Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz eSprinter a testování na drsném severu

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 26. 3. 2019
20
2
Zobrazit náhledy (20)
Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter Mercedes-Benz eSprinter

Mercedes-Benz Vans poodhalil průběh testování spolehlivosti modelu eSprinter v zimních podmínkách severního Švédska.

Mercedes-Benz představil aktuální generaci modelové řady Sprinter začátkem roku 2018 a ve druhé polovině letošního roku mají k zákazníkům zamířit první exempláře odvozeného elektromobilu eSprinter. Než se tak stane, tak je pro tento model připravena celá řada testů, jejichž cílem je prověřit jeho schopnosti a spolehlivost.

Součástí programu testování jsou i zkoušky prováděné v severním Švédsku v Arjeplog, ležícím asi 100 km jižně od polárního kruhu. Při teplotách hluboko pod bodem mrazu až kolem -30 ° C absolvoval elektromobil úspěšně testy zaměřené na funkčnost vytápění interiéru a odmrazování oken.

V Arjeplog se testuje a ladí i nastavení podvozku, k němuž slouží cesty pokryté sněhem, ledová dráha vytvořená na zamrzlém jezeře a také silnice s 10, 15 a 20 procentním svahem. Ty mají na jedné straně vysoce přilnavý vytápěný asfalt a na druhé straně jsou pokryty ledem.

Zde dochází k nastavení ESP, ABS, brzdového systému, řízení i asistenčních systémů.

Pozornost byla během testů věnována i pohonnému systému a bateriím, s nimiž se má dojezd na jedno nabití pohybovat kolem 150 km. Samotná automobilka pak dodává, že při nepříznivých podmínkách, jako jsou například nízké venkovní teploty nebo plné zatížení, může dojít ke zkrácení dojezdu na 100 km. Zkoušky provedené v Arjeplog potvrdily, že i za extrémně nízkých teplot lze počítat s reálným dojezdem kolem již zmiňovaných 100 km.

Mercedes-Benz eSprinter podle oficiálních materiálů automobilky zamíří na trh v dodávkovém provedení s rozvorem náprav 3924 mm, celkovou délkou 5932 mm a vysokou střechou. Pohonný systém má využívat elektromotor o výkonu 85 kW a točivém momentu 300 N.m.

Mercedes-Benz v souvislosti s testováním ve Švédsku uvádí, že eSprinet bude vybaven lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 55 kWh. Toto provedení má mít na jedno nabití dojezd kolem 150 km. Vedle této verze bude nové zprávy přímo z automobilky k dispozici i provedení s lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 41 kWh a dojezdem kolem 115 km.

Nabíjení baterií na plnou kapacitu s palubní nabíječkou o výkonu 7,2 kW má u obou provedení trvat kolem šesti až osmi hodin a při využití rychlonabíječky mohou být baterie na 100 % své kapacity dobity za pouhých 45 minut. Mercedes-Benz eSprinter má být k dispozici ve verzích s maximální rychlostí 80 nebo 120 km/h.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Re: Do města
westeros
| 26. 3. 2019
Zeby i ve meste mohlo mrznout? :-) Zajimalo by me, kolik takovy kuryr, co rozvazi baliky po meste a polovinu casu stravi cekanim lidi az vylezou z baraku za den najezdi. Mozna by se do tech 150 km mohl vejit?
Do města
kalousek
| 26. 3. 2019
S tímhle minidojezdem je eSprinter stejně odsouzený jen k městskému provozu. K čem pak takové testování ?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku