Mercedes-Benz třídy E Kombi: Oficiální informace a fotografie
Mercedes-Benz třídy E Kombi se nyní představuje na sérii fotografií, ale veřejnost bude mít první možnost si jej prohlédnout za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Prodej nové karosářské verze třídy E se má na domácím trhu rozběhnout v listopadu letošního roku.
Nová karosářská varianta třídy E svou technikou i designem navazuje na čtyřdveřový sedan i dvoudveřové kupé. Mercedes-Benz zároveň zdůrazňuje své tradice ve výrobě vozů s karoseriemi typu kombi a uvádí, že od roku 1977, kdy bylo uvedeno první kombi, se pro tento typ karoserie rozhodlo přes jeden milion zákazníků.
Exteriér
Mercedes-Benz třídy E Kombi nastoupí do boje s konkurencí s karoserií dlouhou 4895 mm, širokou 1854 mm a vysokou 1471 mm. U designu karoserie Mercedes-Benz vyzdvihuje především boční linie vozu a chce, aby pozorovatele zaujalo především provedení sloupků karoserie a bočních oken. A-sloupek a D-sloupek mají působit dojmem, že nesou celou konstrukci střechy, zatímco B-sloupek a C-sloupek v tmavé barvě mají splynout s okny a vytvořit jednolitou plochu.
Designéři věnovali velkou pozornost optickému odlehčení zádní časti karoserie, v níž se ukrývá objemný prostor pro zavazadla. Pozornost zde mají zaujmout především dvoudílné svítilny tvořené světelnými diodami a chromovaná lišta mezi nimi, která má zároveň roli rukojeti pro otevírání víka zavazadelníku.
Zavazadlový prostor
U vozů typu kombi je pro zákazníky většinou nejdůležitější přístup, velikost a variabilita jejich zavazadlových prostorů. Nový Mercedes-Benz třídy E nabídne jako součást výbavy systém EASY-PACK, který umožní prostřednictvím dálkového ovládání nebo stiskem kliky otevírat a zavírat automaticky víko zavazadelníku. Nový je systém sklápění druhé řady sedadel, který je ovladatelný ze zadní části prostoru pro zavazadla. Při sklápění sedadel nebude nutné vyjímat opěrky hlav a po jejich sklopení vznikne rovná ložná plocha.
Mercedes-Benz třídy E Kombi má po složení sedadel nabídnout objem až 1950 litrů. Automobilka prozatím neuvádí základní objem zavazadelníku. Tisková zpráva pouze vyzdvihuje jeho přístupnost, vnitřní délku a malou výšku nákladové hrany, ale neuvádí prozatím žádné přesné údaje.
Stuttgartská automobilka chce vedle zavazadlového prostoru vyzdvihnout i prostor pro cestující. Jeho velikost se snaží demonstrovat za pomoci údaje o šířce interiéru ve výšce loktů v druhé řadě sedadel, která je 1505 mm, což má být o 50 mm více než u předchozí generace. Dalším rozměrem, který má předvést velikost interiéru je výška od zadního sedáku po strop, která je 1010 mm u verze s posuvnou prosklenou střechou a 1012 mm u verze s pevnou střechou.
Bezpečnost
Stejně jako u sedanu a kupé i v kombi bude Mercedes-Benz demonstrovat svou bohatou nabídku bezpečnostních systémů. Pasivní bezpečnost má na starosti propracovaná konstrukce skeletu a deformačních zón s vysokým podílem vysokopevnostní oceli, devět airbagů v základní výbavě a aktivní opěrky hlavy Neck-Pro.
I pro kombi bude součástí standardní výbavy systém Attention Assist, který na základě 70 různých údajů vyhodnocuje únavu řidiče. Mikrospánek je velkým rizikem pro bezpečnost provozu, a proto se Mercedes zaměřil na jeho rozpoznání a zásah ještě dříve, než se naplno projeví. V případě zvýšeného rizika vydává systém zvukový signál a zobrazuje varovný nápis na přístrojovém štítu. V činnosti je Attention Assist v rozsahu rychlostí 80 až 180 km/h.
Na přání bude dodáván adaptivní tempomat Distronic Plus, který udržuje v rozsahu 0 až 200 km/h nastavenou rychlost a bezpečný odstup od vpředu jedoucího auta. Radar v předním nárazníku má dosah 200 metrů a kromě toho má senzory, které umožňují pokrýt úhel 60° na vzdálenost 60 metrů a 80° na vzdálenost 30 metrů. Tento radar je propojený s Distronic Plus a dvěma dalšími systémy – Brake Assist Plus a Pre-Safe Brake.
Komfort
Novinkou kombi třídy E je systém odpružení DIRECT CONTROL, který bude součástí standardní výbavy. Tento adaptivní systém bude automaticky udržovat stálou světlou výšku bez ohledu na zatížení nákladem v zavazadlovém prostoru.
Oproti sedanu má kombi upravenu geometrii zavěšení kol, dostalo tužší tlumiče a nové torzní stabilizátory. Výsledkem provedených úprav mají být komfortní jízdní vlastnosti i s plně naloženým vozem a také minimální přenos hluku a vibrací od kol do interiéru.
5 + 5 motorů
Nové kombi vstoupí na domácí trh v listopadu letošního roku s pěti motory, které v roce 2010 doplní dalších pět pohonných jednotek. Při uvedení na trh si na své přijdou především milovnicí turbodieselů. Pro ně bude připraveno kombi třídy E s čtyřválcovými motory E 220 CDI BlueEFFICIENCY, E 250 CDI BlueEFFICIENCY a šestiválcem E 350 CDI BlueEFFICIENCY.
Mercedes-Benz třída E - dieselové motory při uvedení v roce 2009 | |||
Motor | E 220 CDI BlueEfficiency | E 250 CDI BlueEfficiency | E 350 CDI BlueEfficiency |
Převodovka | 6M | 6M | 7A |
Zdvihový objem [cm3] | 2143 | 2143 | 2987 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 125/3000-4200 | 150/4200 | 170/3800 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | - | - | - |
Max. rychlost [km/h] | - | - | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,7 - 5,8 | 5,7 - 5,8 | 7,0 - 7,3 |
Emise CO2 [g/km] | 150 - 153 | 150 - 153 | 185 - 192 |
Cena při uvedení na trh [Euro] | 44.803,50 | 47.719,- | 54.204,50 |
Pro příznivce benzinových motorů budou v listopadu připraveny pouze dvě verze. Kterými budou šestiválcový E 350 CGI BlueEFFICIENCY a osmiválcový E 500.
Mercedes-Benz třída E - benzinové motory při uvedení v roce 2009 | ||
Motor | E 350 CGI BlueEfficiency | E 500 |
Převodovka | 7A | 7A |
Zdvihový objem [cm3] | 3498 | 5461 |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 215/6400 | 285/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | - | - |
Max. rychlost [km/h] | - | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,6 - 8,9 | 11,1 - 11,2 |
Emise CO2 [g/km] | 200 - 208 | 258 - 260 |
Cena při uvedení na trh [Euro] | 55.156,50 | 70.150,50 |
V prvním čtvrtletí roku 2010 budou tyto motory doplněny další pěticí pohonných jednotek, z nichž budou dvě vznětové a tři zážehové. Nabídku turbodieselů tak začátkem příštího roku doplní verze E 200 CDI BlueEFFICIENCY, která bude představovat nejméně výkonné provedení kombi třídy E, zatímco E 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY bude představovat jediné provedení s pohonem všech čtyř kol v kombinaci s naftovým motorem.
Mercedes-Benz třída E - dieselové motory v roce 2010 | ||
Motor | E 200 CDI BlueEFFICIENCY | E 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY |
Převodovka | 6M | 7A |
Zdvihový objem [cm3] | 2143 | 2987 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 100/2800-4600 | 170/3800 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | - | - |
Max. rychlost [km/h] | - | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,7* | 7,6 - 7,7 |
Emise CO2 [g/km] | 150* | 200 - 203 |
Cena při uvedení na trh [Euro] | 41.947,50 | 56.941,50 |
Paleta zážehových pohonných jednotek se začátkem roku 2010 dočká rozšíření o čtyřválcové verze E 200 CGI BlueEFFICIENCY, E 250 CGI BlueEFFICIENCY a šestiválec s pohonem všech čtyř kol E 350 4MATIC.
Mercedes-Benz třída E - benzinové motory v roce 2010 | |||
Motor | E 200 CGI BlueEfficiency | E 250 CGI BlueEfficiency | E 350 CGI 4Matic |
Převodovka | 6M | 5A | 7A |
Zdvihový objem [cm3] | 1796 | 1796 | 3498 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 135/5250 | 150/5500 | 200/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | - | - | - |
Max. rychlost [km/h] | - | - | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,7* | 8,0 - 8,2 | 10,2 - 10, 3 |
Emise CO2 [g/km] | 179* | 185 - 191 | 238 - 241 |
Cena při uvedení na trh [Euro] | 42.721,- | 47.719,- | 56.941,50 |
* Prozatímní údaje, které budou upřesněny