Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz G 500 4x42: Čtyřlitrový V8 se dvěma turby a nové fotky

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Legendární Geländewagen má i po 36 letech stále hodně co nabídnout. Hranatá trojcípá hvězda opět míří ze silnic do terénu.

Automobilka odhalila podrobnosti o prototypu G 500 4x42, který představí na prestižní švýcarské výstavě. Hranatý rámový off-road překvapivě postrádá typické náhradní kolo vzadu, ale jinak vypadá naprosto brutálně. Jedovatě žlutozelené auto v kombinaci s nezbytnou černou barvou a karbonovými doplňky hlavně upoutá svou světlou výškou 450 mm (!) a obřími koly v superširokých blatnících. Ta mají průměr 22 palců a obouvají terénní pneumatiky rozměru 325/55. Schopnost překonat brod s metrem vody a nájezdové úhly 52, respektive 54 stupňů hovoří jasně.

Do výšky narostlo auto na skoro 2,25 m a na šířku má taktéž impozantních 2,10 m. Přední nárazník pochází z katalogu AMG, kryty podvozku jsou z nerezové oceli a výfuky vyvedeny po stranách. V „kšiltu“ nad čelním sklem se nachází přídavné osvětlení z pásů moderních diod, to aby posádka viděla na (ne)cestu ještě lépe.

Pod kapotou se skrývá přímovstřikový vidlicový osmiválec objemu 4,0 l přeplňovaný dvojicí turbodmychadel s výkonem 310 kW. Točivý moment je distribuován na obě portálové nápravy, které má i extrémní šestikolka G 63 AMG. Jeho hodnotu automobilka neudává, nechala si zatím pro sebe i dynamické parametry. Ale nový motor je připraven na emisní normu Euro 6, právě proto jej použila. Na každém kole najdeme po dvou tlumičích a pružinách. Jedna dvojice je vždy mechanická, druhou ovládá elektronika, dá se nastavit v režimech Comfort a Sport tlačítkem na středové konzole a přepnutí trvá pouhých 15 milisekund. Trojice uzamykatelných diferenciálů se nijak nezměnila, proč také, není k tomu žádný důvod!

Fotky interiéru nám zůstávají zapovězeny, ale počítejme s ručně prošívanou kůží Designo dokonce i na palubní desce a doplňky z mikrotkaniny Dinamica. Stálice nabídky značky je evidentně pořád v plné síle a tahle verze je v terénu určitě velmi schopná, za příplatek se budou dodávat menší dvoudílná osmnáctipalcová kola s pneumatikami 37 x 12,5 do opravdu těžkých podmínek včetně hlubokého bahna.

Mercedes-Benz zatím sonduje zájem, proto speciální géčko přiveze ve světové premiéře do Ženevy, pokud se najde dostatek velmi bohatých klientů, výroba v rakouském Štýrském Hradci (Grazu) se rozběhne v létě letošního roku. Showcar je jí ostatně velmi blízký.

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
23. 2. 2015 03:06
Re: Motor
G500? tam je snad doposud porad 5,5 V8 387 koní a ten určitě nemá turbo, nebo mi něco uniklo?
Avatar - DRBNUTY
23. 2. 2015 01:49
Re: Motor
Stavajici osmivalec neni atmosfericky, ale preplnovany. :-!
22. 2. 2015 20:07
Re: Motor
8-9 let mi nepřijde úplně málo. Teda řekla bych, že je to dost.
Avatar - Hammunasakra
22. 2. 2015 17:38
Re: Motor
Právě proto sem psal ten 5,5 litr. To je parádní motor. Bohužel jeho kariéra byla docela krátká
22. 2. 2015 16:59
Re: Motor
Já bych čekal, že tam dají stávající 4,7 biturbo. A ten moc povedený není, výměny do 100tkm nejsou ničím zřídkavým. Každopádně, rozhodně jsem nečekal, že by stávající atmosférický osmiválec zůstal, to by bylo velmi zvláštní.