Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CLS: Oficiální fotografie a informace

Ondřej Láník
Diskuze (48)
V Paříži dojde na velmi tvrdý souboj. Vedle nedávno představeného Audi A7 se zde poprvé ukáže zcela nový Mercedes-Benz CLS. První oficiální fotografie a informace zveřejnila značka - tentokrát bez preference německých médií - v neděli 22.8.2010.

Prvních několik let na trhu nedokázal designové limuzíně Mercedesu konkurovat vůbec nikdo a dokonce ani dnes nemají všechny prémiové značky odpovídající konkurenční model. Ve Stuttgartu ale sledují vývoj v odvětví designových čtyřdveřových kupé velmi bedlivě, a tak se na trh už brzy vydá zcela nový Mercedes-Benz CLS. Co je nového?

Aktuální styl značky se v novém CLS odráží dokonale. Na bocích nechybí charakteristický prolis, který mají všechny nové modely. Zadní blatníky dostaly zvýraznění, které najdeme na třídě E i S. Mezigeneračně pozměněná je ale silueta. Hmota karoserie se přesunula více dozadu, což dovolilo vyniknout úctyhodné délce přední kapoty. Velmi nízká prosklená plocha kabiny vypadá na první pohled ještě menší, než tomu bylo dosud. Boky jsou snad o něco svalnatěljší, ale v poměrovém porovnání s prosklením, rozhodně vyšší.

Příď je silně inspirována aktuální sportovní vlajkovou lodí Mercedesu - sportovnímu kupé SLS AMG. Kolem masky jsou nové technicky vyspělé světlomety, sestavené výhradně ze světelných diod. Uvnitř sdruženého světlometu je v několika segmentech integrováno celkem 71 diod.

Zadní pohled překvapivě neprozrazuje příslušnost k hranatému designovému jazyku, který dnes ve Stuttgartu ctí. Barokní linky předchozí generace se taky proměnily jen málo. Dojem exkluzivity a technické vyspělosti dodávají novému CLS výrazné světelné efekty koncových svítilen s diodovými prvky.

Interiér je zcela původní, nic v něm nenaznačuje, že by třída CLS měla být příbuzným třídy E nebo některého jiného Mercedesu. Přístrojová deska dokonale integruje rozměrný centrální displej, designéři tedy nepřipustili další pokračování hranatých kapliček, které rostou z přístrojové desky například v éčku. Nový sportovní volant, který má CLS na prvních zveřejněných fotografiích, dostal výrazné tvarování věnce a to včetně seříznutí ve spodní části. Před řidičem jsou jen tři kruhové přístroje. Centrálně umístěný rychloměr dostal, jak je dnes u Mercedesu obvyklé, velký info-displej integrovaný do středu kruhové výseče.

Mercedes-Benz CLS je standardně čtyřmístný a uvnitř velmi luxusní. Antracitový nádech, který dostal interiér z kůže, karbonu a hliníku v případě fotovozu na snímcích, možná znamená i změnu jízdního charakteru třídy CLS. Automobilka zatím chce, aby se publikum věnovalo jen designu. Žádné informace o technice nebo elektronické výbavě zatím zveřejněny nebyly.

Ondřej Láník
Diskuze (48)
24. 8. 2010 09:09
Nádhera
Logické pokračování a rozvinutí konceptu minulé generace, a to jak zevnějškem, tak hlavně interiérem, který se nyní může bez obav měřit s Audi, které v této oblasti posledních několik let udává tón. Minulá generace podle mého názoru spíše takovým experimentem na otestování reakcí tradičních zákazníků Mercedesu. A ejhle, ono to vyšlo, Mercedes opět předběhl konkurenci,která musela rychle reagovat. VW, ač není přímým konkurentem M-B přišel s Passatem CC, Audi předvedlo A7, nyní je tedy na tahu BMW (paskvil zvíce se 5GT je vším, jenom ne 4 nebo 5ti dveřovým kupé).
Pouze mě překvapuje stálé lpění Mercedesu na nepraktickém nožním ovládání ruční brzdy. Lepší řešení je určitě tlačítko na středovém tunelu a úplně nejlepší klasická páka (ale ta se do technokraticky řešeného interiéru prémiových limuzín a kupé pravda už moc nehodí).

Ale celkově si nové CLS zasluží velké uznání- BRAVO MERCEDES :yes: :yes:
23. 8. 2010 16:53
Re: Nádherné dielo
a mne sa nové Ecko paci, hlavne v hnedej metle s kremovou kozou a hnedou palubkou. pride mi tak trochu retro, prelom 70- 80 rokov, hrany, funkcnost a funkcionalita dizajnu.
Avatar - white label
23. 8. 2010 15:04
Re: A mě se líbí,
To jo, ale není trochu škoda dávat tak pěkné věci, na takové auto..., jak 7čka, tak 5ka vedle něj vypadají vlastně dokonale... ;-) :-)
23. 8. 2010 14:52
Re: A mě se líbí,
Nejlíp sedí tmavá a 20"... :-)
Avatar - white label
23. 8. 2010 14:39
Re: A mě se líbí,
Byl jsem i na Čeladné, po okolí jezdilo právě nejvíc zlatých 5 GT a nejčastější připomínka k němu, byla nevzhledná zadní partie..., na kterou si prostě taky nikdy nezvyknu.