Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz předal papeži nový papamobil, aktuální třídu M

David Bureš
Diskuze (212)
Papamobily značky s trojcípou hvězdou ve znaku slouží ve službách Vatikánu už několik desetiletí.

Papež Benedikt XVI. si převzal nový papamobil, který je postaven na základech současné generace Mercedesu-Benz třídy M. Svatému otci automobil osobně předal šéf německého automobilového výrobce Dieter Zetsche.

Hlava katolické církve používá papamobil na řadě veřejných vystoupení, a to doma i v zahraničí. V novém voze bude možné spatřit Benedikta XVI. již tento víkend v Římě, během oslav Neposkvrněného početí Panny Marie.

Automobil si ponechává dóm, ve kterém je papež během vystoupení vidět, zároveň je jím ale i chráněn. Oproti předchůdci byla tato kopule zvětšena, díky čemuž je uvnitř více místa, také se díky tomu dovnitř snadněji nastupuje. Dominantou dómu je stolice, na které je vyšit erb Svatého otce.

Skleněné panely jsou nyní větší, hlava katolické církve je tak lépe vidět, obložení střechy je navíc osvětleno. Papamobil je i přes větší dóm proti předchůdci nižší o několik centimetrů, což usnadní jeho přepravu pomocí letadla.

Redakční tip: Automobil ve službách Vatikánu: Od nosítek k terénnímu Mercedesu

Karoserie papamobilu si ponechala bílý lak. Práce na úpravě exempláře byly započnuty zhruba před devíti měsíci.

Mercedes-Benz poskytuje vozy papežům už přes 80 let, Svatí otcové však jezdili i vozy jiných značek. Například Renault letos předal Benediktu XVI. dva exempláře elektrického Kangoo Z.E. Jeden má být používán pro své osobní potřeby papeže, druhý využije vatikánský četnický sbor.

Prvním Mercedesem pro papeže, kterým byl tehdy Pius XI, byl v roce 1930 model Nürburg 460 Pullman Saloon. Prvním vozidlem, označovaným jako papamobil, byl pak v osmdesátých letech upravený exemplář třídy G.

David Bureš
Diskuze (212)
16. 12. 2012 11:00
Re: Bravo!
Ano, máš recht. Když papež poslal nechal zavraždit Viléma I. Oranžského a ještě odměnil potomky jeho vraha nebo když osobně nařídil vraždu Alžbety I Anglické s tím, že se jedná o "bohabojný" skutek, tak to bylo normální.

To nebyl jenom Hus, to je maličkost proti vyvražďování Sasů a Slovanů Karlem Velikým, ale i třeba valdenských a albigenských na pokyn církevních hodnostářů......nechce se mi sčítat ty miliony a miliony, ono to při tehdejších primitivních prostředcích dalo číslo, které to 20. století sktečně překoná.....jenom stačí třicetiletá válka a ty 4 miliony mrtvých v Čechách a na Moravě.....a to jsou historicky prokázaná fakta. A na 1627 až 8 třeba těch 150 až 180 tisíc emigrantů - vyhnanců. A jejich majetek meurvali jenom šíbři jako Valdštejn, ale taky třeba ona katolická církev. Stačí si přečíst dějiny Strahovského kláštera.
16. 12. 2012 10:52
Re: Bravo!
:yes:
16. 12. 2012 10:50
Re: Bravo!
Církev samozřejmně vlastní celou řadu památek, a nejen sakrálního charakteru a je jedno jestli je to v ČR nebo SR. A v řadě případů ten zlý ateistický stát ty památky opravil a nyní patří církvi. V Praze jenom tak namátkou Břevnovský nebo Strahovský klášter. A mraky dalších. Jenom v Praze. A to nejsou předměty restitucí....

Církev, potažmo církve a víra jsou dvě neslučitelné věci.Víra je věcí každého jednotlivce a není potřeba ji nijak institiucionalizovat. Tam, kde vznikají instituce založené na ideologii jsou rázem i prospěcháři a je tam touha po majetku a moci.
16. 12. 2012 10:40
Re: Bravo!
To je opět demagogie, jako hrom.

Jediný příklad (z mnoha). Co byl třeba Řád německých rytířů, kteří doslova vyvraždili Prusy (onen původní baltský národ...). Šlechta? A nebo kněží? A co byl výsledek jejich "misijní" činnosti? Koncentrace majetku a moci....A svatý Vojtěch? Pročpak katolická církev blahořečila člověka, který ve skutečnosti vraždil pohany a jeho smrt nebyla smrtí mučedníka, jak je nám předkládána, ale smrtí v boji proti litevským "pohanům", když se snažil pokácet jejich modly?

Kde vzala ta katolická církev ten majetek, který tvořil na začátku reformace v Čechách (husitství) 40% půdy? A kde potom zase vzala onen majetek, který byl částečně znárodněn se vznikem první republiky, ale dodnes má hodnotu minimálně těch desítek miliard korun, které obsahuje zákon o restitucích?
16. 12. 2012 10:27
Re: Bravo!
Přesně. Shakespeare píše v Hamletovi : "Cožpak nám dal Bůh rozum, aby v nás bez užitku hnil?" Každý má cit a rozum, aby byl schopen rozeznat, co je správné a dobré a je jenom jeho problém, jak se rozhodne.....má volbu, má šanci. A nese důsledky.

Každý má možnost volby a jeho činy ho doženou kolikrát už ne zemi.....třeba v jediném okamžiku, ale doženou.