Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz představuje nové crash centrum

David Bureš
Diskuze (1)
Nové testovací centrum má být nejmodernější zařízení svého druhu na světě. Díky tomu výrazně vylepší bezpečnost chystaných aut.

Mercedes-Benz aktuálně buduje v Sindelfingenu nové testovací centrum, které se zaměří na nárazové zkoušky. Areál se začal budovat v červenci 2013, dokončen bude na podzim 2016. Mercedes do něj investuje několik milionů eur.

Srdcem areálu rozkládajícího se na ploše 55.000 m2 je testovací „aréna“ dlouhá a široká 90 metrů, jejíž součástí není žádný sloup. Tato rozlehlá plocha dovolí testování aut v různých jízdních situacích, přičemž díky jejím rozměrům zde bude možné simulovat i složitější jízdní situace nebo nárazy v různých úhlech s překážkou.

Vedle osobních automobilů bude v novém areálu možné testovat i větší lehká užitková vozidla. Součástí centra budou i speciální „sáně,“ které umožní zkoušky samostatných komponentů, například zádržných systémů. Specialitou budou též otočné nárazové bloky s různými bariérami na každé straně, které zefektivní nárazové zkoušky a zkrátí délku jejich přípravy.

Pomocí Technického centra pro automobilovou bezpečnost chce Mercedes dále prozkoumat potenciál různých bezpečnostních asistentů, jako je Pre-Safe, který umí dopředu připravit auto na srážku.

Měření testovaných automobilů bude díky novému centru částečně automatizované, probíhat bude na otočné ploše, kterou bude natáčet kamera. Nová digitální technika měření bude využita také u testovacích panáků.

Umístění střediska do výrobního areálu Sindelfingen umožní užší spolupráci mezi odděleními výzkumu, vývoje, plánování a výroby. Technické centrum pro automobilovou bezpečnost se totiž nachází poblíž řidičského simulátoru nebo aerodynamického a klimatického tunelu, což jsou centra otevřená v minulých letech.

„I ve věku počítačové simulace zůstávají nárazové zkoušky nezbytné, když zaručují vysokou úroveň pasivní bezpečnosti v našich automobilech,“ říká o novém středisku Thomas Merker, ředitel pro karoserie a bezpečnost ve vývojovém oddělení Mercedes-Benzu.

Rozsáhlé testování bezpečnosti má u Mercedesu dlouholetou tradici, první crash centrum automobilka otevřela již 10. září 1959. Už tehdejší středisko umožnilo sledování chování aut i posádky pomocí realistické simulace nárazů.

David Bureš
Diskuze (1)
14. 5. 2015 15:48
rve to uši
Testovací figuríny a ne panáci..