Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S 600: S větším motorem, přesto úspornější

Diskuze (5)
Nová generace dvanáctiválcové třídy S bude stát zhruba 3,6 milionu korun. Oproti předchůdci vymění 5,5litrový V12 za šestilitr.

Mercedes-Benz představuje novou verzi třídy S, tradičně pojmenovanou S 600. Pod kapotou má nový dvanáctiválec, který vznikl výrazným přepracováním staršího agregátu. K novinkám patří mimo jiné upravené dvojité zapalování (twin spark) s nově navrženými cívkami a vícenásobným zážehem směsi, nová turbodmychadla, přeprogramovaná řídící jednotka motoru nebo nové kované písty.

Agregát s novým označením M279 se drží řešení použitého u předchozích dvanáctiválců M275 a M137 – přepracované hlavy motoru i nadále obsahují dva sací a jeden výfukový, tedy tři ventily na válec. Rozvody s jednou vačkovou hřídelí v každé hlavě jsou poháněny řetězem. V dnešní době může působit překvapivě skutečnost, že motor zůstává u nepřímého vstřikování benzinu.

Objem motoru díky zvětšení vrtání o 1 mm na 83 mm a prodloužení zdvihu z 87 na 92 mm vzrostl z 5513 na 5980 cm3. Maximum točivého momentu přesto zůstává stejných 830 N.m, v mírně upraveném rozsahu 1900 až 4000 min-1. Výkon vzrostl z 380 na 390 kW, je dostupný o sto otáček dříve, konkrétně mezi 4900 a 5300 min-1.

Nová generace je ovšem o 21 % úspornější, mimo jiné díky instalaci systému Eco Start-Stop spotřebuje v kombinovaném režimu 11,1 místo dosavadních 14,1 l/100 km. Zároveň splňuje přísnější emisní normu Euro 6. Převodovka je sedmistupňová automatická 7G-Tronic Plus, dosud si musel model S 600 vystačit s pětirychlostní skříní.

Kromě varianty S 600 nabídne Mercedes i sportovněji laděné S 65 AMG. To dostane technicky spřízněný šestilitr, ovšem s parametry 463 kW a 1000 N.m. V obou případech budou poháněna zadní kola, standardem se stane podvozek Magic Body Control. Standardem bude též prodloužený rozvor a zvětšená 80litrová nádrž.

Mercedes třídy S V12 - vývoj modelu
ModelS 600S 600S 600S 600S 600600 SE
Rok výrobyod 20142006–20132002–20051999–20021993–19981991–1993
Motor6,0 l V12 Biturbo5,5 l V12 Biturbo5,5 l V12 Biturbo5,8 l V126,0 l V126,0 l V12
Převodovka7A5A5A5A5A4A
Zdvihový objem [cm3]598055135513578659875987
Válce/ventily12/312/312/312/312/412/4
Největší výkon [kW/min-1]390/4900-5300380/5000368/5000270/5500290/5200300/5200
Největší toč. mom. [N.m/min-1]830/1900-4000830/1800-3500830/1800-3500530/4250580/3800570/3800
Max. rychlost [km/h]250250250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,64,64,86,36,66,3
Komb. spotřeba [l/100 km]11,114,114,813,514,215,4

Mercedes třídy S V12 AMG - vývoj modelu
ModelS 65 AMGS 65 AMGS 65 AMGS 65 AMGS 63 AMG
Rok výrobyod 20142010–20132006–20102004–20052001–2002
Motor6,0 l V12 Biturbo6,0 l V12 Biturbo6,0 l V12 Biturbo6,0 l V12 Biturbo6,3 l V12
Převodovka7A5A5A5A5A
Zdvihový objem [cm3]59805980598059806258
Válce/ventily12/312/312/312/312/3
Největší výkon [kW/min-1]463/4800-5400463/4800450/4800-5100450/4800-5100326/5500
Největší toč. mom. [N.m/min-1]1000/2300-43001000/2000-40001000/2000-40001000/2000-4000620/4400
Max. rychlost [km/h]250250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,34,44,44,45,7
Komb. spotřeba [l/100 km]11,914,314,514,914,4

Diskuze (5)
16. 1. 2014 07:59
Re: MPI
To je fakt. BMW nahradilo neznicitelne atmosferice osmivalce z E65 novymi turbitky v F01 a vysledkem je sice obdobna spotreba, ale zivotnost motoru kolem sto tisic kilometru. A to se vyplati!
Avatar - DawQa
16. 1. 2014 07:34
Jo
Nechal bych jsi líbit :-)
15. 1. 2014 23:47
Re: MPI
...no u BMW si to zřejmě nemyslí ;-)
Avatar - Dzakobo
15. 1. 2014 22:56
MPI
Nevím, čemu se p. Vaverka diví ohledně vstřikování. Ta 600 je pouze minimálně inovovaný 6,0 z minulé 65 AMG, akorát mu zde ubrali na výkonu (zmenšili turba, aby jel více odspoda). Vyvíjet přímovstřikový systém by při malém počtu vyrobených kusů nemělo význam, navíc produkce CO2 je už podle tabulek umírněná, pokuty za nadměrné CO2 se v cenovce vozu snadno schovají. Alespoň nebudou mít šejkové očouzené výfuky. ;-)
Avatar - flyboyeda
15. 1. 2014 19:58
Dva čuníci jdou pěkně za sebou
:-)