Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy A: Motory a technické údaje

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 21. 5. 2012 • 21:54
55
84
Zobrazit náhledy (55)
Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A
Třetí generace třídy A se na hony vzdálila svým předchůdcům, jedná se o plnohodnotný hatchback nižší střední třídy. Už také víme, co bude mít pod kapotou.

A-Klasse se ve svém posledním vydání s kódem W176 představila ve světové premiéře v březnu na autosalonu v Ženevě. Jednoprostorová karoserie malého MPV je minulostí a oproti sérii W169 se auto přikrčilo k zemi o 18 centimetrů. Připomeňme, že karoserie se součinitelem odporu vzduchu 0,26 a standardně dodávaným střešním spoilerem disponuje základními rozměry 4292 x 1780 x 1433 mm. Koupit si nové „áčko“ budeme moci ale až na rozhraní léta a podzimu.

Benzinové motory

Co tedy bude radikálně změněnou nejmenší trojcípou hvězdu pohánět? Zážehové čtyřválce jsou celkem tři a všechny patří do generace M270, mají tedy přeplňování a přímý vstřik. Základní verzi představuje agregát o objemu 1,6 l s výkonem 90 kW (122 k) a točivým momentem 200 Nm. Ten dostal technickou novinku Camtronic. Elektronika nastavuje zdvih ventilu na straně sání a omezuje tak množství čerstvé směsi paliva a vzduchu tehdy, když motor neběží v plném zatížení. Jednotka tak spotřebuje pouhých 5,5 l/100 km, se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou je ještě o decilitr úspornější. Sprint z klidu na 100 km/h přitom trvá verzi označené A 180 9,2 s a jede až 202 km/h.

A 200 uvádí do pohybu stejná šestnáctistovka, naladěná ovšem na 115 kW (155 k). Na přední kola se přenáší 250 Nm, vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,4 s (s „automatem“ 8,3 s) a uhání 224 km/h při nárocích na palivo shodných s A 180. Třešničku na dortu představuje A 250. Ta už má dvoulitr s 211 k (pardon, 155 kW) a 350 Nm. Akcelerace 0-100 jí trvá jen 6,6 s a na německých dálnicích umí uhánět až 240 km/h. K dispozici budou jak úsporná varianta BlueEfficiency se spotřebou 6,1 l/100 km, tak i Sport.

Naftové motory

Zajímavost najdeme u naftových agregátů. A 180 CDI s manuální převodovkou má totiž v útrobách úplně jiný motor než varianta s dvouspojkovou skříní. Turbodiesel s objemem 1,5 l vznikl ve spolupráci s Renaultem, nabízí 80 kW a 260 Nm a chlubí se supernízkou kombinovanou spotřebou 3,8 l/100 km. Verze vybavená ústrojím 7G-DCT poskytuje tentýž výkon, ale o 10 Nm méně. Tentokrát se jedná o agregát řady OM 651 objemu 1,8 l vyvinutý přímo u Mercedesu. Je o 0,3 l žíznivější než patnáctistovka.

Uprostřed vznětového portfolia najdeme A 200 CDI, což je totožná pohonná jednotka 1,8 l, ale naladěná na 100 kW (136 k), točivý moment vrcholí 300 Nm a její konzumace paliva se pohybuje těsně nad čtyřlitrovou hranicí dle použité transmise. Označení A 220 CDI koresponduje s objemem 2,2 l, motor má v tomto případě větší turbodmychadlo a splňuje s předstihem emisní normu Euro 6. 7G-DCT je zde standardem. Přenáší dopředu 125 kW a 350 Nm, nelze se tedy divit sprintu z klidu na stovku během 7,8 s a maximální rychlosti 227 km/h.

Bezpečnost

Všechny motorické varianty mají dnes běžný start-stop. V A-Klasse pochopitelně nechybí moderní elektroničtí asistenti a bezpečnostní systémy, například standardně dodávané předcházení kolizím spolupracující s radarem. Dále zde najdeme klasiku jménem Pre-Safe (při nebezpečí se napnou pásy a uzavřou všechna okna i prosklená střecha). Adaptivní brzdový asistent snižuje riziko nárazu zezadu, jiný pomocník hlídá rozjezdy do kopců a další rychlostní limit. V nabídce jsou i tempomat Distronic Plus, světlomety s natáčením, kontrola mrtvého úhlu a přejezdu pruhů, automatický parkovací asistent, zpětná kamera nebo hlasové ovládání Linguatronic.

