Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy G nově i jako AMG V12 (fotografie a ceny)

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 11. 4. 2012 • 13:46
21
24
Zobrazit náhledy (21)
Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G
Klasik na čtyřech kolech se v rámci omlazení pro nový modelový rok 2013 dočkal několika změn, které zasahují do jeho exteriéru i interiéru. Velkou novinkou jsou motory pro verze AMG.

Legendární off-road se díky řadě úprav nepřetržitě vyrábí už od roku 1979. Nyní se modernizace se dočkala jak běžná géčka, tak verze upravené divizí AMG.

Co je nového? Pod předními světlomety přibyly diodové pásy pro denní svícení a změnila se i vnější zpětná zrcátka. Ta se trochu zcivilizovala a na první pohled zmenšila. Přepracována byla přístrojová deska, středová konzola a auto dostalo nový volant. Přepracovaný panel přístrojů nyní mezi otáčkoměrem a ukazatelem rychlosti nabídne velký barevný displej. Druhý barevný displej najdeme ve středu palubní desky, měl by být standardní součástí systému COMAND s rozšířenou konektivitou.

Noví jsou taktéž asistenti řízení jako Blind Spot Assist, přičemž někteří z nich budou součástí sériové výbavy. Nový je taktéž adaptivní tempomat. Sériové ESP má nyní navíc funkci pro jízdu s přívěsem. Kompletní technická data budou k dispozici nejpozději za pár dní, 23. dubna totiž startuje autosalon v Pekingu, kde bude omlazená třída G slavnostně odhalena.

Ve slabším modelu G 63 AMG, svým pojmenováním navazuje na malosériovou produkci třídy G s atmosférickým dvanáctiválcem z let 2002 a 2003, pracuje motor V8 5,5 l se dvěma turbodmychadly. Je však silnější než jeho jmenovec, nabízí totiž 400 kW, což je o celých 74 kW více. Na vrcholu potravního řetězce trůní dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly G 65 AMG. Ten se pyšní výkonem 450 kW, což z něj dělá nejsilnější sériový offroad (byť na dvacetipalcových kolech) současnosti.

Mercedes-Benz G – přehled motorizací
VerzeG 350 CDIG 500G 500 CabrioG 63 AMGG 65 AMG
Zdvihový objem [cm3]29875461546154615980
Počet válců/palivoV6/dieselV8/benzinV8/benzinV8/benzinV12/benzin
Největší výkon [kW/ot/min]155/3400285/6000285/6000400/5500450/4300-5600
Největší toč. mom. [Nm/ot/min]540/1600-2400530/2800-4800530/2800-4800760/2000-50001000/2300-4300
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]11,214,914,913,817
Cena v Německu [EUR]85.311,-99.948,-100.900,-137.505,-264.180,-

Témata
Avatar - Katikakus
17. 4. 2012 07:37
Re: Panty
Muzu te uklidnit - ten na nej nikdy mit nebude. Typicky bychar... :no:
12. 4. 2012 22:27
Re: Panty
Až ho budeš jednou mít, tak ti taky bude vadit, že kolem káry za jeden a půl míče běháš každý dva měsíce s olejničkou a mažeš panty jako u dveří od sklepa. :no:
12. 4. 2012 22:05
Re: Panty
Třeba já.
12. 4. 2012 13:31
Über off-road versus hot hatch
Jen pro zajímavost odkaz se "srovnáním" AMG G55 proti malému hot-hatchi (Polo GTI minulé generace) na Nordschleife Nürburgring:
[odkaz]
Finální časy (stejný nezávislý jezdec):
Polo GTI 9:46,20
Mercedes G55 AMG 11:27,50
12. 4. 2012 10:46
G63 AMG vs. G65 AMG
Cenovy rozdiel je absolutny ulet. Za cenu jedneho V12 mozete mat dve V8. V12 su kupi ozaj len snob, ktori chce ukazat, ze ma v hlave hlave miesto mozgu piliny, popripade ropu... >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku