Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Travego Edition 1: Ocenění pro zájezdový autobus

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Mercedes-Benz Travego Edition 1 získal španělský titul Coach of the Year 2012.

Alberto Fermoso, ředitel prodeje autobusů Mercedes-Benz pro Španělsko, převzal ocenění Coach of the Year 2012 pro Travego Edition 1 v Madridu, a to z rukou Rafaela Barbadilla, prezidenta španělského svazu dopravců Asintra.

Nejlepší nová užitková vozidla vybírá ve Španělsku porota složená z odborníků a zástupců z oblasti osobní i nákladní dopravy pro odborné časopisy Viajeros a Transporte 3 již od roku 1998.

Mercedes-Benz Travego Edition 1 měl výstavní premiéru na podzimním veletrhu Busworld 2011 v Kortrijku v Belgii. Tento zájezdový autobus je první svého druhu, který splňuje emisní normu Euro VI. Ta přitom vstoupí v platnost až začátkem roku 2014.

K hlavním přednostem vlajkové lodi značky Mercedes-Benz mezi autobusy patří motor nové generace BlueEfficiency Power, nová převodovka s novým řazení, vylepšená kabina řidiče a nové bezpečnostní vybavení.

K pohonu autobusu Travego Edition 1 slouží stojatý řadový šestiválec z nové konstrukční řady OM 471. Z objemu 12,8 litru poskytuje výkon 350 kW (476 k) při 1800 min-1 točivý moment 2300 Nm při 1100 min-1.

Motor disponuje systémem vstřikování paliva Common-Rail se zesílením tlaku (X-PULSE). Ten přináší přesné vstřikování paliva se selektivní kontrolou válců, vysoký vstřikovací tlak ve výši až 2100 barů a volně modulovatelné vstřikování.

Přísná ustanovení budoucího emisního limitu Euro VI pro emise oxidu dusíku (NOx) jsou obecně v rozporu s požadavky na další snižování emisí a nižší spotřeby pohonných hmot. Mercedes-Benz řeší tento konflikt technikou vstřikování paliva (X-PULSE) a nákladným čistěním výfukových plynů. K tomuto účelu se kombinuje BlueTec s techniku SCR a vstřikováním AdBlue s recirkulací výfukových plynů a filtrem částic.

Splnění normy Euro VI ve vozidle Travego Edition 1 znamená ve svém důsledku další snížení emisí výfukových plynů bez zvýšení spotřeby pohonných hmot. Současně klesá spotřeba AdBlue přibližně o 40 procent.

Společně s motory splňujícími emisní limit Euro 6 zavádí Mercedes-Benz v autobusu Travego Edition 1 novou osmistupňovou převodovku GO 250-8 PowerShift. Plně automatizovaný agregát vychází z převodovky GO 240-8 PowerShift používané i nadále u ostatních modelů.

Vedle nové pohonné jednotky a převodovky bylo upraveno i pracoviště řidiče. K nejvýraznějším změnám patří umístění páky řazení na sloupku řízení. Vypínače mají nové uspořádání a na místě původní řadicí páky je nyní otevřená přihrádka. Upraveny byly i přístroje na palubní desce, které kryje antireflexní sklo.

Novinkou v bezpečnostní výbavě je funkce Attention Assist, která bude dodávána na přání. Ta registruje parametry, jako jsou úhel natočení volantu, rychlost, podélné a příčné zrychlení, doba jízdy, obslužné signály a výměna řidičů. Z korelace těchto dat posuzuje Attention Assist kondici řidiče. Pokud údaje nasvědčují nepozornosti a únavě, objeví se jako upozornění na nutnou přestávku na displeji symbol šálku s kávou.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
23. 2. 2012 16:12
cože?
zajímavé postřehy typu: "Přísná ustanovení budoucího emisního limitu Euro VI pro emise oxidu dusíku (NOx) jsou obecně v rozporu s požadavky na další snižování emisí a nižší spotřeby pohonných hmot." nebo "Splnění normy Euro VI (...) znamená ve svém důsledku další snížení emisí výfukových plynů bez zvýšení spotřeby pohonných hmot." fakt inteligentní...
jinak vozy Mercedes jsou a byly vždycky perfekt, autobusy nevyjímaje :-)