Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz: nová studie s technologií SCR

Libor Zezulka
Diskuze (17)
Mercedes-Benz předvedl na Sympóziu Inovací ve Washingtonu novou studii, která dokazuje význam bioelektroniky pro automobilový průmysl.

Nová studie, kterou se na Innovation Symposium ve Washingtonu pochlubil koncern DaimlerChrysler (byť nese znak Mercedesu), dokazuje význam biolektroniky pro automobilový průmysl. Ačkoliv to na první pohled vypadá jinak, koncept dlouhý 4,24 metru postavený na základě nové třídy A, nechce ohromit extravagantními křivkami karoserie, ale především technologiemi, které pomáhají snižovat spotřebu paliva a redukují škodlivost výfukových plynů. I přes výšku 1,59 metru a šířku 1,82 metru vyniká koncept velice nízkou hodnotou součinitele odporu vzduchu cx = 0,19. Jako pohon zvolil Mercedes vznětový motor CDI s výkonem 103 kW, který spotřebuje pouze 4,3 litru nafty/100 km, což je o 20 procent méně než sériové vozy. Za nižší spotřebou nicméně nestojí dramatické úpravy, ale systém selektivní katalytické redukce (SCR) a provozní látka AdBlue s přídatkem močoviny, jež společně snižují emise z dieselových motorů o 80 % a emise oxidu dusného o třetinu.

Pojmy jako SCR a AdBlue nepatří do vzdálené budoucnosti. Společnost OMV právě v těchto dnech začala AdBlue nabízet po Rakousku a Německu také v České republice. OMV plánuje ještě letos zavedení AdBlue na dalších až 7 čerpacích stanicích v ČR na hlavních dopravních tazích.

Libor Zezulka
Diskuze (17)
8. 6. 2005 20:35
KONIPAS
Nevím čím se živí konipásek, ale tenhle konipas by na tu močůvku jezdit mohl. Jestli tohle je cesta, tak já budu první, kterej z ní sejde. Adie konipásku zelený.