Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz G 65 AMG: Chystá se dvanáctiválec?

Diskuze (9)
Kariéra legendárního off-roadu třídy G se pomalu blíží ke konci. Podle neoficiálních informací Mercedes na závěr chystá mimo jiné dvanáctiválec od AMG.

Legendární off-road, který se díky řadě modernizacím vyrábí nepřetržitě od roku 1979 má ve výrobním portfoliu Mercedesu výsadní postavení. Pro některé je pracovním nástrojem, pro majitele osmiválcových verzí zase statusovým symbolem.

V Evropě stále častěji hledíme na spotřebu a emise. Mimo EU ale existuje poměrně široká a velmi lukrativní skupina zákazníků, kterým jde hlavně o výkon a exklusivitu. Právě zájemci např. z Blízkého Východu nebo Ruska stojí za úvahami Mercedesu ohledně dvanáctiválcové třídy G.

Pod kapotu modelu G 65 AMG by se měl podívat motor známý například z S 65 AMG. Z objemu 6,0 litru dává díky dvojici turbodmychadel 463 kW (630 k). Točivý moment je omezen na 1000 Nm, přenáší jej robustní pětistupňová převodovka.

Pro třídu G by se tato motorizace stala absolutním vrcholem. Historie AMG verzí je ale poměrně bohatá. Už před 18 lety začal Mercedes oficiální cestou nabízet 500 GE 6.0 AMG – šestilitrový osmiválec o výkonu 243 kW. Po krátké epizodě s G 36 AMG (šestiválec 3,6 l/200 kW) následovala řada osmiválců G 55 AMG: v roce 1999 atmosférický s 260 kW, od roku 2004 přeplňovaný kompresorem (nejprve 350 kW, později 368 kW a dnes 373 kW).

I na dvanáctiválce v minulosti došlo. Model G 63 AMG měl pod kapotou atmosférický 6,3 V12 s 326 kW (444 k). Mimořádně exklusivní model vznikl ve velmi malé sérii, má se za to, že jen v sedmi exemplářích. Údajně již nyní existují také dva kusy G 65 AMG, které Mercedes-Benz postavil na speciální objednávku.

Kdo měl o dvanáctiválec velký zájem, mohl jít také cestou individuální úpravy. Brabus dříve nabízel model G V12 (449 kW/612 k), nejnovější počin v tomto směru se jmenuje Brabus 800 Widestar (588 kW/800 k).

Pro ty, kdo nebudou ochotni vyplatit mnohamilionovou částku za případné G 65 AMG, má Mercedes v zásobě další speciální verze. Těmi jsou například G BA3 Final Edition a G Edition Select.

Mercedes-Benz G pětidveřový - přehled nabízených motorů
ModelG 300 CDI ProfessionalG 350 BlueTECG 500G 55 AMG
Převodovka5A 4x47A 4x47A 4x45A 4x4
Zdvihový objem [cm3]2987298754615439
Válce/ventily6/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]135/3800155/3400285/6000373/6100
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/1600-2600540/1600-2400530/2800-4800700/2750-4000
Max. rychlost [km/h]160175210210
Zrychlení 0-100 km/h [s]-9,16,15,5
Komb. spotřeba [l/100 km]11,411,214,715,9
Cena [Kč]1.579.200,-1.974.000,-2.382.000,-3.206.400,-

Diskuze (9)
Avatar - Bristol
16. 12. 2011 15:12
Re: Kompenzacia
to máš recht....AMG verze jsou pro pozéry z východu, monte carla, saint tropez, las vegas a podobně...stejně jako Wrangler nebo Hummery... ;-\
16. 5. 2011 08:42
Re: Kompenzacia
To že se už 30 let téměř beze změn vyrábí takovejhle hranatej "gazík" do terénu beru. Pokud je to považovaný jako pracovní auto tak je design fuk. Konec konců Niva se taky bouchá už 30 let. Co nechápu, že do toho cpou 500 koňový motory a stojí to přes 3 miliony. Ten motor je tam naprosto zbytečnej. Co v blátě s 5 litrovým benzínovým motorem a výkonem, za kerý se nemusí stydět ani F1? A rasovat v terénu auto v ceně rodinnýho baráku mi taky nepřijde normální.
14. 5. 2011 08:23
Re: Kompenzacia
že se stalo na SK géčko populárním u určité sorty lidí je sice pravda, ale géčko za to nemůže. Dřív bylo géčko synonymem luxusního offoadu, který není pro každého. Co jsem slyšel, tak ho zrušit nechtějí, ale asi to není pravda.
Avatar - CHerokee
13. 5. 2011 20:53
Re: Kompenzacia
Právě, je to klasika, stylovka, navíc v terénu úžasná. Mimochodem mi tam ukázali jednu specialitu, nějaký pracháč si do toho Géčka nechává dát sedačky z Maybachu...akorát to dělali :-)
Avatar - boost.
13. 5. 2011 17:34
Re: Kompenzacia
Ale no tak, nazývat pixlou jeden z nejklasičtějších Mercedesů, který se mimochodem vyrábí přes 30 let? No nevím, ale když se to prodává tak dlouho, tak to nebude špatné auto ;-)