Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CLS: Nové fotky a informace o motorech

Diskuze (29)
Pod kapotou třídy CLS bude poprvé i čtyřválec.

U končícího prvního vydání Mercedes-Benz třídy CLS byl minimem počet šesti válců a objem 3,0 litru – takové byly základní údaje dieselového CLS 350 CDI (165 kW) a benzinového CLS 300 (170 kW). Zaběhlé konvence se ale počínaje lednem 2011 s novou generací změní.

CLS 250 CDI BlueEfficiency je plný název nového čtyřválcového CLS. Dostane dvakrát přeplňovaný motor OM651 o objemu 2,1 litru a výkonu 150 kW, který se používá například v E 250 CDI. Účel této motorizace je zřejmý – kombinovaná spotřeba 5,1 l/100 km a emise CO2 134 g/km. Základní cena pro Německo včetně DPH bude 59.857 Euro, tedy asi 1,5 milionu korun.

Zájemci o šestiválce ale nepřijdou zkrátka. Nové dieselové CLS 350 CDI BlueEfficiency se bude moci pochlubit 195 kW, 620 Nm a vyjde na 63.427 Euro (necelých 1,6 milionu korun). Zážehový motor CLS 350 BlueEfficiency s 225 kW a 370 Nm bude stát jen o málo více – 64.617 Euro.

Těšit se můžeme i na osmiválce. CLS 500 BlueEfficiency s novým 4,7 V8 Biturbo o výkonu rovných 300 kW (700 Nm) zamíří k prvním majitelům v dubnu 2011. Objednávat jej bude možné už od prosince, cena ale zatím nebyla zveřejněna. Později se dostane i na 5,5 V8 Biturbo (400 kW, 800 Nm) ve vrcholném CLS 63 AMG.

Standardem bude elektromechanický posilovač řízení Direct-Steer, který snižuje spotřebu paliva a dal konstruktérům větší volnost při nastavení charakteristiky řízení. Díky němu se navíc bude do auta dodávat Active Parking Assist – systém, který dokáže auto sám zaparkovat (příplatek 869 Euro).

Seznam standardní a příplatkové výbavy dohromady obsahuje asi tucet dalších asistenčních systémů. Nechybí mezi nimi adaptivní tempomat Distronic Plus, brzdový asistent Plus, Pre-Safe brake nebo nové aktivní systémy Active Blind Spot Assist a Active Lane Keeping Assist, které místo pouhého varování před autem v mrtvém úhlu, resp. před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu umí také pomocí přibrzďování kol ovlivnit směr jízdy.

Diskuze (29)
19. 9. 2010 13:25
Re: n
Chybi tu moznost nastaveni barevneho schematu jako treba na seznamu ci centrumu atd. ku spokojenosti kazdeho.. Tohle schema hodilo auto.cz do prumeru ostatnich stranek o autech,skoda. I ja osobne jsem mel radeji minuly vzhled, ktery byl i pres stari skutecne nadcasovy a mel byt jen dale rozvijen o vychytavky, ktere mame treba tady. Neco, jako porsche 911. Novy vzhled z toho udelal nizsi stredni.
Avatar - del42sa
18. 9. 2010 17:41
Re: Do detailu dotažený vozík
mě osobně se ta kombinace "dřeva" a hran nelíbí, přirovnal bych to k obývacímu pokoji z 80 let. Audi interier se mi líbí podstatně víc, je moderní, vzdušný, elegantní, prostě radost pohledět. Tenhle mercedesácký interier a jeho design už je dávno překonanej :no:
Avatar - jazva
18. 9. 2010 14:11
Re: 4Matic
vďaka! ;-)
Avatar - Matt26
17. 9. 2010 23:27
Possible AMG styling...
Zaujímalo by ma, či je ten volant v AMG pakete, lebo je dosť dobrý a originálny. :-)
Avatar - Matt26
17. 9. 2010 23:25
Re: n
samé negatívne ohlasy skoro od všetkých a redakcia to má aj tak stále na háku... ;-\ . Biely dizajn je proste FAIL !!! slabá kópia fb