Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SL 63 AMG a SL 65 AMG: šedesátníci po plastice

Aleš Jungmann
Diskuze (13)
Společnost Mercedes AMG GmbH oficiálně představila dvě vrcholné varianty radikálně proměněného roadsteru SL.

Než se podrobněji zaměříme na jednotlivé motorizace, podívejme se na novinky, které s sebou nová verze Mercedesu SL přináší (kromě přepracovaného vnějšího designu, pochopitelně). Na poli elektroniky se jedná například o nový telematický systém NTG 2.5, jehož součástí je například Bluetooth rozhraní či vylepšené hlasové ovládání Linguatronic. Milovníky pohodlí jistě potěší možnost objednání si sedadel s vyhříváním krční páteře Airscarf. Systém zcela integrovaný do opěrek hlavy jemně fouká teplý vzduch na krk sedícího pasažéra.

K dalším novinkám patří nový design vnějších zpětných zrcátek, motivy dekorů s pravého dřeva a čalounění z přírodní kůže. Standardní bixenonové světlomety jsou připraveny řídit se pěti programy pro odlišné typy vozovek a počasí.

To jsou ale věci, které nalezneme i v jiných vozech SL. Pokud si zákazník objedná model 63 AMG či 65 AMG, dostane navíc řadu optických vylepšení, jako jsou výraznější boční výdechy vzduchu v blatnících, spoustu doplňků v interiéru a exteriéru s logem AMG (včetně disků kol), lehce pozměněný design masky a hlavně jeden ze dvou velmi silných pohonných agregátů.

SL 63 AMG

Pod kapotu SL se dostala nová atmosféricky plněná osmiválcová pohonná jednotka, známá například z modelu C 63 AMG, model SL 63 AMG tak střídá verzi SL 55 AMG. Na rozdíl od ní ale bude tento vidlicový osmiválec o výkonu 386 kW spolupracovat s novou, sportovně naladěnou sedmistupňovou převodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT se systémem Race Start, který řidiči pomáhá dosáhnout nejlepších dynamických hodnot při zrychlení z klidu. Pokyny zadává řidič pomocí pádel pod volantem, v manuálním režimu umí převodovka dokonce samočinně dávkovat meziplyny, je ale možné spolehnout se pouze na služby elektroniky a řazení rychlostních stupňů přenechat pouze jí.

Výhoda nové převodovky, přispívající ke sportovnímu charakteru roadsteru SL, spočívá v nahrazení klasického hydrodynamického měniče spojkou v olejové lázni. I když se nejedná o klasickou dvouspojkovou převodovku - tu zatím Mercedes-Benz v nabídce nemá - dokáže AMG SPEEDSHIFT MCT ve svém čtvrtém, nejsportovnějším provozním módu, změnit převodový stupeň za 0,1 s, a navíc zvládnout podřazení až o tři převodové stupně najednou.

Dalším trumfem je přepracovaný aktivní podvozek Active Body Control s vyrovnáváním náklonů karoserie. Systém jízdní stability nabízí tři módy (resp. dva, pokud nepočítáme možnost vypnutí). Kromě standardního je možné navolit také sportovní režim, ve kterém zasahuje ESP o něco později a je více benevolentní k rozevláté zádi vozu.

Model SL 63 AMG přijíždí na výrazných devatenáctipalcových kolech z lehkých slitin v designu AMG o velikosti 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. Jejich design byl pozměněn tak, aby se k nové podobě roadsteru SL více hodil a tvořil s ním více harmonický celek.

SL 65 AMG

Starý známý motor motor V12, který trůní i v Maybachu, se i nadále pyšní až neskutečným výkonem 450 kW a točivým momentem 1000 Nm. Tento přeplňovaný vidlicový šestilitrový dvanáctiválec dokáže SL urychlit z klidu na 100 km/h za 4,2 sekundy a maximální rychlost má stále omezenu na obligátních 250 km/h.

Nic se nezměnilo ani na léty odzkoušené pětistupňové automatické převodovce, která je jako jediná v nabídce Mercedesu schopna (po elektronickém omezení točivého momentu z 1200 na 1000 Nm) enormní síly, které motor generuje, převést na zadní kola.

Po stránce designové je SL 65 AMG v podstatě shodný (přehlédneme-li změnu nápisů na lištách a doplňcích z V8 na V12 BITURBO), přijíždí na stejně velkých kolech z lehkých slitin jako jeho slabší kolega, které jsou zde ale titanově šedé se speciální lesklou úpravou povrchu. Za nimi se ukrývají ohromné brzdové kotouče o rozměru 390 x 36 milimetrů vpředu a 360 x 26 milimetrů vzadu.

Porovnání obou agregátů včetně jejich čerstvě zveřejněných cen naleznete v tabulce. Uvedení na trh se plánuje v dubnu tohoto roku.

Mercedes-Benz SL 63 AMG a SL 65 AMG
ModelSL 63 AMGSL 65 AMG
Zdvihový objem [cm3]62085980
Válce/ventily8/412/3
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]386/6800450/4800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]630/52001000/2000-4000
Max. rychlost (el. omezená) [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,64,2
Cena včetně daně 19% [EUR]145.239221.518

Aleš Jungmann
Diskuze (13)
9. 2. 2008 00:42
předek vs. zadek
já teda nevim,ale když už celkem dost radikálně pozměnili tvář auta zepředu a dali jí výtaz současnejch mercedesů,tak měli něco v podobným duchu udělat i se zadkem!Aspoň jiný koncový světla...ale zkrátka ,,současnej předek" a předešlá zadní partie ve stylu starý Cčko,Sko a podobně...to k sobě podle mě moc nejde... ;-\
8. 2. 2008 18:53
Re: Tahle kara Vas rozmazlí
To jo,navic nejvyssi vykon u Sl 65 AMG pri 4800 pusobi----tak trochu divne(to se musi radne tocit...... ;-) )