Mercedes-Benz SLC: SLK mění jméno i vzhled. AMG už bez osmiválce.
Dvoumístný sporťák s pevnou skládací střechou se nyní jmenuje SLC podle nové nomenklatury, aby zdůraznil svou příbuznost s C-Klasse. Čerstvý vzhled reprezentuje nižší příď ve stylu nedávno modernizovaného SL včetně „diamantové“ masky, změnila se přední i zadní světla a oba nárazníky. Ten zadní má navíc integrované koncovky výfuku. Současné mercedesy jsou naštěstí mnohem půvabnější než dříve, stylistické experimenty odvál čas. Díkybohu.
Motorová paleta pro Evropu obsahuje pětici přeplňovaných agregátů. Základem je verze SLC 180 s řadovým čtyřválcem 1,6 l/115 kW, SLC 200 a 300 mají pod kapotou dvoulitry se 135, respektive 180 kW a v nabídce nesmí chybět ani turbodiesel. Klasika v podobě čtyřválce 2,14 l je naladěna na 150 kW. Top verze vyměnila atmosférický vidlicový osmiválec za třílitrový vidlicový šestiválec dopovaný dvěma turbodmychadly, ten poskytuje 270 kW. Už se také nejmenuje SLK 55, nýbrž SLC 43. SLC 300, 250 d a AMG mají pouze devítistupňovou samočinnou převodovku 9G-Tronic, ta nahrazuje starší se sedmičkou rychlostí, u zbylých dvou základních je na výběr i šestistupňový manuál. Přehled základních technických údajů uvádíme v obvyklé tabulce. Zákazníci u levnějších modelů mohou připlatit za sportovní podvozek a výfuk.
Mercedes-Benz SLC – základní technické údaje | |||||
Verze | SLC 180 | SLC 200 | SLC 300 | SLC 250 d | AMG SLC 43 |
Převodovka/pohon | 6M (9A)/zadní | 6M (9A)/zadní | 9A/zadní | 9A/zadní | 9A/zadní |
Zdvihový objem [cm3] | 1595 | 1991 | 1991 | 2143 | 2996 |
Počet válců/ventilů | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 115/5300 | 135/5500 | 180/5500 | 150/3800 | 270/5500-6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 250/1200-4000 | 300/1200-4000 | 370/1300-4000 | 500/1600-1800 | 520/2000-4200 |
Maximální rychlost [km/h] | 226 (223) | 240 (237) | 250 | 245 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,9 (8,1) | 7,0 (6,9) | 5,8 | 6,6 | 4,7 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,6 (5,6) | 6,1 (5,7) | 5,8 | 4,4 | 7,8 |
Režimy Comfort, Sport, Sport Plus, Eco a Individual sytému Dynamic Select nastaví motor, převodovku, řízení a šasi. Elektrohydraulická střecha se umí složit i v rychlostech do 40 km/h. Adaptivní diody s automatickým přepínáním jsou v nabídce extra výbavy. Nechybí armáda elektronických asistentů včetně zadní kamery a radarové prevence proti kolizím (Active Brake Assist), která varuje a v případě akutního nebezpečí i sama zabrzdí. Informační systém Comand dostal větší sedmipalcovou obrazovku místo malé 5,8palcové. Digitální přístrojový štít má TFT displej s úhlopříčkou 4,5 palce. Nový je i sportovní volant, v kabině můžete mít hliník, karbon a luxusní kůži Nappa. Třeba hnědou, klidně ale i bílou.
Třílitrové twinturbo už známe z modernizovaného SL a céčka, dostalo jiný software řídicí jednotky a zvýšil se plnicí tlak. Downsizing si našel cestu také sem, jenže motor je zároveň mnohem lehčí než osmiválec. Pochopitelně se ostrá verze liší naladěním podvozku s tříprvkovými, respektive čtyřprvkovými závěsy (adaptivní je za příplatek), většími brzdami a agresivnějším bodykitem. Za mechanický samosvorný diferenciál se rovněž platí navíc.
Ceny ještě Daimler neodhalil, musíme si počkat až do jara příštího roku. Pod světly reflektorů se SLC objeví už v lednovém Detroitu.