Mercedes-Benz G 500 dostane benzinový čtyřlitr V8 biturbo
Zážehový V8 objemu 5,5 l ve verzi G 500 se s námi rozloučí ještě letos. Nizozemskému Autovisie to řekl viceprezident produktové skupiny SUV a sportovních aut Wolf-Dieter Kurz. „Na konci tohoto roku bude pětiapůllitrový motor V8 nahrazen čtyřlitrem V8 biturbo,“ sdělil doslova. Agregát se dvěma turbodmychadly typového označení M 176 měl premiéru v géčku v Ženevě. Prototyp G 500 4x42 má výkon 310 kW a je velká šance, že se bude vyrábět. „Poptávka existuje,“ potvrdil Kurz.
Sériový G 500 řady W463 nabízí v současnosti 285 kW a na všechna kola se přenáší 530 N.m točivého momentu. Přesné specifikace nové pohonné jednotky dosud odtajněny nebyly, ale parametry by se měly blížit právě v březnu prezentované studii. Její instalace pod kapotu klasika je logická, norma Euro 6 vstoupí v platnost co nevidět, už v září a průměrné vypouštěné emise CO2 na značku, jakož i s nimi související spotřebu paliva je třeba snižovat. Samozřejmě pouze oficiálně na papíře... Označení G 500 se měnit nebude.
Čtyřlitr hřímá i v kupé AMG GT a v C 63 s trojicí magických písmen. Tam ale nese kód M 178 a supersport je s ním k mání ve verzích s 340 a 375 kW (model S), céčko má pak v základu 350 kW. V Geländewagenu ovšem nevydrží ani dvě léta. Na rok 2017 se totiž chystají radikální úpravy. Legenda zhubne více než dva metráky, rozšíří se o deset centimetrů a dostane nový podvozek s předními tří-, případně čtyřprvkovými závěsy. Chybět nebude řízení s elektromechanickým posilovačem a řadové zážehové i vznětové třílitry z další třídy E, která se objeví příští rok.
V případě třídy G však i přes radikální řez nepůjde o zcela novou generaci, základní rysy hranatého vnějšího designu, který přežil 36 let bez větších změn, zůstanou zachovány. Což je jedině dobře!