Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLC: SLK mění jméno i vzhled. AMG už bez osmiválce.

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 16. 12. 2015 • 09:20
55
77
Zobrazit náhledy (55)
Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL
Roadster SLK odchází do historie, modernizovaná verze mění jméno. Špičkové AMG dostalo místo osmiválce šestiválec se dvěma turby

Dvoumístný sporťák s pevnou skládací střechou se nyní jmenuje SLC podle nové nomenklatury, aby zdůraznil svou příbuznost s C-Klasse. Čerstvý vzhled reprezentuje nižší příď ve stylu nedávno modernizovaného SL včetně „diamantové“ masky, změnila se přední i zadní světla a oba nárazníky. Ten zadní má navíc integrované koncovky výfuku. Současné mercedesy jsou naštěstí mnohem půvabnější než dříve, stylistické experimenty odvál čas. Díkybohu.

Motorová paleta pro Evropu obsahuje pětici přeplňovaných agregátů. Základem je verze SLC 180 s řadovým čtyřválcem 1,6 l/115 kW, SLC 200 a 300 mají pod kapotou dvoulitry se 135, respektive 180 kW a v nabídce nesmí chybět ani turbodiesel. Klasika v podobě čtyřválce 2,14 l je naladěna na 150 kW. Top verze vyměnila atmosférický vidlicový osmiválec za třílitrový vidlicový šestiválec dopovaný dvěma turbodmychadly, ten poskytuje 270 kW. Už se také nejmenuje SLK 55, nýbrž SLC 43. SLC 300, 250 d a AMG mají pouze devítistupňovou samočinnou převodovku 9G-Tronic, ta nahrazuje starší se sedmičkou rychlostí, u zbylých dvou základních je na výběr i šestistupňový manuál. Přehled základních technických údajů uvádíme v obvyklé tabulce. Zákazníci u levnějších modelů mohou připlatit za sportovní podvozek a výfuk.

Mercedes-Benz SLC – základní technické údaje
VerzeSLC 180SLC 200SLC 300SLC 250 dAMG SLC 43
Převodovka/pohon6M (9A)/zadní6M (9A)/zadní9A/zadní9A/zadní9A/zadní
Zdvihový objem [cm3]15951991199121432996
Počet válců/ventilů4/44/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min]115/5300135/5500180/5500150/3800270/5500-6000
Točivý moment [N.m/min]250/1200-4000300/1200-4000370/1300-4000500/1600-1800520/2000-4200
Maximální rychlost [km/h]226 (223)240 (237)250245250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,9 (8,1)7,0 (6,9)5,86,64,7
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,6 (5,6)6,1 (5,7)5,84,47,8

Režimy Comfort, Sport, Sport Plus, Eco a Individual sytému Dynamic Select nastaví motor, převodovku, řízení a šasi. Elektrohydraulická střecha se umí složit i v rychlostech do 40 km/h. Adaptivní diody s automatickým přepínáním jsou v nabídce extra výbavy. Nechybí armáda elektronických asistentů včetně zadní kamery a radarové prevence proti kolizím (Active Brake Assist), která varuje a v případě akutního nebezpečí i sama zabrzdí. Informační systém Comand dostal větší sedmipalcovou obrazovku místo malé 5,8palcové. Digitální přístrojový štít má TFT displej s úhlopříčkou 4,5 palce. Nový je i sportovní volant, v kabině můžete mít hliník, karbon a luxusní kůži Nappa. Třeba hnědou, klidně ale i bílou.

Třílitrové twinturbo už známe z modernizovaného SL a céčka, dostalo jiný software řídicí jednotky a zvýšil se plnicí tlak. Downsizing si našel cestu také sem, jenže motor je zároveň mnohem lehčí než osmiválec. Pochopitelně se ostrá verze liší naladěním podvozku s tříprvkovými, respektive čtyřprvkovými závěsy (adaptivní je za příplatek), většími brzdami a agresivnějším bodykitem. Za mechanický samosvorný diferenciál se rovněž platí navíc.

Ceny ještě Daimler neodhalil, musíme si počkat až do jara příštího roku. Pod světly reflektorů se SLC objeví už v lednovém Detroitu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Dinar
Bud sbohem
| 17. 12. 2015
Pokud pro tebe jízdní projev slk a boxsteru nejsou jiné světy, pak ok, debata je zbytečná. Jde o to, že většina lidí, kteří chtějí sportovní roadster z důvodu řidičských zážitků, ten jiný svět pozná, proto velmi těžko budeš mezi kupci boxsteru hledat někoho, kdo by při výběru uvažoval o slk.
Avatar - CHerokee
Bud sbohem
| 16. 12. 2015
https://www.youtube.com/watch?v=4dA_rpwA… />
Nefantazíruju. SLK 350 jsem měl, Boxsterem jsem jel. Zas tak rozdílné světy to nejsou. SLK bylo pro ČR lepší, nemá plátěnou střechu. Liší se trošku charakterem. Teď se oba z ekologičťují.... 4válec + 85 kg je u Porsche katastrofa. SLK vrcho V8 atmo > V6 biturbo nápodobně.
Avatar - Dinar
Bud sbohem
| 16. 12. 2015
Projeď se SLK a pak boxsterem, ať přestaneš fantazírovat, jsou to řidičsky jiné světy, i když mají oba pod kapotou šestiválec. S příchodem čtyřválců, jak do slc tak do boxsteru, se na tom nic nezmění, co s tím mají hothatche společného, to netuším.
Avatar - white label
43
| 16. 12. 2015
Tam je to trochu jinak, ale štymuje to: 4(x)5 = 2(.)0 ;-)
Avatar - Dinar
Uf, ten MB nás tedy zkouší...
| 16. 12. 2015
Ekošílenství a zelená móda přišly přes us trh z Japonska skrze apoštoly Priuse a Insighta. Downsizing je jen jedním z projevů ekošílenství a ano, v něm Evropa hraje prim, jakkoliv šestistovky jako v japonských autech tu ještě nemáme.
A technická, ideovým nástupcem 850 je dnešní 650i, je tu i M6, žádné strádání se nekoná, i8 je zcela nová kapitola.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku