Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz E 270 CDI

16. 9. 2000 • 07:44
22
Zobrazit náhledy (22)
Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E
Je to už hezkých pár měsíců, co jsme otestovali se zážehovým motorem 2,4 V6. Dnes má model E za sebou facelift, který měl mimo jiné za úkol omladit příliš "decentní" vzhled. Vyvíjí se samozřejmě i nabídka motorů. Nové vznětové motory Mercedesu mají...

Je to už hezkých pár měsíců, co jsme otestovali éčko se zážehovým motorem 2,4 V6. Dnes má model E za sebou facelift, který měl mimo jiné za úkol omladit příliš "decentní" vzhled. Vyvíjí se samozřejmě i nabídka motorů. Nové vznětové motory Mercedesu mají označení CDI. Jde o přeplňované čtyř, pěti nebo šestiválce s přímým vstřikováním paliva common-rail. Označení 270 CDI za sebou skrývá řadový pětiválec s maximálním výkonem 125 kW. U vznětových motorů však bývá kladen důraz především na maximální hodnotu točivého momentu a ten dosahuje u 270 CDI výborné hodnoty 370 Nm. Je dosahován, jak bývá u turbodieselů zvykem, ve velmi nízkých otáčkách – 1600 ot/min. O přenos výkonu se stará pětistupňová automatická převodovka, která jej tradičně přenáší na zadní kola.

Subjektivně jsou výkon i tah motoru na velmi dobré úrovni, zvláště pokud vezmeme v úvahu určité ztráty způsobené automatem. Obzvláště příjemný je mohutný zátah okolo dvou tisíc otáček. V tu chvíli 370 Nm točivého momentu doslova přišpendlí posádku vozu do sedadel. Tah motoru poté neustává a dodává vozu výborné zrychlení až do cca 200 km/h(!) Maximální rychlost E270 CDI je 220 km/h, což zahanbí i mnohé benzínové motory. Navíc se zdá, že kombinace moderního pětistupňového automatu a turbodieselu není vůbec špatná, jelikož automaty mají "rády nízké otáčky" a turbodiesely také... Automatická převodovka řadí rychle a neznatelně. Její program také dobře eliminuje neduh některých automatů – zmatené řazení různých rychlostí při "neočekávaných situacích". Vzhledem k pohotovostní hmotnosti testovaného vozu, pohybující se okolo 1,6 tuny a kombinaci s automatem, je průměrná spotřeba na 100 km mimo město 7,4 l a ve městě 9,2 l na velmi dobré úrovni.

Hluk od motoru proniká do interiéru málo. Přesto je však slyšet více než u dříve testovaného zážehového 2,4 V6. Je zde však jedna věc, kterou jsem nezaznamenal jen já, ale i ostatní členové redakce, co s E270 CDI jeli. Při jízdě například v koloně, kdy se stále popojíždí a otáčky motoru kolísají mezi jedním a dvěma tisíci otáčkami, se z prostoru motoru ozývá houkavý zvuk (asi turbodmychadlo). Tento zvuk neuvěřitelně přesně "napodobuje" vzdálenou sirénu sanitky. Proto mají cestující často pocit, že sanitka jede někde okolo. Otázkou je, zda je tento zvuk jen případ konkrétního kusu, nebo zda je to u 270 CDI běžné.

Interiér vozu je poměrně strohý a oproti novějším modelům S a C vypadá již poněkud zastarale – přesto je však velmi kvalitně zpracován. To ale nic nemění na kvalitě předních sedadel, které si dovolím označit za ergonomickou špičku. Po usednutí do nich tělo krásně zapadne. Sedáky jsou příjemně měkké, ale zároveň dobře vedou tělo v zatáčkách. Pochvalu zaslouží také prostornost interiéru, jak vepředu, tak i vzadu. Příjemná je funkce zadních opěrek, které je možné stiskem tlačítka na př. desce sklopit a zlepšit si tím výhled dozadu (samozřejmě pokud vzadu nikdo nesedí). Překvapením je výškově i podélně neseřiditelný volant a také malé rozměry schránky před spolujezdcem, kterou zcela vyplňuje návod k vozu. Pochvalu naopak musím "přidělit" za sériovou montáž čtyř airbagů (2x přední, 2x boční ve dveřích). Hlavové airbagy je možno přiobjednat za nevelký příplatek. Také výsledek Euro NCAP crashtestu je velmi dobrý – najdete jej CRASHTESTzde.

Jízdní vlastnosti odpovídají kvalitě a prestiži vozu. Jsou bezproblémové a navíc se o zvládnutí krizových situací stará sériově montovaný systém . Odpružení je měkce naladěno, ale jak jsem se již zmínil nemá to vliv na dobré jízdní vlastnosti. Ženy by asi uvítali silnější účinek posilovače řízení. Brzdy se systémem BAS (brake assist system) pracují výborně.

Mercedes–Benz E270 CDI představuje v mnoha ohledech stále špičku v své třídě, přesto však lze najít "pár chybiček na kráse", které však zřejmě případné zájemce o tento vůz neodradí...

imobilizér s plovoucím kódem, ukazatel vnější teploty, vnitřní zp. zrcátko s aut. tlumením odrazivosti, kožený volant, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy ve dveřích, centrální zamykání - dálkové, sklopná loketní opěrka vzadu, opěrky hlavy vzadu 3x, bezp. pásy vzadu 3x, ABS, brzdový asistent BAS, protiprokluzový systém ASR, loketní opěrka vpředu, el. stahování oken vpředu i vzadu, ostřikovač reflektorů, xenonové reflektory, baterie s větší kapacitou, tónovaná skla modrá, vyhřívané nádoby ostřikovače

metalíza (+ 35.500,- Kč), hlavové airbagy (+ 15.800,- Kč), stěrač s dešťovým čidlem (3.600,- Kč), automatická převodovka 5tistupňová s tempomatem (72.800,- Kč), alarm (12.100,- Kč), automatická klimatizace (29.400,-), rádio MB Audio 10 s RDS (22.400,- Kč), provedení Avantgarde (121.800,- Kč)

Související články

Témata
Cena základní sestavy 1 357 000 Kč
Výbava základní sestavy imobilizér s plovoucím kódem, ukazatel vnější teploty, vnitřní zp. zrcátko s aut. tlumením odrazivosti, kožený volant, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy ve dveřích, centrální zamykání - dálkové, sklopná loketní opěrka vzadu, opěrky hlavy vzadu 3x, bezp. pásy vzadu 3x, ABS, brzdový asistent BAS, protiprokluzový systém ASR, loketní opěrka vpředu, el. stahování oken vpředu i vzadu, ostřikovač reflektorů, xenonové reflektory, baterie s větší kapacitou, tónovaná skla modrá, vyhřívané nádoby ostřikovače Kč
Cena testované sestavy 1 670 400 Kč
Výbava testované sestavy metalíza (+ 35.500,- Kč), hlavové airbagy (+ 15.800,- Kč), stěrač s dešťovým čidlem (3.600,- Kč), automatická převodovka 5tistupňová s tempomatem (72.800,- Kč), alarm (12.100,- Kč), automatická klimatizace (29.400,-), rádio MB Audio 10 s RDS (22.400,- Kč), provedení Avantgarde (121.800,- Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2685
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 1600 - 1600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 5.7 / 7.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / 0
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1630 / 500
Rozměr pneu: 205
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4818
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1441
d) rozvor (mm): 2833
e) rozchod vpředu (mm): 1534
f) rozchod vzadu (mm): 1528
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1200
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud