Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy E Kombi: Oficiální informace a fotografie

Mercedes-Benz E
Mercedes-Benz E
Mercedes-Benz E
Mercedes-Benz E
48 Fotogalerie
Diskuze (54)
Po úniku fotografií na internet zveřejnil Mercedes-Benz oficiální cestou první informace o novém kombi třídy E a přidal i rozsáhlou sérii fotografií. Novinka se chystá nabídnout objemný a praktický zavazadlový prostor.

Mercedes-Benz třídy E Kombi se nyní představuje na sérii fotografií, ale veřejnost bude mít první možnost si jej prohlédnout za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Prodej nové karosářské verze třídy E se má na domácím trhu rozběhnout v listopadu letošního roku.

Nová karosářská varianta třídy E svou technikou i designem navazuje na čtyřdveřový sedan i dvoudveřové kupé. Mercedes-Benz zároveň zdůrazňuje své tradice ve výrobě vozů s karoseriemi typu kombi a uvádí, že od roku 1977, kdy bylo uvedeno první kombi, se pro tento typ karoserie rozhodlo přes jeden milion zákazníků.

Exteriér

Mercedes-Benz třídy E Kombi nastoupí do boje s konkurencí s karoserií dlouhou 4895 mm, širokou 1854 mm a vysokou 1471 mm. U designu karoserie Mercedes-Benz vyzdvihuje především boční linie vozu a chce, aby pozorovatele zaujalo především provedení sloupků karoserie a bočních oken. A-sloupek a D-sloupek mají působit dojmem, že nesou celou konstrukci střechy, zatímco B-sloupek a C-sloupek v tmavé barvě mají splynout s okny a vytvořit jednolitou plochu.

Designéři věnovali velkou pozornost optickému odlehčení zádní časti karoserie, v níž se ukrývá objemný prostor pro zavazadla. Pozornost zde mají zaujmout především dvoudílné svítilny tvořené světelnými diodami a chromovaná lišta mezi nimi, která má zároveň roli rukojeti pro otevírání víka zavazadelníku.

Zavazadlový prostor

U vozů typu kombi je pro zákazníky většinou nejdůležitější přístup, velikost a variabilita jejich zavazadlových prostorů. Nový Mercedes-Benz třídy E nabídne jako součást výbavy systém EASY-PACK, který umožní prostřednictvím dálkového ovládání nebo stiskem kliky otevírat a zavírat automaticky víko zavazadelníku. Nový je systém sklápění druhé řady sedadel, který je ovladatelný ze zadní části prostoru pro zavazadla. Při sklápění sedadel nebude nutné vyjímat opěrky hlav a po jejich sklopení vznikne rovná ložná plocha.

Mercedes-Benz třídy E Kombi má po složení sedadel nabídnout objem až 1950 litrů. Automobilka prozatím neuvádí základní objem zavazadelníku. Tisková zpráva pouze vyzdvihuje jeho přístupnost, vnitřní délku a malou výšku nákladové hrany, ale neuvádí prozatím žádné přesné údaje.

Stuttgartská automobilka chce vedle zavazadlového prostoru vyzdvihnout i prostor pro cestující. Jeho velikost se snaží demonstrovat za pomoci údaje o šířce interiéru ve výšce loktů v druhé řadě sedadel, která je 1505 mm, což má být o 50 mm více než u předchozí generace. Dalším rozměrem, který má předvést velikost interiéru je výška od zadního sedáku po strop, která je 1010 mm u verze s posuvnou prosklenou střechou a 1012 mm u verze s pevnou střechou.

Bezpečnost

Stejně jako u sedanu a kupé i v kombi bude Mercedes-Benz demonstrovat svou bohatou nabídku bezpečnostních systémů. Pasivní bezpečnost má na starosti propracovaná konstrukce skeletu a deformačních zón s vysokým podílem vysokopevnostní oceli, devět airbagů v základní výbavě a aktivní opěrky hlavy Neck-Pro.

I pro kombi bude součástí standardní výbavy systém Attention Assist, který na základě 70 různých údajů vyhodnocuje únavu řidiče. Mikrospánek je velkým rizikem pro bezpečnost provozu, a proto se Mercedes zaměřil na jeho rozpoznání a zásah ještě dříve, než se naplno projeví. V případě zvýšeného rizika vydává systém zvukový signál a zobrazuje varovný nápis na přístrojovém štítu. V činnosti je Attention Assist v rozsahu rychlostí 80 až 180 km/h.

Na přání bude dodáván adaptivní tempomat Distronic Plus, který udržuje v rozsahu 0 až 200 km/h nastavenou rychlost a bezpečný odstup od vpředu jedoucího auta. Radar v předním nárazníku má dosah 200 metrů a kromě toho má senzory, které umožňují pokrýt úhel 60° na vzdálenost 60 metrů a 80° na vzdálenost 30 metrů. Tento radar je propojený s Distronic Plus a dvěma dalšími systémy – Brake Assist Plus a Pre-Safe Brake.

Komfort

Novinkou kombi třídy E je systém odpružení DIRECT CONTROL, který bude součástí standardní výbavy. Tento adaptivní systém bude automaticky udržovat stálou světlou výšku bez ohledu na zatížení nákladem v zavazadlovém prostoru.

Oproti sedanu má kombi upravenu geometrii zavěšení kol, dostalo tužší tlumiče a nové torzní stabilizátory. Výsledkem provedených úprav mají být komfortní jízdní vlastnosti i s plně naloženým vozem a také minimální přenos hluku a vibrací od kol do interiéru.

5 + 5 motorů

Nové kombi vstoupí na domácí trh v listopadu letošního roku s pěti motory, které v roce 2010 doplní dalších pět pohonných jednotek. Při uvedení na trh si na své přijdou především milovnicí turbodieselů. Pro ně bude připraveno kombi třídy E s čtyřválcovými motory E 220 CDI BlueEFFICIENCY, E 250 CDI BlueEFFICIENCY a šestiválcem E 350 CDI BlueEFFICIENCY.

Mercedes-Benz třída E - dieselové motory při uvedení v roce 2009
MotorE 220 CDI BlueEfficiencyE 250 CDI BlueEfficiencyE 350 CDI BlueEfficiency
Převodovka6M6M7A
Zdvihový objem [cm3]214321432987
Válce/ventily4/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]125/3000-4200150/4200170/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]---
Max. rychlost [km/h]---
Zrychlení 0-100 km/h [s]---
Komb. spotřeba [l/100 km]5,7 - 5,85,7 - 5,87,0 - 7,3
Emise CO2 [g/km]150 - 153150 - 153185 - 192
Cena při uvedení na trh [Euro]44.803,5047.719,-54.204,50

Pro příznivce benzinových motorů budou v listopadu připraveny pouze dvě verze. Kterými budou šestiválcový E 350 CGI BlueEFFICIENCY a osmiválcový E 500.

Mercedes-Benz třída E - benzinové motory při uvedení v roce 2009
MotorE 350 CGI BlueEfficiencyE 500
Převodovka7A7A
Zdvihový objem [cm3]34985461
Válce/ventily6/48/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]215/6400285/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]--
Max. rychlost [km/h]--
Zrychlení 0-100 km/h [s]--
Komb. spotřeba [l/100 km]8,6 - 8,911,1 - 11,2
Emise CO2 [g/km]200 - 208258 - 260
Cena při uvedení na trh [Euro]55.156,5070.150,50

V prvním čtvrtletí roku 2010 budou tyto motory doplněny další pěticí pohonných jednotek, z nichž budou dvě vznětové a tři zážehové. Nabídku turbodieselů tak začátkem příštího roku doplní verze E 200 CDI BlueEFFICIENCY, která bude představovat nejméně výkonné provedení kombi třídy E, zatímco E 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY bude představovat jediné provedení s pohonem všech čtyř kol v kombinaci s naftovým motorem.

Mercedes-Benz třída E - dieselové motory v roce 2010
MotorE 200 CDI BlueEFFICIENCYE 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY
Převodovka6M7A
Zdvihový objem [cm3]21432987
Válce/ventily4/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]100/2800-4600170/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]--
Max. rychlost [km/h]--
Zrychlení 0-100 km/h [s]--
Komb. spotřeba [l/100 km]5,7*7,6 - 7,7
Emise CO2 [g/km]150*200 - 203
Cena při uvedení na trh [Euro]41.947,5056.941,50

Paleta zážehových pohonných jednotek se začátkem roku 2010 dočká rozšíření o čtyřválcové verze E 200 CGI BlueEFFICIENCY, E 250 CGI BlueEFFICIENCY a šestiválec s pohonem všech čtyř kol E 350 4MATIC.

Mercedes-Benz třída E - benzinové motory v roce 2010
MotorE 200 CGI BlueEfficiencyE 250 CGI BlueEfficiencyE 350 CGI 4Matic
Převodovka6M5A7A
Zdvihový objem [cm3]179617963498
Válce/ventily4/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]135/5250150/5500200/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]---
Max. rychlost [km/h]---
Zrychlení 0-100 km/h [s]---
Komb. spotřeba [l/100 km]7,7*8,0 - 8,210,2 - 10, 3
Emise CO2 [g/km]179*185 - 191238 - 241
Cena při uvedení na trh [Euro]42.721,-47.719,-56.941,50

* Prozatímní údaje, které budou upřesněny

Vstoupit do diskuze (54)