Brabus 800 Widestar: Splašené Géčko s V12
Návštěvníci letošního ženevského autosalonu viděli několik nových Brabusů. Vedle vyladěného Mercedesu-Benz SLS AMG s dvojicí turbodmychadel si zde svoji oficiální premiéru odbyl i Brabus 800 Widestar, což je Mercedes-Benz třídy G, vybavený dvanáctiválcem s dvojitým přeplňováním.
Dvanáctiválcová jednotka s dvěma turbodmychadly je původem z Mercedesu S600, její objem ale vzrostl z 5.513 cm3, na 6.233 cm3. Nejen díky této změně vzrostl výkon na 588 kW (800 koní) v 5500 min-1, maximální točivý moment je sice 1.420 Nm, dostupný od 2.100 min-1, ve voze je však elektronicky omezen na hodnotu 1.100 Nm.
Vyladěné SUV s pohonem všech kol a zesílenou pětistupňovou převodovkou je schopno akcelerovat z 0-100 km/h za 4 s, rychlost je omezena na 240 km/h. Bez omezovače by Brabus 800 Widestar zvládal až 270 km/h.
Větší zdvihový objem motoru zařídila nová kliková hřídel s delším zdvihem, větší písty a válce. Hlava válců je doplněna novými vačkovými hřídeli. Upraveno bylo i sání, turbodmychadla a čtyři mezichladiče. Výfukové potrubí, zakončené čtyřmi chromovými koncovkami, je nerezové.
Zavěšení, vyvíjené ve spolupráci s firmou Bilstein, je možné pomocí funkce Ride Control nastavit ve dvou módech – sportovním a komfortním. Systém však sleduje aktuální jízdní dění a při ostřejší stylu řízení se tlumiče automaticky přepnou do sportovního režimu. Brzdy mají vpředu šest pístků a průměr kotoučů 380 mm, vzadu čtyři pístky a průměr kotoučů 345 mm.
Jak je u tuningových společností zvykem, silnější motor je v Brabusu 800 Widestar doplněn upraveným vzhledem. Díky nově tvarovaným nárazníkům je dvanáctiválcové SUV o 12 cm širší, diody u blatníků osvětlují při nastupování dveřní prostor, diody v předním nárazníku jsou určeny pro denní svícení.
Kola mohou být 20palcová, případně až 23palcová. Brabus doporučuje především ráfky Platinum Edition, prezentované na vyladěném SLS AMG, pro třídu G však nabízí rozměr 305/35. Pro vnitřní dekoraci Brabus nabízí například dřevěné obložení ve stylu jacht, kožené čalounění Mastik či alcantaru.
Pro Brabus to není první úprava Mercedesu-Benz třídy G. Brabus G V12 S poháněl dvojitě přeplňovaný dvanáctiválec s výkonem 700 koní (515 kW), což jsou podobné parametry jako má v Ženevě rovněž představené Lamborghini Aventador LP700-4.