Mercedes-Benz S 65 AMG možná už v Los Angeles, přibude i S 600 a plug-in hybrid

A co si budeme povídat, S 65 AMG nás zajímá ze všeho nejvíce. Pod kapotou se totiž objeví dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec M279 o objemu 5980 cm3 a výkonu 630 koní. Oproti předchozí verzi došlo k nárůstu o 18 koní. Na rovných 1000 Nm poskočil také točivý moment a zároveň se o 92 kilogramů snížila hmotnost. To se podepsalo na zlepšení jízdní dynamiky – S 65 AMG akceleruje z 0-100 km/h za 4 sekundy, což je oproti minulé generaci úbytek o 0,2 sekundy. Jednotka bude spolupracovat s automatickou převodovkou AMG SpeedShift Plus. Kromě závratného výkonu však očekávejme i závratnou cenu. Už minulá generace se totiž vyšplhala na více než 6 milionů korun.
Dvanáctiválec se objeví i v tradičně nejluxusnější verzi S 600. Jedná se o stejný motor jako v S 65 AMG, zde však nebude tak nekompromisní. Díky rozdílnému charakteru obou vozů očekávejme výkon okolo 530 koní, dosud však tato informace nebyla oficiálně potvrzena.
Již v září se ve Frankfurtu dočkáme verze s označením S 500 Plug-In Hybrid. O pohon se v tomto případě postará vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru a výkonu 333 koní, kterému bude sekundovat elektromotor a akumulátor o kapacitě 8,7 kWh. Spalovací motor zaopatří pohon zadních kol, síla elektromotoru o výkonu 60 koní poputuje na přední nápravu. Podle neoficiálních zdrojů by se mohla průměrná spotřeba paliva pohybovat okolo tří litrů na 100 kilometrů. Díky plug-in technologii bude tato verze schopna ujet až 30 kilometrů čistě na elektřinu, opětovné nabití akumulátoru by nemělo zabrat více jak 2,5 hodiny.