Mercedes-Benz Unimog: Řada U 300 - U 500 slaví jubileum
Kořeny současných verzí Unimogu sahají až do roku 1946, kdy byl zahájen vývoj lehkého užitkového vozidla schopného pohybu v náročném terénu. Sériová produkce první generace se rozběhla v roce 1947. Původní Unimog Universal Motorised (Gerät) pro zemědělské účely se pro svou všestrannost a schopnost pohybu v těžkém terénu dnes využívá i v mnoha dalších odvětvích.
Vývoj současné generace byl zahájen přesně o padesát let později. V roce 1996 se v Gaggenau začalo pracovat na vývoji nové řady U300 – U 500. Tento stroj označovaný jako nosič nářadí se ve své sériové podobě poprvé představil v roce 2000 v Mainz na sympoziu odborníků na údržbu a opravy silnic.
Unimog U 300/U 400/U 500 v roce 2010 oslavil deset let od uvedení na trh. V současnosti představuje střední řadu v nabídce verzí populárního víceúčelového vozidla a je k dispozici se čtyřmi délkami rozvoru náprav a vznětovými motory Euro 5 Blue-Tec s katalyzátorem SCR, které poskytují výkony od 110 kW do 210 kW.
Mezi nejzajímavější prvky výbavy současné generace univerzálního multifunkčního nosiče nářadí patří posuvné řízení Vario-Pilot, které umožňuje jednoduché přesunutí volantu, přístrojového štítu a dalších ovládacích prvků zleva doprava a zpět.
Produkce Unimogů se v roce 2002 přestěhovala z Gaggenau do továrny na nákladní vozy ve Wörthu nad Rýnem a dnes je součástí sektoru Mercedes-Benz Special Trucks. Za deset let produkce modelové řady Unimog U 300/U 400/U 500 bylo prodáno přes 10.000 vozidel do více než 20 zemí.
Kromě řady U 300 – U 500 slavící 10. výročí na trhu je v nabídce i menší řada U 20 s bezkapotovou kabinou a větší U 4000/U 5000.