Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz si v budoucnu vystačí se čtyřmi platformami

Diskuze (6)
Místo nedávných devíti různých konstrukcí vzniknou všechny budoucí Mercedes-Benzy na jedné ze čtyř modulárních platforem.

Mercedes-Benz usiluje o zmenšení technických rozdílů mezi svými modely. Zatímco před pěti lety stuttgartská automobilka vyráběla modely na devíti různých platformách, v budoucnu využije jen čtyři různé konstrukce. A to navzdory tomu, že počet modelových řad bude větší než kdy dříve.

Zvolená cesta má své klady i zápory. Nevýhodou je zbytečně nákladná technika u menších modelů, kterým by stačily jednodušší konstrukční postupy. Naproti tomu ale stojí úspory spojené s použitím stejné techniky u většího počtu vyrobených aut. Modulární konstrukce navíc umožní snadno doplnit pokročilá technická řešení, jako například adaptivní tempomat a další jízdní asistenty, i do menších modelů.

Nejmenší a zatím nejrozšířenější technikou je MFA pro modely s příčně uloženým motorem a pohonem předních nebo všech kol. Debutovala v roce 2011 s aktuální třídou B a představuje také základ pro hatchback třídy A, čtyřdveřové kupé CLA a crossover GLA. Mercedes ještě chystá kombi CLA Shooting Brake a spekuluje se o malém roadsteru s pohonem předních kol SLA. Platforma MFA aktuálně používá čtyři konstrukční řady motorů spojené s manuální nebo dvouspojkovou převodovkou (případně dvouspojkovou převodovkou v kombinaci se 4x4). Omezením MFA je pevně daný rozvor náprav 2699 mm.

Největší počet modelů vznikne na architektuře MRA. Prvním je nová třída C, přičemž loni představená limuzína třídy S (a chystaný derivát s karoserií kupé) již některé komponenty MRA využívají. Minimem bude čtyřválcový motor, standardem pak vysoký počet hliníkových dílů. Rozvor je variabilní, a tak na základě MRA vznikne více než 10 různých modelů – kromě jiného nová generace crossoveru GLK nebo třída E, která se začne prodávat v roce 2016. Jedním z taháků platformy MRA bude devítistupňový automat, Mercedes také nabídne různé verze s hybridním pohonem.

Pro velká SUV je určena robustnější konstrukce MHA. Nejprve se objeví u SUV-kupé třídy MLC, které Mercedes nasadí pro BMW X6. Později se dočkají i nové generace třídy M a GL.

Sportovní modely dostanou také specifickou konstrukci MSA, v níž se vedle hliníku uplatní také karbon. To už je ale hudba vzdálenější budoucnosti, týká se totiž jen nástupců aktuálních generací SL a SLK.

Diskuze (6)
17. 3. 2014 06:20
Re: A to je dobrá, nebo špatná zpráva ?
Neumíš se zadokolkou, viď? ;-)
Avatar - classic
16. 3. 2014 20:06
Zbytečně levná technika u vyšších modelů
Nebude to spíš takto?
16. 3. 2014 09:45
Re: A to je dobrá, nebo špatná zpráva ?
.
MERCEDES MYSLÍ V PRVÉ ŘADĚ EKONLOGICKY :-) [odkaz]
Avatar - S8
15. 3. 2014 11:42
Re: A to je dobrá, nebo špatná zpráva ?
No, lepší než transaxle 4x4, kde jsou kardany dva :-)
Avatar - flyboyeda
15. 3. 2014 09:31
A to je dobrá, nebo špatná zpráva ?
:-O