Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz rozšiřuje nabídku verzí modelu Citan

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Nejmenší z lehkých užitkových model značky Mercedes-Benz se dočkal dvojice nových pohonných jednotek a jedné nové karosářské varianty.

Mercedes-Benz Citan, který je prvním sériovým modelem vzešlým ze spolupráce německého koncernu s alianci Renault-Nissan, se představil v loňském roce a letos vstoupil na trh.

Nyní se mladší sourozenec Renaultu Kangoo dočkal rozšíření palety pohonných jednotek o dvojici již dříve zmiňovaných motorů. Ty samozřejmě pocházejí z Francie a jsou jimi 1,5litrový diesel Energy dCi 110 pro Citan 111 CDI a 1,2litrový benzinový čtyřválec Energy TCe 115 pro Citan 112.

Oba tyto motory představují v současnosti nejvýkonnější motorizace Citanu. Vznětový 111 CDI disponuje výkonem 81 kW při 4000 min-1 a točivým momentem 240 N.m dostupným od 1750 do 2750 min-1. Standardem je šestistupňová manuální převodovka.

Citan 111 CDI zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 12,3 s a dosáhne maximální rychlosti 170 km/h. V případě, že vybaven paketem BlueEfficiency, jehož součástí je i start/stop systém, má být jeho spotřeba paliva v kombinovaném cyklu 4,4 l nafty na 100 km. Cena Citanu 111 CDI v dodávkovém provedení Kawa začíná na 383.500 Kč bez DPH.

Benzinové provedení 112 nabídne výkon 84 kW při 4500 min-1 a točivý moment 190 N.m od 2000 do 4000 min-1. I pro tuto motorizaci je standardem šestistupňová manuální převodovka.

V případě Citanu 112 uvádí Mercedes-Benz zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,7 s, maximální rychlost 173 km/h a spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 6,1 l benzinu na 100 km. Ceny této verze v provedení Kawa začínají na částce 345.500 Kč bez DPH.

Kromě dvojice nejvýkonnějších motorizací se s koncem letošního roku v nabídce Citanu objevuje i nová karosářská verze. Čistě užitkové provedení je k dispozici s celkovými délkami 3937 mm, 4321 mm a 4705 mm. Právě ta poslední bude nově k dispozici i pro osobní provedení, které díky tomu nabídne prostor sedmičlenné posádce.

Sedadla jsou u tohoto provedení rozmístěna ve třech řadách, z nichž tu poslední tvoří dvě samostatná sedadla, která lze sklápět nebo zcela vyjmout.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Avatar - ladsla
24. 10. 2013 20:05
Re: Renault?
kdo z vas s citanem ma prakticke zkusenosti? myslim tim cenotvorbu mb kdyz tam opravdu to auto kupuju a ne jen ocumuju, system zaruk? blabolu ze je vse z renaultu se musim smat.....zdravi uzivatel typu 113cdi xl .......
17. 10. 2013 16:58
Re: Spotreba
Máš pravdu, Kangoo je krabica, a je to jeho veľká prednosť. Väčšinu jázd robím po okreskách, tretej triede a meste a musím povedať, že mi robí lepšiu službu ako Scénic predtým - práve preto, že je to taká krabica. ;-)
17. 10. 2013 16:55
Re: Spotreba
Vidíš, mne žerie najmenej po okreskách, pohodová jazda okolo 90 km/h je koľkokrát aj pod 5 litrov. V meste okolo 6, na diaľnici trochu viac, ale aerodynamiku neoklameš a nad stovkou už ide spotreba rapídne hore. 130, protivietor, nejaké to stúpanie, a som na osmičke.
17. 10. 2013 16:20
Prezlečené Kangoo
Citan.Bol som sa na tom previezť.Nič extra. Palubovka v Kangoo je krajšia.Zaujímavé že plasty sú v tom tak isto tvrdé ako v Dokkery ale o tom nikto nič nehovorí resp.nepíše,asi preto lebo je to Mercedes. A za tie ceny u nás nepredajné. Už aj Renault zbadal a 2000 eur dole z Kangoo. A nechápem označovanie tých motorizácií.
Avatar - Hittman
17. 10. 2013 15:19
Renault?
By mě zajímalo, o kolik je tento převlečný renault dražší oproti originálu, když zde je vlastně vše z renaultu a připlácí se jen za tu hvězdičku na masce, ne? :no: