Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profesionálně a s luxusem do terénu

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Mercedes-Benz představil novou verzi nesmrtelného Geländewagenu. Tahle patří hlavně mimo asfalt.

Zatímco G-Klasse AMG bude na nezpevněných cesty ničit asi málokdo už jen kvůli silničnímu obutí, Professional se do bahna a kamení prostě hodí. Až dosud tak Daimler označoval vyloženě pracovní off-roady, poslední mohykány série W461. Konkrétně šlo naposledy o G 300 CDI Professional. Nyní se pod tímto názvem objevuje balíček, který dává nesmrtelnému hranatému klasikovi značnou porci luxusu, přitom se terénních ambicí rozhodně nevzdává. Svědčí o tom mřížky na světlech včetně blinkrů, tradiční rezerva na zadních dveřích a registrační značka umístěná nahoře pod střechou.

Ale to ještě není všechno. Na šestikolku AMG či G 500 4x42 mít svými schopnostmi asi nebude, pořád vypadá docela civilně. Na terénních zlomech si pak stejně řidič bude muset dávat pozor, protože krátká verze už se dávno nevyrábí, ale světlost zvýšená na 245 mm stačí. Balíček Professional je k dispozici i jako volitelné příslušenství.

Pod kapotu pořádného teréňáku patří naftový motor, benzinový by žádal za své služby příliš mnoho. Šestiválcový turbodiesel 2987 cm3 nabízí 180 kW/3600 min-1. Motor je spojen výhradně se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic, který přenáší mohutných 600 N.m v rozmezí od nízkých 1600 do 2400 otáček na všechna kola. Maximální rychlost 160 km/h téhle antiaerodynamické bedny na kolech není důležitá, z klidu na stovku akceleruje za 8,8 s. Kombinovanou spotřebu se podařilo srazit na 9,9 l/100 km, jenže o té reálné si iluze neděláme.

Professional jezdí na černých pětipaprskových šestnáctipalcových kolech s terénními gumami 265/70. Podvozek byl pochopitelně modifikován, zmíněná světlost se zvedla oproti normálním G 350 d o centimetr. Také třicetistupňové nájezdové úhly jsou minulostí, nyní činí 36, respektive 39 stupňů a auto zvládne šedesáticentimetrový brod. Když se zahrabe, je tu případně k dispozici naviják umístěný na předním ocelovém nárazníku.

Professional s bočními stupačkami může mít i střešní nosič se žebříkem (přece jen je dost vysoký) a tahat přívěs do hmotnosti 3,2 tuny, což se majitelům jistě bude hodit. Na výběr je třináct barev laků (z toho jedenáct metalíz) včetně pouštního pískového a porcelánového modrého. Ten připomíná géčko Günthera Holtorfa, se kterým cestovatel objel zeměkouli.

Novinka vypadá jako W463 nejen zvenčí, ale i uvnitř, září chromem, spartánské puristické off-roady odvál čas. Multifunkční volant je dvouose elektricky nastavitelný, stejně jako přední sedadla. Ale i tak lze pořád zašpiněnou kabinu ostříkat hadicí. Zavazadelník s dřevěnou vysouvací podlahou je oddělený od zbytku kabiny mříží, náklad i s posádkou může vážit bez 8 kg celých šest metráků. Spolujezdci nechybí pořádné madlo, které mají ji jiné verze této řady. Uzávěrky diferenciálů se spínají už dlouho tlačítky, zde pochromovanými.

Němci si G 350 d Professional mohou objednávat už nyní od 1. června, první vozy dostanou v září. V přepočtu zaplatí minimálně 2,16 milionu korun – nic není zadarmo a u trojcípé hvězdy teprve ne.

Geländewagen se vyrábí už 37 let, od února 1979. Plánovanému radikálně modernizovanému modelu zůstane vzhled (a doufejme, že i schopnosti) klasiky. Musí, s legendami se nevyplatí riskovat...

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
2. 6. 2016 14:26
přesně zacíleno!!!
Tuhle variantu si rozhodně nebudou kupovat zbohatlíci, ta je pro opravdové srdcaře. Tato Géčka budou určitě k vidění ještě za pár desítek let jak se někde drásají v terénu (a nikoliv nablýskaná před školkami a školami s přitroublými kikinami za volantem... a nebo v neprůstřelné úpravě někde na východě...).
Avatar - maxi!
2. 6. 2016 09:45
bez konkurencne!
nedavno som tu spominal, ze Mercedes ponuka take modely, na co konkurencia od Audi ci BMW nema odpoved. Tam sme skor riesili sportove motorove vozidla ( ako bol napriklad SLR, SLS, AMG GT, SL, ...) a to som uplne zabudol na terenne auta.
:-!