Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz G 500 dostane benzinový čtyřlitr V8 biturbo

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 26. 4. 2015 • 17:36
12
Zobrazit náhledy (12)
Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G
Norma Euro 6 se týká všech v Evropě prodávaných aut včetně legendárního Geländewagenu s trojcípou hvězdou. Vidlicovému osmiválci 5.5 typu M 273 ve verzi G 500 tak zazvoní umíráček.

Zážehový V8 objemu 5,5 l ve verzi G 500 se s námi rozloučí ještě letos. Nizozemskému Autovisie to řekl viceprezident produktové skupiny SUV a sportovních aut Wolf-Dieter Kurz. „Na konci tohoto roku bude pětiapůllitrový motor V8 nahrazen čtyřlitrem V8 biturbo,“ sdělil doslova. Agregát se dvěma turbodmychadly typového označení M 176 měl premiéru v géčku v Ženevě. Prototyp G 500 4x42 má výkon 310 kW a je velká šance, že se bude vyrábět. „Poptávka existuje,“ potvrdil Kurz.

Sériový G 500 řady W463 nabízí v současnosti 285 kW a na všechna kola se přenáší 530 N.m točivého momentu. Přesné specifikace nové pohonné jednotky dosud odtajněny nebyly, ale parametry by se měly blížit právě v březnu prezentované studii. Její instalace pod kapotu klasika je logická, norma Euro 6 vstoupí v platnost co nevidět, už v září a průměrné vypouštěné emise CO2 na značku, jakož i s nimi související spotřebu paliva je třeba snižovat. Samozřejmě pouze oficiálně na papíře... Označení G 500 se měnit nebude.

Čtyřlitr hřímá i v kupé AMG GT a v C 63 s trojicí magických písmen. Tam ale nese kód M 178 a supersport je s ním k mání ve verzích s 340 a 375 kW (model S), céčko má pak v základu 350 kW. V Geländewagenu ovšem nevydrží ani dvě léta. Na rok 2017 se totiž chystají radikální úpravy. Legenda zhubne více než dva metráky, rozšíří se o deset centimetrů a dostane nový podvozek s předními tří-, případně čtyřprvkovými závěsy. Chybět nebude řízení s elektromechanickým posilovačem a řadové zážehové i vznětové třílitry z další třídy E, která se objeví příští rok.

V případě třídy G však i přes radikální řez nepůjde o zcela novou generaci, základní rysy hranatého vnějšího designu, který přežil 36 let bez větších změn, zůstanou zachovány. Což je jedině dobře!

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku