Mercedes-Benz E 300 L: Pětimetrová E-Klasse pro čínský trh
Třída E s délkou třídy S – to je přesně vůz, který movití Číňané od Mercedesu žádají a stuttgartská automobilka jde vstříc jejich touhám. Rozvor sedanu třídy E narostl v prodloužené verzi o 14 centimetrů, měří 3014 mm a celková délka karoserie je 5008 mm.
Důvod vzniku této verze je prostý: od určité společenské úrovně patří v Číně k dobrým mravům mít auto se šoférem. Majitel si tedy chce vzadu užít nadstandardní komfort a vyžaduje delší prostor pro nohy. Statistika v tomto hovoří jasně: 90 % sedanů vyšší střední třídy se na čínském trhu prodá s prodlouženou karoserií.
Prodloužená třída E (V212) se bude nabízet v provedení E 300 L. To má pod kapotou vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru, který dosahuje výkonu 170 kW a nejvyššího točivého momentu 300 Nm. Později přijde i čtyřválcová alternativa E 260 L CGI s přeplňovanou osmnáctistovkou o výkonu 150 kW (maximum točivého momentu 310 Nm). I přes odlišné označení se nejedná o nic jiného, než místní verzi evropského E 250 CGI.
Sedan v provedení Long je již čtvrtou variantou třídy E na čínském trhu – souběžně s ním má na pekingském autosalonu místní premiéru E Cabriolet, standardní sedan E a E kupé jsou v nabídce pro čínské zákazníky již od loňského roku. Třída E s karoserií kombi se vzhledem k preferencím v tomto segmentu v Číně neprodává.
V současnosti se v Číně vyrábí a prodává hned několik prodloužených sedanů vyšší střední třídy. Jedná se o Audi A6L (existuje i menší A4L), loni se představilo Volvo S80L a počítá se i s prodlouženou verzí nové generace BMW 5 L.