Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz dodává vozidla Antos se Sideguard Assist pivovaru Höfbrau

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Mercedes-Benz Antos díky svým moderním asistenčním systémům zamířil do služeb tradičního pivovaru Höfbrau, jehož historie sahá až do roku 1589.

Mercedes-Benz představil veřejnosti modelovou řadu Antos poprvé na podzimním veletrhu užitkových vozidel IAA v Hannoveru v roce 2012. Automobilka ji uvedla jako první řadu těžkých nákladních vozidel nad 18 t vyvinutou přímo pro krátké trasy.

Nákladní vozidla Antos nyní míří i do flotily mnichovského pivovaru Höfbrau. Ten si tuto modelovou řadu zvolil právě pro její určení na kratší trasy a přizpůsobení provozu v městských centrech. Zároveň byla důležitým faktorem při výběru i vysoká míra aktivní bezpečnosti.

Zástupci pivovaru Höfbrau vyzdvihují především aktivní brzdový asistent Active Brake Assist 4 ABA 4), snižující riziko srážky s chodcem a odbočovací asistent Siduegard Assist, který informuje řidiče o přítomnosti chodců a cyklistů v nepřehledných situacích, kdy nákladní vozidlo zatáčí vpravo.

Cílem ABA 4 je předvídat nehody a předcházet jim. Před hrozící srážkou varuje řidiče a zároveň aktivuje ABS. Tento systém využívá dvou radarů krátkého a dlouhého dosahu.

Radar krátkého dosahu sleduje prostor před vozidlem v úhlu až 120°, díky tomu je schopen odhalit chodce prakticky za všech jízdních situací, kdy mohou chodci vběhnout do jízdní dráhy vozidla ze strany, i když se pohybují souběžně s ním nebo v případech kdy vyjdou zpoza překážky.

Radar dlouhého dosahu pak odhaluje překážky v přímce před vozidel a to až do vzdálenosti 250 m, zatímco motocykly i cyklisty odhalí do vzdálenosti 160 m a v chodce rozezná do 80 m.

Siduegard Assist má řidiče upozornit na chodce a cyklisty v jízdní dráze vozidla hlavně při odbočování vpravo, které je pro něj nejen při jízdě městskými ulicemi jedno z nejrizikovějšího.

Tento systém v první fázi upozorní řidiče na objekt, který se pohybuje v nebezpečné zóně. Ve druhé fázi je řidič informován, že v případě pokud bude pokračovat v jízdě, dojde ke srážce. V obou fázích je řidič varován zvukovými i světelnými signály.

Mercedes-Benz dodal pivovaru Höfbrau v první vlně pět vozidel Antos s třínápravovými podvozky s řízenou zadní nápravou a touto bezpečnostní výbavou. Následovat mají další a ve flotile nákladních vozidel v modré barvě, která je pro mnichovský pivovar tradiční, mají v budoucnosti převládat zástupci značky Mercedes-Benz.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme