Mercedes-Benz ML 63 AMG: Po dvou letech další facelift
Oficiální tisková zpráva Mercedesu sice hovoří o tom, že poslední facelift pro Mercedes-Benz ML 63 AMG je snadno rozpoznatelný. Ovšem víme, jak to u Mercedesu chodí – ani velký facelift nebývá nijak výrazným zásahem do designu, a tento facelift navíc patří k těm menším.
Co se tedy na ML 63 AMG změní? Jsou to spíše kosmetické úpravy, ale výsledný efekt dodává autu agresivnější výraz. Hlavní změnou je nový tvar kapoty motoru. Designéři na ni přidali čtyři podélné prolisy, k větracím otvorům před předním oknem tak nyní směřují dva „hrby“ (Power domes) – dosud byla tato plocha prakticky hladká. Další novinkou je tmavé pozadí předních bi-xenonových světlometů a kouřové krycí sklo pro koncová diodová světla.
Standardem jsou kola v kombinaci titanového laku a leštěných částí, která obouvají pneumatiky 295/40 R20. Na přání Mercedes dodává o palec větší kola s pneumatikami 295/35 R21.
Pohon i nadále zajišťuje atmosférický motor 6,2 V8 o výkonu 350 kW (510 k) při 6800 min-1, s maximem točivého momentu 630 Nm. Skrze sedmistupňovou sekvenční převodovku AMG Speedshift pohání všechna čtyři kola v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.
Ačkoliv tento velkoobjemový osmiválec drží titul motor roku 2009 v kategoriích Best Performance Engine a Motor roku nad 4 litry, Mercedes již chystá jeho náhradu. Jedná se o dvakrát přeplňovaný motor M147 o objemu 5,5 litru, ten se ale objeví až na podzim v třídě S. Bližší informace k tomuto motoru jsme přinesli v článku Mercedes-Benz S 63 AMG s novým motorem 5,5 l V8 biturbo.
Prodej faceliftovaného ML 63 AMG bude zahájen v červenci 2010, objednávky automobilka přijímá již nyní.