduchu u produkčních aut
Co se dnes dělá o něco více než před 10 lety, je třeba zakrytování podvozku (a usměrňování/ vedení vzduchu pod vozem), nebo ty "aktivní" masky. Podvozek, kola (+ podběhy), sání (+ chlazení), spáry na karoserii, to jsou čtyři zásadní celky, pokud jde o koeficient odporu vzduchu. Přesnost je otázkou, jak jsi podotkl, ale potenciál tam je.