Mercedes-Benz CLS: Nové fotky a informace o motorech
U končícího prvního vydání Mercedes-Benz třídy CLS byl minimem počet šesti válců a objem 3,0 litru – takové byly základní údaje dieselového CLS 350 CDI (165 kW) a benzinového CLS 300 (170 kW). Zaběhlé konvence se ale počínaje lednem 2011 s novou generací změní.
CLS 250 CDI BlueEfficiency je plný název nového čtyřválcového CLS. Dostane dvakrát přeplňovaný motor OM651 o objemu 2,1 litru a výkonu 150 kW, který se používá například v E 250 CDI. Účel této motorizace je zřejmý – kombinovaná spotřeba 5,1 l/100 km a emise CO2 134 g/km. Základní cena pro Německo včetně DPH bude 59.857 Euro, tedy asi 1,5 milionu korun.
Zájemci o šestiválce ale nepřijdou zkrátka. Nové dieselové CLS 350 CDI BlueEfficiency se bude moci pochlubit 195 kW, 620 Nm a vyjde na 63.427 Euro (necelých 1,6 milionu korun). Zážehový motor CLS 350 BlueEfficiency s 225 kW a 370 Nm bude stát jen o málo více – 64.617 Euro.
Těšit se můžeme i na osmiválce. CLS 500 BlueEfficiency s novým 4,7 V8 Biturbo o výkonu rovných 300 kW (700 Nm) zamíří k prvním majitelům v dubnu 2011. Objednávat jej bude možné už od prosince, cena ale zatím nebyla zveřejněna. Později se dostane i na 5,5 V8 Biturbo (400 kW, 800 Nm) ve vrcholném CLS 63 AMG.
Standardem bude elektromechanický posilovač řízení Direct-Steer, který snižuje spotřebu paliva a dal konstruktérům větší volnost při nastavení charakteristiky řízení. Díky němu se navíc bude do auta dodávat Active Parking Assist – systém, který dokáže auto sám zaparkovat (příplatek 869 Euro).
Seznam standardní a příplatkové výbavy dohromady obsahuje asi tucet dalších asistenčních systémů. Nechybí mezi nimi adaptivní tempomat Distronic Plus, brzdový asistent Plus, Pre-Safe brake nebo nové aktivní systémy Active Blind Spot Assist a Active Lane Keeping Assist, které místo pouhého varování před autem v mrtvém úhlu, resp. před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu umí také pomocí přibrzďování kol ovlivnit směr jízdy.