S AMG ve sportovním

Individualizace vnějšího i vnitřního vzhledu bude možná díky balíčkům Urban, Style a AMG Sport. Ten poslední obsahuje osmnáctipalcová pětipaprsková litá kola v černém laku s pneumatikami 235/40 R18. S nimi kontrastují červené brzdové třmeny. Podvozek dostal tvrdší tlumiče a pružiny a přední náprava širší rozchod, standardem je zde také řízení Direct Steer. Paket AMG Style bude k dispozici pro modely A 250 a A 220 CDI. Patřičně modifikován byl také interiér, jemuž dominuje černá a červená. Na finální podobu A 25 AMG, o kterém si cvrlikají už i vrabci na střechách, si budeme muset ještě počkat.

A-Klasse W176 se začne prodávat až v září letošního roku. Ceny tak zatím zůstávají v tajnosti.

Mercedes-Benz A – přehled zážehových motorizací
Verze A 180 A 200 A 250
Převodovka/pohon 6M (7A)/přední 6M (7A)/přední 6M (7A)/přední
Zdvihový objem [cm 3] 1595 1595 1991
Počet válců/ventilů 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/ot/min] 90/5000 115/5300 155/-
Největší toč. mom. [Nm/ot/min] 200/1250-4000 250/1250-4000 350/-
Maximální rychlost [km/h] 202 224 240
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,2 8,4 (8,3) 6,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 5,5 (5,4) 5,5 (5,4) 6,1
Mercedes-Benz A – přehled vznětových motorizací
Verze A 180 CDI A 180 CDI A 200 CDI A 220 CDI
Převodovka/pohon 6M/přední 7A/přední 6M (7A)/přední 7A/přední
Zdvihový objem [cm 3] 1461 1796 1796 2143
Počet válců/ventilů 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/ot/min] 80/4000 80/3200-4600 100/3600-4400 125/3000-4200
Největší toč. mom. [Nm/ot/min] 260/1750-2500 250/1400-2800 300/1600-3000 350/1600-3200
Maximální rychlost [km/h] - - - 227
Zrychlení 0-100 km/h [s] - - - 7,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 3,8 4,1 4,3 (4,1) -

Související články

Témata
Avatar - WinDiesel
22. 5. 2012 21:39
Re: Konecne
Nové Áčko je vytvořeno k získávání nových zákazníků - proto vypadá jak vypadá. na udržení původní klientely původní třídy A i třídy B nyní slouží nová třída B. Taky brzy přibude BLK - pro ty, co chtějí malý crossover.
Avatar - WinDiesel
22. 5. 2012 21:37
Re: Konecne
Ještě dodám, že Mercedes má rovnou 2 továrny na výrobu Áčka - rezervu mají a očekávání jsou velká - feedback od potenciálních zákazníků je dobrý, hodně dobrý.
Avatar - WinDiesel
22. 5. 2012 21:35
Re: Konecne
No proč asi Mercedes všechno změnil a Áčko už není autem pro důchodce? Na to teď mají Béčko, i když i tam je posun do mlada.
Ba ne, BMW 1 se musí bát - Mercedes má silné image a sposta lidí (i mladých) nemá zas až takovou potřebu každý den s autem sportovat.
A co se týče náhonu, 80% uživatelů BMW ani neví, že má zadní náhon ....... Takže těch stejných 80% by se asi kvůli přednímu náhonu neurazilo.
Samozřejmě, Áčko nepůjde po krku jen BMW 1, spousta lidí si ho pořídí místo dobře vybavených Golfů atd...
Avatar - lamal
22. 5. 2012 20:52
Re: Konecne
2,0t s 0-100 okolo 6,6s mi nepride slabe a Amg bude tiez... a to nebude ziadna mäkkota
22. 5. 2012 20:39
Re: Konecne
Viděl jsem naživo, působí velice dynamickým dojmem, prostě tomu auto by výkonný motor a sportovní podvozek služel. Žel bohu, vypadá to tak, že tak jenom vypadá:-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku