Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Econic v roli hasičského speciálu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Mercedes-Benz Econic je nejčastěji využíván v městských ulicích s nástavbami pro sběr komunálního odpadu, ale velmi dobře může posloužit i jako základ pro hasičské vozidlo.

Aktuální generaci Econicu, jejíž premiéra se odehrála v roce 2013 lze jednoduše identifikovat díky designu předních partií kabiny ve stylu celé rodiny nákladních vozidel stuttgartské značky.

K přednostem kabiny Econicu patří výhled velkými okny a skládací dveře na straně spolujezdce, které jsou prosklené prakticky od podlahy po strop. Řidič navíc sedí v takové výšce, že má oči na téměř stejné úrovni jako chodci.

Pohonnou jednotkou je 7,7-litrový řadový šestiválec Mercedes-Benz OM 936 se základním výkonem 220 kW a točivým momentem 1200 N.m. K dispozici je tento motor i s výkonem 260 kW a točivým momentem 1400 N.m. Se vznětovými šestiválci spolupracuje automatická převodovka Allison.

Vybírat lze z konfigurací náprav 4x2, 6x4 a 6x2/4. Práci řidiče při pohybu v městských uličkách usnadní elektrohydraulický posilovač řízení. Dvou- i třínápravové podvozky mají rozvory 3450 až 5700 mm.

Mercedes-Benz na Mezinárodním veletrhu záchranářských, požárních a bezpečnostních technologií Interschutz 2015 představil několik zástupců modelové řady Econic v hasičském provedení.

Patřil mezi ně Econic 1830 L s rozvorem náprav 4500 mm, nízkou kabinou a nástavbou s žebříkem a záchrannou plošinou Magirus s maximální pracovní výškou 32 metrů. Stabilitu vozidla s vysunutým žebříkem zajišťuje systém Vario CS s čtveřicí výsuvných podpěr, s nimiž může ustavené vozidlo dosahovat šířky 2500 až 5200 mm. Systém navíc umí vyrovnávat výškové rozdíly mezi jednotlivými podpěrami až do 700 mm.

Finskou nástavbu Fronto Skylift nese Econic 2630 L 6x2 s vlečenou a řízenou druhou zadní nápravou a motorem o výkonu 220 kW. Pracovní výška této záchranné plošiny je až 45 m a nosnost koše je až 500 kg. Hlavní rameno teleskopického stožáru pak může sloužit i jako jeřáb s nosností až 2200 kg.

Pro Hannover je určeno celkem šestnáct shodných vozidel na podvozku Mercedes-Benz Econic 1830 L s víceúčelovou hasičskou nástavbou, v níž jsou uloženy nádrže na 2000 litrů vody a 200 litrů pěniva. Na střeše nástavby je umístěno vodní dělo s průtokem 3000 litrů za minutu a samozřejmostí je řada úložných prostor pro vybavení k hašení požáru.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - Kolouš
25. 6. 2015 20:10
Re: to nejzajimavejsi bohuzel nezaznelo
[odkaz]
Avatar - Bubáq
25. 6. 2015 10:36
Re: to nejzajimavejsi bohuzel nezaznelo
Díky za upřesnění! Prosím, kde se dají tyto informace najit?
Avatar - Kolouš
25. 6. 2015 08:46
to nejzajimavejsi bohuzel nezaznelo
Škoda ze jste se nerozepsali o tom zásahovém autě pro hannoverske hasiče. Čert vem info jaky má průtok vodní dělo. Možná zajímavější info by bylo o podvozku toho auta. Je to totiž speciál obuty kompletně na jednomontazi, s tím, že obě nápravy jsou riditelne. Auto má tak minimální poloměr otáčení (vhodný do mesta), to když jdou nápravy tzv. Proti sobě. Zároveň je schopno i tzv. Krabiho posuvu, což se udělá tak, ze obě nápravy zatáčí stejným smerem.