Mercedes-Benz CLA (ne)oficiálně
Podoba kompaktního sedanu není vlastně žádným překvapením, už ji nasvědčovaly špionážní
fotky včetně těch přímo od výrobce. Odpovídá současnému trendu trojcípé hvězdy. První snímky
zveřejnil server Motorpasion, na oficiálním webu výrobce
dosud chybí.
Sportovní sedan CLA měří 4,6 m a je, jak již bylo dříve avizováno, odvozen z třetí generace třídy A (W176).
Ta se z mini MPV proměnila v kompaktní hatchback, čtyřdveřový tříprostorový kompakt zase
svými liniemi (zejména šikmým C-sloupkem) připomíná kupé, vždyť vlastně vychází z dubnového
prototypu Concept Style Coupé. Má ale další pár dveří.
Zůstaly i výrazné prolisy na bocích. Změnila se prakticky jen hlavní světla, která byla zvětšena
a ztratila trochu ze své agresivity. Jiný je zadní difuzor s dvojicí elipsoidních koncovek výfuku.
Interiér je realističtější než u studie, ale na dotykové obrazovce ve středu přístrojové desky, ani
kruhových „leteckých“ výstupech ventilační soustavy nebylo třeba nic výrazněji měnit.
Sériová verze také zcela jistě dostane klasickou zadní lavici místo dvojice samostatných sedadel, ale
z teaserů to zatím není patrné.
Zatím se počítá se třemi benzinovými verzemi: přeplňované zážehové motory reprezentují
patnáctistovky CLA 180 s 90 kW (122 k) a CLA 200 (115 kW/156 k), respektive dvoulitr CLA 250
(155 kW/211 k). Přeplňovaný naftový motor bude v nabídce nejspíš jen jeden: čtyřválec 2,14 l CLA
220 se 125 kW (170 k). Špičkového dvoulitru se dvěma turbodmychadly CLA 45 AMG s pohonem
všech kol 4Matic a pravděpodobným výkonem 261 kW (354 k) se nejspíš dočkáme, ale zatím se
stejně jako v případě turbodieselu jedná o spekulace.
Detroitský autosalon, kde bude mít CLA světovou výstavní premiéru, se novinářům otevírá 14.
ledna 2013.