Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus 800 Widestar: Splašené Géčko s V12

David Bureš
Diskuze (6)
Německý úpravce Brabus přivezl do Ženevy upravený Mercedes-Benz třídy G s výkonem 800 koní.

Návštěvníci letošního ženevského autosalonu viděli několik nových Brabusů. Vedle vyladěného Mercedesu-Benz SLS AMG s dvojicí turbodmychadel si zde svoji oficiální premiéru odbyl i Brabus 800 Widestar, což je Mercedes-Benz třídy G, vybavený dvanáctiválcem s dvojitým přeplňováním.

Dvanáctiválcová jednotka s dvěma turbodmychadly je původem z Mercedesu S600, její objem ale vzrostl z 5.513 cm3, na 6.233 cm3. Nejen díky této změně vzrostl výkon na 588 kW (800 koní) v 5500 min-1, maximální točivý moment je sice 1.420 Nm, dostupný od 2.100 min-1, ve voze je však elektronicky omezen na hodnotu 1.100 Nm.

Vyladěné SUV s pohonem všech kol a zesílenou pětistupňovou převodovkou je schopno akcelerovat z 0-100 km/h za 4 s, rychlost je omezena na 240 km/h. Bez omezovače by Brabus 800 Widestar zvládal až 270 km/h.

Větší zdvihový objem motoru zařídila nová kliková hřídel s delším zdvihem, větší písty a válce. Hlava válců je doplněna novými vačkovými hřídeli. Upraveno bylo i sání, turbodmychadla a čtyři mezichladiče. Výfukové potrubí, zakončené čtyřmi chromovými koncovkami, je nerezové.

Zavěšení, vyvíjené ve spolupráci s firmou Bilstein, je možné pomocí funkce Ride Control nastavit ve dvou módech – sportovním a komfortním. Systém však sleduje aktuální jízdní dění a při ostřejší stylu řízení se tlumiče automaticky přepnou do sportovního režimu. Brzdy mají vpředu šest pístků a průměr kotoučů 380 mm, vzadu čtyři pístky a průměr kotoučů 345 mm.

Jak je u tuningových společností zvykem, silnější motor je v Brabusu 800 Widestar doplněn upraveným vzhledem. Díky nově tvarovaným nárazníkům je dvanáctiválcové SUV o 12 cm širší, diody u blatníků osvětlují při nastupování dveřní prostor, diody v předním nárazníku jsou určeny pro denní svícení.

Kola mohou být 20palcová, případně až 23palcová. Brabus doporučuje především ráfky Platinum Edition, prezentované na vyladěném SLS AMG, pro třídu G však nabízí rozměr 305/35. Pro vnitřní dekoraci Brabus nabízí například dřevěné obložení ve stylu jacht, kožené čalounění Mastik či alcantaru.

Pro Brabus to není první úprava Mercedesu-Benz třídy G. Brabus G V12 S poháněl dvojitě přeplňovaný dvanáctiválec s výkonem 700 koní (515 kW), což jsou podobné parametry jako má v Ženevě rovněž představené Lamborghini Aventador LP700-4.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - twistedTSD
10. 3. 2011 07:55
Re: ...
:yes:
9. 3. 2011 16:19
Brabus
Klasika od Brabusu. Kde AMG boduze vyvazenym sportovnim designem a tomu odpovidajicimi upravami motoru, podvozku atd., tak tam prijde Brabus a nacpe do toho jeste vice koni, tudiz je auto ve vysledku nepouzitelne.
Avatar - Kolouš
9. 3. 2011 14:06
Re: ...
jo jo, ale ve spolecnosti rovnych ksiltu, zlatych potisku na tricku a priblby hudby bys s nizkoprofilama na gecku byl kapo. K tomu displeje+DVD kam se podivas, v kufru sabvůfr, vedle sebe polonahou blbku... co vic si muze idiot prat?
9. 3. 2011 10:05
Re: ...
Nechápu na co někdo potřebuje hnusnou krabici od bot "jakoby" do terénu na nízkoprofilovejch gumách a s výkonem F1. Prostě hnus.
Avatar - T613
9. 3. 2011 08:36
...
snad nic nevypadá hůře jak off-road/SUV na nízkoprofiláčích.