Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLR McLaren: první oficiální fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (20)
Mercedes-Benz zveřejnil první oficiální fotografie sériové verze supersportu, který bude představen na frankfurtském autosalonu letos v září...

Budování neotřesitelného image nejstarší automobilky na světě nabralo v posledních 10 letech neuvěřitelné tempo. Ve Stuttgartu jsou si vědomi toho, že být první a nejlepší nikdy nebylo jednoduché a že budoucnost není o mnoho růžovější. Expanze značek koncernu DaimlerChrysler do mnoha segmentů zahrnuje vše od nejmenšího Smarta až po exkluzivní Maybach. Sportovním vrcholem byla dlouho řada SL respektive automobily dvorního tunera AMG. Ryzí supersporty byly dosud prezentovány jako prototypy a koncepční studie na autosalonech. Nový (resp. staronový) sen milovníků superrychlých kol, se totiž nedělá ze dne na den a tak po několika letech od přestavení prvních verzí prototypu supersportu SLR, příjde letos na podzim sériová podoba, kterou můžete prozkoumat na prvních oficiálně zveřejněných fotografiích.

Zkratka SLR není u Mercedesů nová. V 50. letech se stal Mercedes-Benz 300 SLR jedním z nejúspěšnějších vozů historie automobilového sportu. Stříbrný šíp s osmiválcem 2982 cm3 měl výkon 310 koní a dosahoval maximální rychlost přes 300 km/h. Za volantem slavného vozu sedávali slavní piloti (Juan Manuel Fangio, Stirling Moss, Karl Kling), kteří vítězili na slavných závodech (Mille Miglia, Targa Florio, Tourist Trophy). Tehdejší šéf testování a vývoje závodních vozů u Mercedesu Rudolf Uhlenhaut navrhl silniční verzi 300 SLR, kterou oblékl do kabátu tehdejší novinky 300 SL Gullwing. Psal se rok 1955, když silniční automobil o hmotnosti 1117 kg s 310 koňmi pod kapotou akceleroval až k rychlosti 290 km/h (!). Byl by to nejrychlejší silniční vůz své doby, kdyby vedení firmy schválilo výrobu. Rozhodnutí pustit 300 SLR k ledu bylo později vysvětlováno tím, že v 50. letech nebyla vhodná doba pro supersport tohoto ražení. Tolik retrospektiva, která má ukázat že Mercedes-Benz rychlá auta uměl stavět.

Mercedes-Benz SLR McLaren, který bude představen letos na podzim má být spojením tradice původního modelu SLR z 50.let a technologií uplatňovanou v týmu formule 1 McLaren Mercedes. Nový automobil budou provázet mnohé superlativy. Z formulí 1 jsou převzaty technologie výroby kompozitních dílů z uhlíkových vláken, použité na podvozku a karosérii. Podobně je tomu s keramickými brzdami, i když ty jsou v nabídce třeba i u Porsche. Ručně montované přeplňované osmiválce 5,4 l, vychází z motorů SL 55 AMG. Očekává se výkon kolem 400 kW a točivý moment 800 Nm. Zrychlení z klidu na 100 km/h pod 4 s a maximální rychlost asi 320 km/h.

Bohužel zatím nejsou k dispozici podrobné informace o sériovém SLR, a tak nezbývá než pár měsíců počkat na úplné představení novinky.

Ondřej Láník
Diskuze (20)