Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy S (2013): Velké plány s velkým mercedesem

Ondřej Láník
Diskuze (22)
Sedmá generace nahradí aktuální luxusní sedany a kupé, ale taky ultraluxusní Maybachy.

Zcela nový Mercedes-Benz třídy S dorazí k zákazníkům v průběhu příštího roku. Jeho role ale bude důležitější než dosud. Po tom, co koncern Daimler oznámil konec aktivit značky Maybach, přejde úloha vyslance v ultraluxusním segmentu na třídu S.

Mercedes-Benz se vrátí k modelu ze 60.let minulého století, kdy vedle sebe žily limuzíny třídy S (řada W108/109) a dlouhý státnický model Mercedes-Benz S 600 (W100).

Nová generace třídy S (řada W222) dorazí v roce 2013, nad pětimetrovou kategorií pak bude vlajková loď celého koncernu a konkurent Rolls-Royce a Bentleye, 6,5 m dlouhý Mercedes-Benz S 600 Pullman. Tak jako v 60. letech bude mít špičkový model svébytný design, původní řadu W100 bude připomínat nezvykle kolmo uspořádaná příď.

Nová generace standardní třídy S bude stát na nové platformě MRA (Mercedes Rear Wheel Architecture), která bude v budoucnu obsluhovat všechny modelové řady od třídy C až po třídu S.

Motorová skladba bude pokrývat podobně širokou škálu motorů jako dnes. Základ bude tvořen čtyřválci, vrchol má i nadále tvořit dvanáctiválec. Hybridní budoucnost bude naftově-čtyřválcová pro Evropu a benzinově-šestiválcová pro trhy USA, Číny a Ruska.

Ondřej Láník
Diskuze (22)
10. 2. 2012 18:05
RETRO
jsem si říkal už loni, že by měl MB využít znovu retro-fígl jako u SLS, ze kterýho se stal v turánu šlágr. navázat na 600 by bylo fajn, ta byla jedinečná a veleúspěšná, navíc bude slavit přesně 50 let v roce 2013, kdy se představí nástupce maybacha. tak na to taky přišli, to je dobře :-) >:-[]
2. 2. 2012 22:49
Re: Tak třeba v ČR
Přesně jak píše WL, byla to poznámka k 2010-2011 ve světle blížícího se konce současné generace. Dobrá čísla. Letos to asi bude horší.
31. 1. 2012 23:55
Re: niet pochyb
Jasně, já to neberu jako výtku. Spíše je to obrovské plus pro firmy, co to opravdu umí - VW, Apple atd... ;-)
Avatar - white label
31. 1. 2012 23:17
Re: niet pochyb
Já teď neřeším srovnávací testy (i když ty Golf aktuálně vyhrává také, viz i tvá reakce), bavíme se tu o evropských prodejích A8/7er/eSka a k tomu přirovnávám prodeje Golfu v jeho třídě, nic víc, nic méně...
Myslím , že jsem to napsal zcela jednoznačně:
"Ano, navíc Golf aktuálně !prodejně! tak vyrovnané soupeře (jako jsou A8/7er pro eSko) !v Evropě! (jako celku) ani nemá..."
Avatar - white label
31. 1. 2012 23:08
Re: niet pochyb
Já přece nechci přímo srovnávat Golfa s eSklasou. Nejde o to, jestli má Golf lepší mediální podporu, než eSklasa, logicky jde spíš o to, jestli má eSklasa aspoň tak dobrou mediální podporu jako A8/7er, ale samozřejmě nejde jen o podobnou podporu. Marketing je nedílnou součástí každé větší komerčně úspěšné firmy. Nikdo nikomu nebrání mít lepší marketing, než má jeho přímá konkurence, ale tohle se pochopitelně týká všech "stránek" firmy... ;-)