Mercedes-Benz rozšiřuje nabídku verzí modelu Citan
Mercedes-Benz Citan, který je prvním sériovým modelem vzešlým ze spolupráce německého koncernu s alianci Renault-Nissan, se představil v loňském roce a letos vstoupil na trh.
Nyní se mladší sourozenec Renaultu Kangoo dočkal rozšíření palety pohonných jednotek o dvojici již dříve zmiňovaných motorů. Ty samozřejmě pocházejí z Francie a jsou jimi 1,5litrový diesel Energy dCi 110 pro Citan 111 CDI a 1,2litrový benzinový čtyřválec Energy TCe 115 pro Citan 112.
Oba tyto motory představují v současnosti nejvýkonnější motorizace Citanu. Vznětový 111 CDI disponuje výkonem 81 kW při 4000 min-1 a točivým momentem 240 N.m dostupným od 1750 do 2750 min-1. Standardem je šestistupňová manuální převodovka.
Citan 111 CDI zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 12,3 s a dosáhne maximální rychlosti 170 km/h. V případě, že vybaven paketem BlueEfficiency, jehož součástí je i start/stop systém, má být jeho spotřeba paliva v kombinovaném cyklu 4,4 l nafty na 100 km. Cena Citanu 111 CDI v dodávkovém provedení Kawa začíná na 383.500 Kč bez DPH.
Benzinové provedení 112 nabídne výkon 84 kW při 4500 min-1 a točivý moment 190 N.m od 2000 do 4000 min-1. I pro tuto motorizaci je standardem šestistupňová manuální převodovka.
V případě Citanu 112 uvádí Mercedes-Benz zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,7 s, maximální rychlost 173 km/h a spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 6,1 l benzinu na 100 km. Ceny této verze v provedení Kawa začínají na částce 345.500 Kč bez DPH.
Kromě dvojice nejvýkonnějších motorizací se s koncem letošního roku v nabídce Citanu objevuje i nová karosářská verze. Čistě užitkové provedení je k dispozici s celkovými délkami 3937 mm, 4321 mm a 4705 mm. Právě ta poslední bude nově k dispozici i pro osobní provedení, které díky tomu nabídne prostor sedmičlenné posádce.
Sedadla jsou u tohoto provedení rozmístěna ve třech řadách, z nichž tu poslední tvoří dvě samostatná sedadla, která lze sklápět nebo zcela vyjmout.